Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron SP 1:8 500mm tele macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron SP 1:8 500mm tele macro

    Hey peeps,

    Na een opkuis in het ouderlijk huis ben ik volgende lens tegengekomen. Tamron SP tele macro 1:8 500mm. Hu had ik hier nog een converter van hama liggen en heb ik die hierop gezet om eens te testen op mijn Canon 7d maar ik krijg het beeld niet echt scherp. Enig idee hoe dit zou kunnen komen?
    Ik heb die adapter eens geprobeerd op een andere canon FD lens en die leek me toch scherp te zijn dus aan de adapter zal het dan niet liggen.

    Groeten,

    Geert
    Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
    http://www.500px.com/Forex7d

  • #2
    Re: Tamron SP 1:8 500mm tele macro

    Is 500mm nog niet genoeg?
    Deze Tamron (model 55B of BB) is een spiegellens met een goeie reputatie, maar daarop nog een converter is teveel van het goede....

    Een FD lens is overigens met een adapter zonder glas niet scherp te stellen in de verte..., maar met een M42 adapter + M42> EOS gaat het wel (adaptall + aanpasbaar aan alle gangbare merken)

    Comment


    • #3
      Re: Tamron SP 1:8 500mm tele macro

      @Keescanon: deze heeft een canon fd fitting en daarvoor moet je een converter hebben om deze op een ef fitting te kunnen krijgen vr op mijn 7D. Anders krijg je er die totaal niet op.

      Groeten,

      Geert
      Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
      http://www.500px.com/Forex7d

      Comment


      • #4
        Re: Tamron SP 1:8 500mm tele macro

        Niet zeuren, ik weet waarover ik het heb.
        Als het een Adaptall 2 lens is, dan is tie aan alle merken aan te passen...met het geschikte achterstuk en/of ADAPTER

        Comment


        • #5
          Re: Tamron SP 1:8 500mm tele macro

          @Keescanon
          Ik denk dat ik mij mss slecht heb uitgesproken. De Tamron heeft idd een adaptall2 fitting. Nu om deze op mijn 7d te krijgen heb ik een achterstuk/adapter van hama gekocht canon(af) / fd en deze hierop gezet. Alles werkt/past perfect behalve dat ik mijn foto's niet scherp kan krijgen. Ik heb het ook met mijn 350d getest en juist hetzelfde probleem. Daarom dat ik hier de vraag stel of ergens anders het probleem kan liggen.

          Groeten,

          Geert
          Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
          http://www.500px.com/Forex7d

          Comment


          • #6
            Re: Tamron SP 1:8 500mm tele macro

            Oorspronkelijk geplaatst door Forex Bekijk bericht
            @Keescanon
            Ik denk dat ik mij mss slecht heb uitgesproken. De Tamron heeft idd een adaptall2 fitting. Nu om deze op mijn 7d te krijgen heb ik een achterstuk/adapter van hama gekocht canon(af) / fd en deze hierop gezet. Alles werkt/past perfect behalve dat ik mijn foto's niet scherp kan krijgen. Ik heb het ook met mijn 350d getest en juist hetzelfde probleem. Daarom dat ik hier de vraag stel of ergens anders het probleem kan liggen.

            Groeten,

            Geert
            Je moet af van de FD> EOS adapter, want daar zit een goedkoop stuk glas in en dat
            bederft de zaak.
            Met een Adaptall2> M42 + M42>EOS of Adaptall>EOSadapter heb je geen glas en kan je met die lens leuke dingen doen.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron SP 1:8 500mm tele macro

              @Keescanon

              Ok nu snap ik het probleem dus zal ik maar eens opzoek gaan naar die adaptal - eos adapter. Grappig is dat ik met deze lens naar een professionele fotowinkel ben geweest en zij mij die fd nr ef adapter hebben verkocht. Daarmee dat ik dacht dat het aan mijn lens lag. Ik was ver van plan om deze weg te kieperen
              Thx vr de info!!!!

              Groeten,

              Geert
              Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
              http://www.500px.com/Forex7d

              Comment


              • #8
                Re: Tamron SP 1:8 500mm tele macro

                Oorspronkelijk geplaatst door Forex Bekijk bericht
                Grappig is dat ik met deze lens naar een professionele fotowinkel ben geweest en zij mij die fd nr ef adapter hebben verkocht. Daarmee dat ik dacht dat het aan mijn lens lag.
                heel 'professionele' winkel dan precies

                welke winkel was dit dan?
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron SP 1:8 500mm tele macro

                  @Userke: de naam van de winkel ga ik hier nu niet vermelden dat doet er nu niet toe. Volgend probleem is waar ik zo'n adapter nog kan kopen via een winkel of via het internet. Zijn hier soms mensen die hier ervaring meehebben? Keescanon?

                  Greetz,

                  Geert
                  Canon 7D - 24-70 L f2.8 - 24-105 L f4 - 50mm f1.8 - 100mm macro f2.8 USM - 100-400 L - Tokina 11-16 f2.8 - 85mm 1.8 - 70-200 f2.8 - 430EX II
                  http://www.500px.com/Forex7d

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron SP 1:8 500mm tele macro

                    Dergelijke adapters (voor Adaptall) zijn in winkels vrijwel niet meer te vinden en dan ook nog veel te duur,, maar op E-bay of 2e handssites nog wel eens...
                    ik heb 2 Adaptall > M42 adapters gevonden door een oude lens te kopen waar ie bij zat.
                    Vooral de Adaptall 2 SP lenzen zijn vaak van heel goede kwaliteit...
                    M42> EOS adapters zijn overal goedkoop te vinden.

                    Comment

                    Working...
                    X