Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma lenzen

    Beste collega's
    Ik beschik reeds een tijdje over een DSR camera Pentax K20D met Pentax zoomlenzen 50-135 en 100-300 mm en een Tamron lens 55mm. Ik wil mij in de toekomst meer toeleggen op landschapsfotografie en architectuur. Ik overweeg de aankoop van een groothoeklens. In de winkel raadde men mij de Sigma lens 10-20mm F3,5 EX DC HSM aan (kostprijs ca 650 euro) Ik heb geen ervaring met Sigma lenzen. Is er iemand van jullie die dergelijke lens reeds gebruikt? Is dit een goede keuze of blijf ik beter binnen het pentax of tamron gamma ?
    Dank bij voorbaat voor eventuele reacties.

  • #2
    Re: Sigma lenzen

    sigma is net zoals tamron een third-party lens, dus niet van de fabrikant van je body

    desalniettemin zijn deze merken / lenzen prijs / kwaliteit gezien veelal interessanter

    je betaalt pak minder maar de kwaliteit / afwerking kan je dan ook niet gaan vergelijken met de lenzen van de fabrikant van je body

    ik gebruik zelf een sigma lens op mijn canon en ik ben hier tot op heden meer dan tevreden over
    volgende aankoop zal vermoedelijk een tamron lens worden
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Sigma lenzen

      Op dpreview is er momenteel een topic op de eerste pagina van 't Pentax SLR forum over ultrawides.

      De volgende keuzes:
      - Tamron 10-24: grootste bereik uit de reeks, bovendien de goedkoopste, maar niet zo scherp tenzij rond f/8
      - Pentax 12-24: de enige Pentax zoom in dit bereik, beter dan de Tamron, maar niet echt heel breed.
      - Sigma 10-20: beeldkwaliteit gelijk aan de Pentax (tenzij mss een beetje minder contrastrijk), breder bereik. Maatje van mij had deze en ondervond wel problemen om 'm op een K20D goed te laten scherpstellen. Weet niet of dat aan zijn exemplaar lag of aan de 10-20 in 't algemeen.