Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Communie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Communie

    ik ga binnenkort terug van slag met de communiekantjes, maar wat mij nog niet zo goed lukt ,is een scherpe foto van de kinderen echt in beweging, bv met een bal of springtouw

    Ik werk met een canon 50 D en een lens 24 -70 2.8 of een 70 200 2.8

    Kan er mij iemand een beetje raad geven

  • #2
    Re: Communie

    Met een flits kan je de actie al bevriezen. En als je dan nog een snelle sluitertijd gebruikt lukt het ook wel vrij aardig hoor
    Davy Meeus
    Lid (voorzitter) van fotoclub Camera Libra Lubbeek
    Foto ID

    Comment


    • #3
      Re: Communie

      Oorspronkelijk geplaatst door anjavddriessche Bekijk bericht
      ik ga binnenkort terug van slag met de communiekantjes, maar wat mij nog niet zo goed lukt ,is een scherpe foto van de kinderen echt in beweging, bv met een bal of springtouw

      Ik werk met een canon 50 D en een lens 24 -70 2.8 of een 70 200 2.8

      Kan er mij iemand een beetje raad geven
      Als je zulke basics niet beheerst dan mag je imho geen commerciele shoots doen. Want dit betekend dat de geslaagde beelden puur van geluk afhangen. Als de klant een loterijlot koopt dan weet ie dat verliezen bij de mogelijkheden hoort. Als de klant beroep doet op een pro, dan rekent hij op 100% gegarandeerde kwaliteit.

      Om aan de kern vd vraag te antwoorden...
      1) leer scherpstellen, wees één met je toestel en ken het vanbuiten
      2) om beweging te «bevriezen» neem je een snelle sluitertijd, perfect freeze eist (gewoonlijk, hangt af vd focale lengte) minstens 1/500
      3) perfect freeze is niet een geslaagde foto voor een kind dat danskoord springt, de koord moet beweging tonen en in functie van onscherpte tonen, het gezicht moet wel scherp zijn, dus zoek de gulden middenweg, oefenen testen, ervaring opdoen.
      Portret fotograaf

      Comment


      • #4
        Re: Communie

        zou het niet doen.

        dergelijke foto's moeten perfect zijn.
        zowel digitaal als geprint
        nikon stuff

        Comment


        • #5
          Re: Communie

          Als ik lees welk beroep je uitoefent ...dan schrik ik wel een beetje .
          'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

          Comment


          • #6
            Re: Communie

            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
            Als ik lees welk beroep je uitoefent ...dan schrik ik wel een beetje .
            +1 verrassend om dit te zien!
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: Communie

              Oorspronkelijk geplaatst door david_ve Bekijk bericht
              +1 verrassend om dit te zien!
              + nog 1.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Communie

                +1
                (ik was ook verrast)
                Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                Comment


                • #9
                  Re: Communie

                  +1, ik schrok hier ook wel eventjes van.
                  maar eventjes wat uitleg.

                  Sluiterstijd 1/400 - 1/500 nemen, mssn best 400 om wat beweging erin te houden, want dit kan soms prachtige effecten opleveren. Volledig bevroren hoeft niet. Je lenzen zijn lichsterk dus moet het mogelijk zijn om aan een behoorlijk lage iso en diafragma toch een behoorlijk levendige en toch ongeveer bevroren foto te maken met een mooie achtergrond.
                  Zorg wel dat het communicantje redelijk scherp in beeld blijft. experimenteren met het locken van je focus kan wonderen doen, Soms is zelfs manueel heel goed. Hierin moet je gewoon eens je opties goed bekijken, lees en probeer. Al trainen lukt het, wil je lezen? pdf's op het internet zoeken van fotografie doet al een pak wonderen. Ik heb er waarschijnlijk 40 gelezen, maar ik kan ook missen. Plus foto's hangen ook af van de klant zijn smaak, wat willen zij precies. enkele voorbeelden tonen kan ook geen kwaad.
                  Ik hoop dat alles wat ik zei zo ongeveer klopt, want ik ben zelf nog maar 2 jaar bezig met fotografie, maar heb vorig jaar ook wel enkele communie's en een trouw gefotorafeert.

                  Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben.
                  Last edited by micn; 8 maart 2011, 10:52. Reden: had gemist bij het zien en de 50D verward voor een 5D
                  "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                  Comment


                  • #10
                    Re: Communie

                    Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
                    je toestel FF
                    ?????????????,

                    50d full frame?

                    ik denk da ge een brilleke moet kopen om het extra nulleke te zien staan

                    naar mijn weten is de 50d een crop-body
                    Website: http://www.svisimaging.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Communie

                      hahhaa had inderdaad verkeerd gelezen:P effe corrigeren
                      "PartyShotZ.be : Photography is my passion, mastering my sight and vision on the world and every living being upon it."

                      Comment


                      • #12
                        Re: Communie

                        Oorspronkelijk geplaatst door micn Bekijk bericht
                        +1, ik schrok hier ook wel eventjes van.
                        maar eventjes wat uitleg.

                        Sluiterstijd 1/400 - 1/500 nemen, mssn best 400 om wat beweging erin te houden, want dit kan soms prachtige effecten opleveren. ...
                        Zak maar tot 1/250 om een minimum aan beweging te houden... Maar zoals ik al zei, hangt af vd focale lengte en erbovenop: afstand tov onderwerp en snelheid bewegende delen.
                        Portret fotograaf

                        Comment


                        • #13
                          Re: Communie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                          Als ik lees welk beroep je uitoefent ...dan schrik ik wel een beetje .
                          +1
                          Andy Lemaire

                          andylemaire.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Communie

                            Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                            Als ik lees welk beroep je uitoefent ...dan schrik ik wel een beetje .
                            En wat heeft haar beroep te maken met het feit of Anja al dan niet foto's kan maken ? Beetje kort door de bocht vind ik eerlijk gezegd, ze heeft zowat de best mogelijke lenzen dus verwacht ik wel dat ze goede beelden maakt hoor

                            Ik zou in elk geval een flitser aanraden en deze op 2nd curtain zetten, dan sluitertijd van 1/250 houden, je kan hoger gaan en de flits in High/Sync zetten, maar zou zeker voor de 580EXII gaan, kwestie van genoeg power te hebben.

                            Eventueel wel een Extension Cord kopen, dan kan je off-camera werken met de flits en toch ETTL II behouden ... kan je nog een Voice Activated Light Stand gebruiken om je flits vast te houden ... gewoon een Chinees vrijwilliger die je 'bevelen' kan geven dus ...

                            Zet de camera in manual, kijk de belichting na en zet deze twee stops 'onderbelicht', laat dan de flits die twee stops terug 'bijlichten' (dus power nodig !) en je zal een mooie, donker gesatureerde achtergrond hebben met een diep blauwe lucht terwijl je communicant prima belicht is ... zet de camera dan ook nog op 'tungsten' WB en plaats een oranje folie op je flits ... kijk maar even naar het resultaat dan, je zal verbaasd zijn hoor !

                            Mark
                            Last edited by LamboCars; 10 maart 2011, 08:12.
                            Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                            Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Communie

                              Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                              En wat heeft haar beroep te maken met het feit of Anja al dan niet foto's kan maken ? Beetje kort door de bocht vind ik eerlijk gezegd,

                              Mark
                              Allez, goed bezig man.
                              Ik lees in haar profiel:

                              ... + fotograaf bijberoep
                              En dan beweer je dat het niet nodig is om foto's te kunnen maken.
                              Schitterend, deze gaat nog héél lang meegaan!


                              G
                              fijnefotografie.be, blog, workshops en fotostudio te huur in Aalst
                              Een beeldscherm is geen aanvaardbare manier om je foto's te presenteren. Kwaliteit komt pas bovendrijven in een print...

                              Comment

                              Working...
                              X