Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

50mm 1.4 vs 85mm 1.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 50mm 1.4 vs 85mm 1.8

    Hey,

    Ik ben op zoek naar een lichtsterke prime. Mijn oog viel op de Nikon 50mm 1.4 en de Nikon 85mm 1.8. Van de 85mm heb ik al heel positieve commentaren gelezen, vooral i.v.m. de goede bokeh. Zou de 85mm ook goed bruikbaar zijn voor sportfoto's?

    Als camera gebruik ik momenteel een Nikon D90 (crop).

    mvg
    Jan
    flickr - personal website

  • #2
    Re: 50mm 1.4 vs 85mm 1.8

    Zaalsporten waar je redelijk (redelijk) dichtbij kunt en met een slechte belichting zit
    opgezadeld zijn met die 85 1.8 goed te doen. Net zoals optredens in een relatief kleine
    zaal met povere belichting. Voor een prime vind ik ze best veelzijdig. Ik neem ze zelfs
    vaak mee naar de zee. Mensen op een afstandje trekken.

    Comment


    • #3
      Re: 50mm 1.4 vs 85mm 1.8

      Oorspronkelijk geplaatst door Cosmo Bekijk bericht
      Hey,

      Ik ben op zoek naar een lichtsterke prime. Mijn oog viel op de Nikon 50mm 1.4 en de Nikon 85mm 1.8. Van de 85mm heb ik al heel positieve commentaren gelezen, vooral i.v.m. de goede bokeh. Zou de 85mm ook goed bruikbaar zijn voor sportfoto's?

      Als camera gebruik ik momenteel een Nikon D90 (crop).

      mvg
      Jan
      Mijn zoon speelt basketbal (indoor + slecht verlichte zaal) foto's met sluitertijd 1/400 hebben te hoge ruis omdat de ISO maar omhoog moet, slechts mlet 70-200mm f/2.8, dacht eventueel ook aan 50 of 85mm 1.4 of 1.8. Ben zelfs aan het overwegen om over te stappen naar upgrade van NIKON D7000 of D700 (foto's bij hoge ISO weinig ruis). Ik volg dit onderwerp op de voet, ben eens benieuwd.

      Comment


      • #4
        Re: 50mm 1.4 vs 85mm 1.8

        zou ook graag de pro's en cons willen weten van de beide lenzen.
        ff de topic hoger op de lijst zetten dan is er een grotere kans op reacties

        Comment


        • #5
          Re: 50mm 1.4 vs 85mm 1.8

          Ik heb me ondertussen de 85mm 1.8 aangeschaft en ben enorm tevreden; haarscherpe beelden!
          flickr - personal website

          Comment


          • #6
            Re: 50mm 1.4 vs 85mm 1.8

            Indertijd heb ik en 85 mm/1.8 Nikkor gehad, samen met een D2h en een D200.

            De AF werkt niet heel snel.
            Beelden werden pas bij f/4.0 loeischerp.
            Verder fijn lensje!
            Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

            Comment

            Working...
            X