Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D90 - Foto's copieren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D90 - Foto's copieren

    Wanneer ik de foto's van mijn D90 wil overzetten naar mijn PC, dan sluit ik het USB kabeltje aan en schakel het toestel daarna aan. Ik hoor dan een geluidje (typisch voor een USB apparaat dat wordt aamgesloten), maar... er gebeurt doorgaans niets: geen aangesloten fototoestel te bemerken op de PC. Ik moet dan vervolgens wat heen en weer "rotzooien", t.t.t. stekkertje weer uit toestel halen, weer inpluggen, soms ook toestel weer aan- en uitzetten. Uiteindelijk zie ik het toestel op de PC, maar het is allesbehalve voorspelbaar hoe ik dat verkrijg. iemand nog zo'n ervaringen of wat is hier precies aan de hand?

    Tussen haakjes: waarom is het fototoestel op de PC te zien als een map en niet als een extern USB apparaat?

  • #2
    Re: D90 - Foto's copieren

    Persoonlijk vind ik het veel te omslachtig om fototoestellen ed. aan te sluiten op een PC. Kaartje gaat hier gewoon in een kaartlezer en daarmee basta. Nog nooit problemen mee gehad. Misschien ook eens proberen?

    PS: kan nog nuttig zijn om je OS te vermelden (XP waarschijnlijk?)

    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

    Comment


    • #3
      Re: D90 - Foto's copieren

      +1 voor de kaartlezer, werkt vlotter en de computer ziet het kaartje altijd in tegenstelling tot het aansluiten m.b.v. een USB kabeltje...
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: D90 - Foto's copieren

        Ik heb het tot een paar maanden geleden (met mijn compactje) ook niet anders gedaan, maar ik was met dit toestel een beetje bang dat niet alle gegevens zouden worden doorgegeven indien men niet via USB en ViewNx omgaat (zoals dat het geval is met mijn camcorder die echt via USB en bijgeleverd programma moet).

        Voortaan dus ook gewoon via het kaartje

        Comment


        • #5
          Re: D90 - Foto's copieren

          veel hangt ook van je windows af hoor.
          Ik sluit externe harde schijven aan : geen probleem
          indien ik echter de externe dvd writer wil aansluiten, moet ik herstarten met de writer aangesloten....


          Dus ik verkies ook gewoon het kaartje
          Mijn Blog
          D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

          Comment


          • #6
            Re: D90 - Foto's copieren

            Oorspronkelijk geplaatst door DeeWee Bekijk bericht
            Tussen haakjes: waarom is het fototoestel op de PC te zien als een map en niet als een extern USB apparaat?
            Sommige beeldapparaten worden zo herkend vanwege TWAIN....
            Info over TWAIN : http://www.twain.org/faqs.shtm#What%...0acronym%20for
            Mijn Blog
            D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

            Comment


            • #7
              Re: D90 - Foto's copieren

              Waarschijnlijk een drive-letter conflict in Windows. Je moet eens gaan kijken in computer management (rechts klikken op my computer, dan manage, dan disk management)
              Daar staan de drive letters in gebruik. Soms probeert een USB device een letter te gebruiken die al in gebruik is door een ander device, dat mss niet correct verwijderd is geweest. Die letters even er uit halen en klaar is kees.

              Comment

              Working...
              X