Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 500d of Nikon d3100?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 500d of Nikon d3100?

    Hallo!

    "Weer nen nieuwen!" inderdaad. Ik sta op het punt mn eerste digitale spiegelreflex camera te kopen, maar ik twijfel tussen de Canon 500D en de Nikon d3100. Heb de nadelen topic al eens in een vlucht overlopig, maar ik vind daar bitter weinig over deze toestellen, wat me wel doet vermoeden dat het beiden degelijke toestellen zijn, maar ergens moet er toch een verschil aan op te merken zijn?

    Volgens wat ik snap van de specificaties (niet veel dus) die ik tot nog toe vond van beide toestellen heb ik een lichte voorkeur voor de Canon. Maar een collega van me heeft de Nikon d3100 en raad me aan deze te kopen ipv de Canon. (Al dat hij de canon nog niet gebruikt heeft. Dus doet hij me alleen maar meer twijfelen.)

    Het toestel zou gewoon dienen voor het normale huis/tuin/reis gebruik.

    Voordelen en nadelen voor beide toestellen zijn meer dan welkom. En ik heb ze beiden al eens vast gehad en ze voelen beiden ook goed aan naar mijn mening dus dat kan je al schrappen van het lijstje

    Dacht aan deze kits: http://www.fotokonijnenberg.be/produ...8-55mm-vr.html
    of http://www.fotokonijnenberg.be/produ...rters-kit.html
    Zijn deze lenzen ook vergelijkbaar?


    Mvg, Andy
    Last edited by AndyL; 8 maart 2011, 15:57. Reden: kits bijgevoegd

  • #2
    Re: Canon 500d of Nikon d3100?

    Niemand?
    Voordelen waarom ik het 1 zou kopen ipv het andere zijn ook goed he.
    Push me over the edge
    Grtz, Andy

    Comment


    • #3
      Re: Canon 500d of Nikon d3100?

      De Nikon D3100 is een heel goed toestel, maar heeft één belangrijk nadeel : het heeft geen scherpstelmotor in de camera ingebouwd. Als je dus ooit een extra lens wenst te kopen, moet dat er één zijn met ingebouwde scherpstelmotor. Er is heel wat keuze bij Nikon, maar de ingebouwde motor maakt de lens uiteraard wel duurder. Als je niet van plan bent extra lenzen aan te schaffen, is de 3100 een aanrader...
      Nikon D60 - 18-105mm - SB-600

      Comment


      • #4
        Re: Canon 500d of Nikon d3100?

        Beide zijn gelijkwaardige toestellen en je gaat bij geen van beide spijt hebben dat je het gekocht heb. Ik zou persoonlijk voor de Canon opteren. Ik heb deze 500 zelf gehad en was er erg tevreden van.
        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

        Comment


        • #5
          Re: Canon 500d of Nikon d3100?

          Heb zaterdag ook de canon 500d gekocht.
          Canon 500D starterskit (incl 18-55m lens, 4gb sd kaart, uv-filter en draagtas) voor 600 eurokes.
          http://www.flickr.com/photos/de_pennings/

          Comment


          • #6
            Re: Canon 500d of Nikon d3100?

            Over de D3100 weet ik niets, maar ikzelf heb de 500D en ik heb er toch al mooie foto's mee gemaakt (te vinden op het forum) Ik ben er zeer tevreden over.

            Tom
            Canon EOS500D - EF-S 18-55 f3.5-5.6 IS - EF 50 f1.8 II - EF 70-300 f4-5.6 iS USM - Canon Speedlite 430EX II
            Mijn Website

            Comment


            • #7
              Re: Canon 500d of Nikon d3100?

              ik zou voor canon gaan. alle lenzen van canon en de meeste third-party hebben een ingebouwde scherpstelmotor. canon is naar mijn gevoel ook logischer. ik heb al "gehoord" (schiet me dus niet dood alst nie klopt) dat bij de instapmodellen van Nikon je meer in de menu's moet duiken.
              Last edited by Jeroen Demaeght; 13 maart 2011, 19:43. Reden: onvolledig
              Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
              hier vind je mijn foto's en hier ook

              Comment


              • #8
                Re: Canon 500d of Nikon d3100?

                Het is hier zo stil aan de Nikon kant? Maar ja, die zullen wel allemaal dik tevreden foto's
                aan het maken zijn.
                Een ding is zeker: het zijn beiden goede instappers. Dus je kunt met een gerust hart je
                gevoel laten meespelen en in de winkel gaan zien welk toestel je het leukste vindt.

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 500d of Nikon d3100?

                  Het is idd stil in het Nikon kamp maar misschien omdat er reeds zoveel is geschreven over beide toestellen en als men de zoekfunctie had gebruikt zou dit draadje overbodig geworden zijn .
                  Er is geen enkel reflextoestel die nog niet besproken is en al zeker niet van Canon of Nikon, de 2 grootste spelers op de markt. Wat goed is voor de 1 kan mogelijks een nadeel zijn voor de ander. Feit is dat zoals Doudeke het stelt het beide goede instappers zijn maar waarheid gebied me te zeggen dat ik geen van beide toestellen heb gehad noch geprobeert.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 500d of Nikon d3100?

                    Ik heb zelf de Canon 500 en ben niet zo lang geleden met iemand op pad geweest die de Nikon 3100 heeft.

                    Objectief gezien zijn beide toestellen goeie instappers, je kunt er eigenlijk niet echt mee misdoen.
                    Technisch gezien is de Nikon een nieuwer toestel dan de 500D en heeft misschien een aantal snufjes aan boord die de 500D niet heeft.

                    Beide toestellen liggen gelijkaardig in de hand. Maar wat me vooral opvalt: (zoals hier ook eerder aangehaald) bij de Nikon moet je meer in de menu's gaan zoeken om instellingen aan te passen. (Dus neus weg van de zoeker). Terwijl je dat bij Canon veel intuïtiver met je neus op de zoeker kan doen.
                    Ik heb de Nikon natuurlijk niet voor langere tijd kunnen testen. Misschien dat na enige tijd deze ook intuïtiever zou aanvoelen. Maar afgaande op die eerste kennismaking gaat m'n voorkeur naar de 500D uit, omwille van de duidelijke menu's en het intuïtief gebruik tijdens het shooten.

                    Wel had ik de indruk dat het autofocus systeem van de Nikon iets sneller werkt dan die van de Canon.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment

                    Working...
                    X