Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hahnel Combi TF (Canon) icm 580EX & 430EXII

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hahnel Combi TF (Canon) icm 580EX & 430EXII

    Ik heb een Hahnel Combi TF icm een 430EXII en 580EX.

    De 580 staat op de ontvanger van Hahnel ingesteld als master. Zendertje uiteraard op mijn camera (Canon 60D). De 430 staat ingesteld als slave.

    Wanneer ik een foto maak flitst de 430 niet mee. Gek genoeg als ik op de 'pilot' knop druk van mijn 580 flitst de 430 wel mee. Evenals ik de 580 rechtstreeks op mijn camera plaats.

    Het probleem lijkt dus te liggen aan het trigger setje. Iemand ervaring met deze set van Hahnel? Of zie ik iets over het hoofd?

    Beide flitsers staan trouwens handmatig ingesteld.

    Alvast bedankt!
    Last edited by koenoe; 7 maart 2011, 22:14.

  • #2
    Re: Hahnel Combi TF (Canon) icm 580EX & 430EXII

    Oorspronkelijk geplaatst door koenoe Bekijk bericht
    Ik heb een Hahnel Combi TF icm een 430EXII en 580EX.

    De 580 staat op de ontvanger van Hahnel ingesteld als master. Zendertje uiteraard op mijn camera (Canon 60D). De 430 staat ingesteld als slave.
    Bovenstaande is je probleem.

    Master en slave geruik je waneer je de Master op je toestel plaatst en de slave off camera moet meeflitsen (zonder trigger).

    Bij deze triggers zet je beide flitsen gewoon op manueel (geen master of slave) en bepaal je zelf de flitskracht.
    De triggers sturen een triggersignaal door om de flitsers laten at te gaan (geen lichtmeting).

    Je moet dus volledig manueel werken (zowel flitsers als camera).
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Hahnel Combi TF (Canon) icm 580EX & 430EXII

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Bovenstaande is je probleem.

      Master en slave geruik je waneer je de Master op je toestel plaatst en de slave off camera moet meeflitsen (zonder trigger).

      Bij deze triggers zet je beide flitsen gewoon op manueel (geen master of slave) en bepaal je zelf de flitskracht.
      De triggers sturen een triggersignaal door om de flitsers laten at te gaan (geen lichtmeting).

      Je moet dus volledig manueel werken (zowel flitsers als camera).
      Dat betekent dus dat ik ook voor mijn 430 een ontvanger moet aanschaffen?

      Comment


      • #4
        Re: Hahnel Combi TF (Canon) icm 580EX & 430EXII

        Oorspronkelijk geplaatst door koenoe Bekijk bericht
        Dat betekent dus dat ik ook voor mijn 430 een ontvanger moet aanschaffen?
        Yep
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Hahnel Combi TF (Canon) icm 580EX & 430EXII

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
          Yep
          Dat is vervelend, aangezien het personeel in de winkel (Kamera Express) mij vertelde dat het dus wel zou werken.

          Anyway, triggersetje lekker terug brengen (aangezien een extra ontvanger €35,- is) en een mooi RF-602 setje met wat receivers bestellen op eBay.

          In ieder geval bedankt voor je hulp!

          Comment


          • #6
            Re: Hahnel Combi TF (Canon) icm 580EX & 430EXII

            Bij nikon kun je de flash op SU4 zetten (is slave modus die gewoon afgaat op eender welke flitsimpuls).
            Ik weet niet of één van uw flitsen dit ook kan (misschien de 580 wel).
            Dan kun je bvb de andere flits op de reciever zetten en die flits gewoon mee laten afgaan (is wel niet handig, want moet in het zicht staan en niet te ver weg, sterk daglicht is een probleem enz).

            Best is voor elke flits een reciever
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Hahnel Combi TF (Canon) icm 580EX & 430EXII

              Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
              Bij nikon kun je de flash op SU4 zetten (is slave modus die gewoon afgaat op eender welke flitsimpuls).
              Ik weet niet of één van uw flitsen dit ook kan (misschien de 580 wel).
              Dan kun je bvb de andere flits op de reciever zetten en die flits gewoon mee laten afgaan (is wel niet handig, want moet in het zicht staan en niet te ver weg, sterk daglicht is een probleem enz).

              Best is voor elke flits een reciever
              Ik zal het vanavond eens proberen om ze om te wisselen.

              Je hebt gelijk, extra receiver lijkt me idd het best.

              Nogmaals bedankt.

              Comment


              • #8
                Re: Hahnel Combi TF (Canon) icm 580EX & 430EXII

                Ik heb dezelfde flits combo en gebruik de cactus V4. De 580 zit op de ontvanger, de 430 als slave, werkt prima voor mij zonder extra ontvanger....

                Misschien toch iets met je ontvanger set waardoor het niet werkt? Alhoewel volgens mij dat niet mag uitmaken, de master slave is iets tussen de flitsers zelf volgens mij...

                Ron
                Canon 5D Mark II, Canon 450D

                Comment


                • #9
                  Re: Hahnel Combi TF (Canon) icm 580EX & 430EXII

                  Oorspronkelijk geplaatst door kraaijer Bekijk bericht
                  Ik heb dezelfde flits combo en gebruik de cactus V4. De 580 zit op de ontvanger, de 430 als slave, werkt prima voor mij zonder extra ontvanger....

                  Misschien toch iets met je ontvanger set waardoor het niet werkt? Alhoewel volgens mij dat niet mag uitmaken, de master slave is iets tussen de flitsers zelf volgens mij...

                  Ron
                  Oh dat is helemaal vreemd. Maar jij hebt verder ook geen idee wat het kan zijn?

                  Denk dat het iets met me trigger set is, want als de 580 op de ontvanger zit en ik druk op de pilot knop flitst de 430 wel mee.

                  Denk dat ik de set morgen terug ga brengen, want ik heb inmiddels een RF-602 setje besteld via eBay met 4 receivers. Lees daar goede dingen over.

                  Pest is alleen dat het zo lang duurt voordat het is geleverd.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hahnel Combi TF (Canon) icm 580EX & 430EXII

                    Nee, ik heb geen idee wat dat kan zijn.
                    Het lijkt wel aan de trigger te liggen, want je slave flitst als je de pilot knop indrukt van de master. En zoals gezegd, met de cactus V4 werkt het prima zonder 2e ontvanger, gewoon via master slave.
                    Canon 5D Mark II, Canon 450D

                    Comment

                    Working...
                    X