Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

objectief Fuji S5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • objectief Fuji S5

    Kortelings krijgen wij een nieuw speeltje bij...een Fuji S5 Pro die een familielid niet meer nodig had na een upgrade. Ik zou dit toestel wel eens willen testen maar aangezien ik allemaal Canon materiaal heb ken ik niet veel van nikon lenzen;
    Daarna zou de vrouw dit toestel gaan gebruiken (zij zal voornamelijk vakantiefoto's, landschappen en portretten fotograferen)
    Ik zou voor dit toestel 1 wandellens willen kopen en er ook niet te veel geld willen tegen aanwerpen. Ik dacht zoiets van max 400 € uit te geven aan een objectief hiervoor.
    Liefst een lensje met stabilisatie dat nog vrij scherpe resultaten geeft. Liefst geen megazoom in het genre van 18-250 mm maar dacht eerder iets van bv 18-85. Ik zag bv een 18-105 VR lens alsook een 16-85 VR lens. Ik heb al zitten kijken naar reviews op fredmiranda, maar die lopen nogal uit mekaar...
    Heeft iemand deze body (gehad) en kan hij/zij een goed objectiefje aanraden hiervoor?

  • #2
    Re: objectief Fuji S5

    Hoi ,op deze body , die eigenlijk dezelfde is als de D200, passen veel nikon objectieven.
    De 16/85 die je opnoemt is één van de beste "budget" lenzen van Nikon.
    De 18/105 is zeker ook niet slecht maar ze speelt qua bouw in een andere (lagere) klasse.
    De prijs is er dan ook naar.
    Ik zou voor de 16/85 gaan maar dat is persoonlijk.

    mvg Jozef
    D800 en een goed glasservies

    Comment


    • #3
      Re: objectief Fuji S5

      Ik gebruik de 16-85 op mijn S5 en dat is een mooie combinatie. Toen ik deze lens kocht waren er niet zo veel VR alternatieven maar nu zou ik toch ook eens de Tamron 2.8 met stabilisatie bekijken.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: objectief Fuji S5

        Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
        Ik gebruik de 16-85 op mijn S5 en dat is een mooie combinatie. Toen ik deze lens kocht waren er niet zo veel VR alternatieven maar nu zou ik toch ook eens de Tamron 2.8 met stabilisatie bekijken.
        daar heb ik ook aan gedacht, maar aangezien de vrouw slecht 1 objectief wil gebruiken zal ze vermoedelijk aan 50mm niet genoeg hebben vrees ik...

        Comment


        • #5
          Re: objectief Fuji S5

          Deze camera heb ik ook nog steeds en doet niet onder voor de moderne reflexen. In veel opzichten is ie zelfs geavanceerder dan de meeste instap reflexen. Dit is nog steeds één van de betere camera's die je 2dehands kunt kopen.

          Je uitspraak om er een goedkoop lensje op te zetten vind ik dan ook vloeken in de kerk

          Ik heb er al diverse lenzen op gebruikt, 28mm/3.5, 50mm/1.8, Tamron 17-50/2.8, Tamron 28-70/2.8, Tamron 70-200/2.8, Nikkor 80-200/2.8 en heel wat macrolenzen.

          Als wandellens zou ik hier uit de Tamron 17-50/2.8 kiezen, die krijg je ook met stabilisatie. Met deze combinatie heb ik prachtige foto's geschoten.
          Deze b.v.:





          Je zegt dat je vrouw aan 50mm niet genoeg heeft en maar één enkele lens wil, dan kan ze beter geen reflex aanschaffen maar een compactje.
          Elke lens die je op je reflex zet met meer dan 3x zoom blijft een compromis qua kwaliteit.
          Last edited by Superbamboe; 9 maart 2011, 09:38.

          Comment


          • #6
            Re: objectief Fuji S5

            niet duur en goed is een Nikkor 18-70mm 3.5-4.5.
            Tweedehands te verkrijgen rond de 120€ en een objectief.
            Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

            Comment


            • #7
              Re: objectief Fuji S5

              Na lang twijfelen en wat rond te kijken zal het vermoedelijk de 16-85 VR worden.
              Deze geeft volgens velen vrij goede reseultaten op de S5.

              Comment

              Working...
              X