Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D700 een goede keuze???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D700 een goede keuze???

    Ik ben momenteel in het bezig van een nikon d90, zeer goed toestel, maar...

    mijn zoon speelt "basketbal" en zelfs met een 70-200mm f/2.8 haal ik niet het gewenste resultaat, daar basket indoor wordt gespeeld en men vaak moet spelen in slecht verlichte zalen. Ik bevries mijn beeld door foto's te nemen op 1/400 en 1/500ste. Hier moet ik mij ISO zodanig optrekken dat ik sterke ruis krijg op de foto's, deze wordt wel na bewerking een beetje weggewerkt. Maar daar kan ik mij geen genoegen mee nemen.

    Dus ben op zoek naar toestel dat op hoge ISO zo weinig mogelijk ruis geeft.

    Heb dit weekend een Nikon D3 gehuurd om eens te proberen, in de winkel zeiden ze dat deze D700 hetzelfde binnenwerk en technische mogelijkheden had dan de D3. Iemand hier ervaring mee? Het grote voordeel aan de D700 dan is zijn gewicht, want een D3 gecombineerd met een 70-200mm heeft al een gewicht dat niet ver van de drie kilo aanleund.

    Besluit: Ik wil haar scherpe foto's van basketbal fotograferen, kan ik dat met een Nikon D700 of moet ik door sparen voor een D3S?????

    mvg,

    Luc (alias porky)

    Bedankt op voorhand voor jullie reacties.

  • #2
    Re: Nikon D700 een goede keuze???

    Op dit moment de absokluut keuze kwaliteit/prijs verhouding. Alleen is 'em uit productie in afwachting van de opvolger.
    YMMV, Marc
    Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D700 een goede keuze???

      Oorspronkelijk geplaatst door Nerdifant Bekijk bericht
      Op dit moment de absokluut keuze kwaliteit/prijs verhouding. Alleen is 'em uit productie in afwachting van de opvolger.
      YMMV, Marc
      Was twee weken terug nog bij cameratools waar ze een hele lading binnen zouden krijgen nog, aangezien de opvolger niet eerder als einde jaar of misschien zelf begin volgend jaar zou komen.

      @TS...D700 moet hetzelfde kunnen als de D3 inderdaad. D3S is nog een stop "beter". Naast een D700 lijkt een 85mm f1.4 me ook een goede investering, want een f2.8 is dikwijls niet voldoende met basketbal (of andere zaalsporten).

      Haarscherpe foto's komen nu binnen handbereik...dan het mannetje achter de camera nog, want het is niet gemakkelijk...daarbij...verwacht ook van een D700 geen ruisvrije beelden op hoge ISO's. Ruis hoort er nu eenmaal bij. ISO 6400 is dikwijls nog wel goed bruikbaar, dat wel...maar dan wel netjes de kijkafstand in ogenschouw nemen natuurlijk.
      Mijn objectieven zijn all round...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D700 een goede keuze???

        Kom je eer met 200mm op FF?

        Anders is de D7000 een goede keuze (moet niet veel onderdoen voor de D700 kwa ruis).

        De D3s levert tegenover de D3/D700 misschien maar een halve stop verschil op.
        Als je daar 3000 euro meer wil voor betalen moet jij weten
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D700 een goede keuze???

          Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
          Was twee weken terug nog bij cameratools waar ze een hele lading binnen zouden krijgen nog, aangezien de opvolger niet eerder als einde jaar of misschien zelf begin volgend jaar zou komen.

          @TS...D700 moet hetzelfde kunnen als de D3 inderdaad. D3S is nog een stop "beter". Naast een D700 lijkt een 85mm f1.4 me ook een goede investering, want een f2.8 is dikwijls niet voldoende met basketbal (of andere zaalsporten).

          Haarscherpe foto's komen nu binnen handbereik...dan het mannetje achter de camera nog, want het is niet gemakkelijk...daarbij...verwacht ook van een D700 geen ruisvrije beelden op hoge ISO's. Ruis hoort er nu eenmaal bij. ISO 6400 is dikwijls nog wel goed bruikbaar, dat wel...maar dan wel netjes de kijkafstand in ogenschouw nemen natuurlijk.
          Heb inderdaad ook al aan gedacht om een 50mm of 85mm f1.4 aan te schaffen voor mijn Nikon D90, maar hier door win ik drie stops en dit is niet genoeg, natuurlijk de combinatie van dit weekend 70-200 f2.8 was top, en zou nog beter zijn met een 85mm 1.4. Denk zelf de combinatie D700 + 70-200 f2.8 met eventueel nen 85mm f1.4 moet het gewenste resultaat geven.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D700 een goede keuze???

            Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
            Kom je eer met 200mm op FF?

            Anders is de D7000 een goede keuze (moet niet veel onderdoen voor de D700 kwa ruis).

            De D3s levert tegenover de D3/D700 misschien maar een halve stop verschil op.
            Als je daar 3000 euro meer wil voor betalen moet jij weten

            Jaja, ik kom er op 200mm met FF (vandaar die test van in 't weekend met D3).

            Of course als de D700 maar een halve stop verschil geeft zal ik het verschil in prijs wel investeren in glas. Dus verschil D700 en D3 zit hem bijna enkel in robustheid en 1/2 stop?

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D700 een goede keuze???

              De meerwaarde van een D3s tegenover een D700 zullen voor de genoemde toepassingen marginaal zijn. Het prijsverschil is daarentegen gigantisch en zou ik er zelf niet voor over hebben. Met de D700 heeft Nikon een betaalbare FF camera in de markt gezet die een hele goeie ISO/ruis verhouding heeft.
              Maar zoals hier ook al aangehaald zou de D7000 ook goed scoren op hogere ISO's en dan krijg je er gratis het voordeel van de cropsensor bij, zodat je met de 70-200 mm de spelers dichterbij kan halen.

              Het feit dat de D700 mogelijk dit jaar het strijdtoneel gaat verlaten moet je nooit weerhouden van een eventuele aankoop. Het toestel is nu supergoed en zal dit volgend jaar ook nog zijn nadat er een opvolger is gelanceerd...
              Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D700 een goede keuze???

                Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
                De meerwaarde van een D3s tegenover een D700 zullen voor de genoemde toepassingen marginaal zijn. Het prijsverschil is daarentegen gigantisch en zou ik er zelf niet voor over hebben. Met de D700 heeft Nikon een betaalbare FF camera in de markt gezet die een hele goeie ISO/ruis verhouding heeft.
                Maar zoals hier ook al aangehaald zou de D7000 ook goed scoren op hogere ISO's en dan krijg je er gratis het voordeel van de cropsensor bij, zodat je met de 70-200 mm de spelers dichterbij kan halen.

                Het feit dat de D700 mogelijk dit jaar het strijdtoneel gaat verlaten moet je nooit weerhouden van een eventuele aankoop. Het toestel is nu supergoed en zal dit volgend jaar ook nog zijn nadat er een opvolger is gelanceerd...
                Ja de opvolger is al een tijd aangekondigd, die zal wel wat verbetering hebben tov de D700, maar zoals je zegt eens een goed toestel altijd en zeker met goei glas erop. En als de persoon erachter nog flink wat bijleerd komt dat wel goed.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D700 een goede keuze???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Porkypig2011 Bekijk bericht
                  Ja de opvolger is al een tijd aangekondigd, die zal wel wat verbetering hebben tov de D700, maar zoals je zegt eens een goed toestel altijd en zeker met goei glas erop. En als de persoon erachter nog flink wat bijleerd komt dat wel goed.
                  De D700 heeft 12.1 megapixels de D7000 --> 16.2 zou dit de doorslag kunnen geven, of toch de D700???

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D700 een goede keuze???

                    Ik weet niet hoe het zit met basketbal, maar ik heb gisteren met mijn nikon D7000 op 4000 iso en met een 70-200 f2,8 lens foto;s van snel bewegende honden in een indoor manegehal met slecht licht genomen. Voorbeelden zie beginnershoek agility1. Nu ben ik wel een erg beginnend fotograaf, dus er valt vast nog veel meer uit te halen, maar misschien krijg je zo al een idee of dit toestel zou kunnen voldoen voor je...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D700 een goede keuze???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
                      Ik weet niet hoe het zit met basketbal, maar ik heb gisteren met mijn nikon D7000 op 4000 iso en met een 70-200 f2,8 lens foto;s van snel bewegende honden in een indoor manegehal met slecht licht genomen. Voorbeelden zie beginnershoek agility1. Nu ben ik wel een erg beginnend fotograaf, dus er valt vast nog veel meer uit te halen, maar misschien krijg je zo al een idee of dit toestel zou kunnen voldoen voor je...
                      Leuk, ik ga direct eens kijken. Ben je in dezelfde club als Sabbeke? Met haar heb ik ook babbeltje gedaan, zij heeft ook een D7000, vandaar.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D700 een goede keuze???

                        Oorspronkelijk geplaatst door Porkypig2011 Bekijk bericht
                        Leuk, ik ga direct eens kijken. Ben je in dezelfde club als Sabbeke? Met haar heb ik ook babbeltje gedaan, zij heeft ook een D7000, vandaar.
                        Neen, LIHOS. Ik denk niet dat ik haar ken, tenzij van ziens...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D700 een goede keuze???

                          Misschien dat iemand je eerder kan helpen met goeie foto's te leren nemen met de D90 of hoe je best foto's neemt indoor?
                          https://www.tinicleemputfotografie.com/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D700 een goede keuze???

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tini Bekijk bericht
                            Misschien dat iemand je eerder kan helpen met goeie foto's te leren nemen met de D90 of hoe je best foto's neemt indoor?
                            Tini: heb jij ervaring om in slechtverlichte sporthallen goede actie foto's te nemen, met eeen sluitersnelheid van 1/400 liefst 1/500 zonder al te veel ruis te krijgen met een Nikon D90 en zelfs een 70-200mm f/2.8. mij lukt het niet echt, ben toch niet tevreden met het resultaat.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D700 een goede keuze???

                              Oorspronkelijk geplaatst door Porkypig2011 Bekijk bericht
                              De D700 heeft 12.1 megapixels de D7000 --> 16.2 zou dit de doorslag kunnen geven, of toch de D700???



                              Hoe meer pixels, hoe kleiner de pixels zijn, hoe kleiner het oppervlakte per pixel, hoe minder licht eropvalt, dus: hoe meer ruis.

                              Vaste brandpunten vind ik nu ook niet zo ideaal om sportfoto's mee te maken.

                              Als je er met een D3 komt, waarom dan wachten op een opvolger van de D700, men spreekt er al meer dan een jaar over, waarschijnlijk zal het voor dit jaar zijn , de prijs zal ook in verhouding zijn en achter dit toestel komt er nog een nieuwe en daarachter weer een nieuwe, uiteindelijk ga blijven wachten.......

                              Comment

                              Working...
                              X