Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon (tele)lens intern laten reinigen: ervaringen gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon (tele)lens intern laten reinigen: ervaringen gevraagd

    Hallo,

    Ik ben in het bezit van een 10 jaar oude Nikkor 300mm f/2.8 AF-S ED (mk.I). Ik heb deze enkele jaren geleden van iemand kunnen overnemen voor de helft van wat dit brandpuntafstand tegenwoordig nieuw moet kosten.

    Ik fotografeer er al die jaren met veel plezier mee ondanks dat de lens inwendig redelijk wat stofdeeltjes bevat. Deze deeltjes zijn niet te zien op de foto's en beinvloeden (tot nu toe..) de beeldkwaliteit op geen enkele wijze. Verder heb ik in het geheel geen problemen met de lens (irt scherpstellen e.a.). Omdat ik zuinig ben op mijn spullen (en wellicht ten gunste van een evt. latere doorverkoop) heb ik het plan opgevat deze lens onder voorbehoud van een prijsopgaaf aan te bieden bij het Nederlandse Servicepoint van Nikon te Beverwijk.

    Onlangs verkreeg ik een opgave. Deze is maar liefst EUR 550!!! In de opgave staat dat de lens geheel gereinigd dient te worden, de M/F ring eveneens gesmeerd dient te worden en dat de lens verdere inwendig verder gecontroleerd dient te worden. Ik wordt verzocht een keuze te maken, zodat zij óf aan de werkzaamheden kunnen beginnen (met de vermelding dat zij niet garrant kunnen staan voor de opgaaf en dat evt. meerkosten alsnog doorgerekend kunnen worden...), óf de lens ongekuist laten retourneren óf geheel (zonder verdere kosten...) afstand doen van mijn lens.