Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

North-West USA and Rockies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • North-West USA and Rockies

    We hebben al US ervaring (zuiden, zuidwesten en noord-oosten) nu zouden we de Rockies en het Noord-Westen doen.

    Heeft iemand tips of ervaring en wil deze delen?

    Ons plan zou zijn om te vertrekken in Seattle en ook Vancouver even aandoen, dan zakken richting Yellowstone, opzij naar Rapid City en dan naar beneden richting Denver om eventueel in Las Vegas te eindigen.
    De bedoeling is om natuur te combineren met steden en bezoeken aan bvb de Boeing fabrieken en dergelijke meer...

    Thanks alvast!

  • #2
    Re: North-West USA and Rockies

    Als je Vancouver zou doen, moet je zeker eens naar de Capilano Suspension bridge; de langste hangloopbrug ter wereld. Meer info vind je op http://www.capbridge.com

    Ten zuiden van Yellowstone ligt Grand Teton national park. Het is niet al te groot, maar wel mooi en leuk. Daar vlakbij is er een typisch, maar gezellig 'cowboy'-dorpje Jackson Hole.

    En als je dan toch richting Las Vegas zou ik rijden, is Lake Powell een must. Ik weet niet of je in de buurt van Moab zal komen, maar als je dat doet is het zeker aan te raden Canyonlands en Arches national park te bezoeken. Daarnaast ook Grand Canyon en Bryce national park.

    Comment


    • #3
      Re: North-West USA and Rockies

      Vancouver is een fantastische stad, je hebt er alles wat een grote stad te bieden heeft en toch ben je vlakbij heel veel groen. 't Is er heel proper met goed georganiseerd openbaar vervoer en enkele leuke stadsdelen, probeer zeker Chinatown, Granville Island en de buurten rond Canada Place. Je kan quasi de hele stad rondfietsen, fietsverhuur op verschillende plaatsen mogelijk. Met de Seabus oversteken naar het noordelijke stadgedeelte vanwaar je dan weer een geweldig zicht hebt op de skyline, vooral 's avonds een prachtig panorama. Aan die noordelijke kant is heel veel groen en de bergen waar de Olympische Winterspelen gehouden zijn. De Capilano werd ons afgeraden omdat het geldklopperij is. Enkele Kms verder naar het Oosten ligt er nog zo eentje (naam ontsnapt me voor 't moment) en die is gratis. De mensen zijn er heel vriendelijk en helpen toeristen graag naar de leuke plaatsjes zoeken.

      Groetjes,
      Djienbe

      Comment


      • #4
        Re: North-West USA and Rockies

        Hallo Djienbe.

        de route die je beschrijft hebben we de laatste 10 jaar een beetje in stukken en brokken gedaan. Vancouver is zeker en vast een aanrader, veel meer dan Seattle.

        Ik weet niet watje tot nu toe in de VS hebt bezocht maar een belangrijk verschil tussen het NW en bv. utah/arizona is dat de afstanden tussen de parken/monumenten heel wat groter is en je een groter deel van de dag in de auto zit en niet een park bezoekt. In verhouding heb je dus wat meer rijdagen nodig.

        Wat wij al afbolden in de buurt:
        - Denver - Yellowstone ( - SFO)
        - Yellowstone + Washington, Oregon , Californië
        - Vancouver & Rocky Mountaineer naar Jasper/Banff

        Dit jaar hopen we nog Yellowstone <-> Jasper/Banff te kunnen doen als de baas een beetje flexibel is.

        Groetjes,

        Steven
        EOS 10D - 40D - 7D II Glas 10-22S 17-40L 15-85S 70-300L 100-400L
        EOS 10 Glas 28-105 70-210

        Comment


        • #5
          Re: North-West USA and Rockies

          Vergeet ook de whale-watching vertrekkende vanuit Anacortes niet! In sommige tijden van het jaar vertrekken die ook vanuit Everett als je dat met Island Adventures zou doen. Als je geen enkele walvis ziet op je trip, mag je nog eens terugkomen tot je er wel ziet zelfs!

          Verder in de buurt van Seattle : Hurricane Ridge, Mount Rainier, Mount Baker (als je bij de laatste 2 moet kiezen : doe dan maar Rainier) , ook heel leuk is Snoqualmie en mocht er Twin-peaks interesse zijn : verder naar North Bend is het Twede's café.

          Om te eten en aan te raden : Boondockers in Everett.

          Oh ja, ipv een gps bij de wagen te huren zijn we de Target binnengewandeld en hebben er voor minder dan de huurprijs een gps gekocht voor 80 euro en die stond in belgie 150 euro geprijsd

          Comment


          • #6
            Re: North-West USA and Rockies

            Thanks, de parken bij Moab hebben we al gedaan en de truuk met de GPS is ook bekend.
            Hoe lang zou je nodig hebben voor Seattle en Vancouver?
            Is Yellowstone heel druk in september?

            thanks

            Comment


            • #7
              Re: North-West USA and Rockies

              Hmm reken er 2 voor Vancouver?

              En als je Mount Rainier , whale watching Everett/Anacartes en andere natuur-excursies bij Seattle rekent, daar toch ook een 4-tal? Voor Seattle-stad zèlf lijkt me 1 dag voldoende, dan is Vancouver-tijd beter besteed.

              Wij hebben ons laten vangen door de "Underground Tour" : géén aanrader. We zijn ook naar de baseball geweest met de idee dat we een hogere score gingen zien : niks van : de mariners wonnen met 1-0 .... Achteraf verteld 1 van de aanwezigen dat ze bekend staan als "sterk defensief spelend" Dat hebben we aan den lijve ondervonden. En toch hebben we daar 3 uur gezeten hé!

              Comment


              • #8
                Re: North-West USA and Rockies

                Merciekes, whale watching lijkt me leuk. Moet je hiervoor reserveren? Wat kost en hoelang duurt zo'n tocht? Aanbevelingen?

                Comment


                • #9
                  Re: North-West USA and Rockies

                  wij hebben in 2000 Orca's gezien van heel dichtbij
                  er dook er nl eentje boven juist achter onze boot
                  (spijtig genoeg had ik toen mijn huidig topmateriaal nog ni)
                  vertrokken vanuit Victoria, Vancouver Island
                  was tof

                  omgeving Denver: Rocky Mountain NP: vorig jaar gedaan
                  oa de wandeling met Bear Lake, Nymph Lake, Emerald Lake en Dream Lake
                  en met auto es tot boven gereden en terug
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    Re: North-West USA and Rockies

                    Oorspronkelijk geplaatst door twdigit Bekijk bericht
                    Ik weet niet watje tot nu toe in de VS hebt bezocht
                    Dit jaar hopen we nog Yellowstone <-> Jasper/Banff te kunnen doen
                    Hallo Steven,

                    VS hebben we nog niet gedaan, staat op de lijst na NZ en Namibië. Anderzijds Jasper/Banff hebben we afgelopen zomer gedaan. Naar Vancouver gevlogen, 3 dagen ter plaatse, dan naar Vancouver Island en terug via Vancouver in 2 dagen naar Jasper, daar dan onze Rockies trip begonnen om in Banff te eindigen en terug naar huis vanaf Calgary. Ondanks niet altijd even schitterende weer in september, miss Indian Summer was nie thuis dees jaar, was dat toch een fantastische ervaring. Kan het iedere natuurliefhebber aanbevelen.

                    Djienbe

                    Comment


                    • #11
                      Re: North-West USA and Rockies

                      Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                      Merciekes, whale watching lijkt me leuk. Moet je hiervoor reserveren? Wat kost en hoelang duurt zo'n tocht? Aanbevelingen?
                      Ik dacht zon 80 euro per persoon, google eens naar island adventures anacortes?

                      Comment


                      • #12
                        Re: North-West USA and Rockies

                        Bedoelde je Lynn Canyon suspension bridge in plaats van Capelano? Want Capelano, 30 can dollar, is wel duur lijkt me om even de brug over te stappen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: North-West USA and Rockies

                          Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
                          Bedoelde je Lynn Canyon suspension bridge in plaats van Capelano? Want Capelano, 30 can dollar, is wel duur lijkt me om even de brug over te stappen.
                          Ja, Lynn Canyon da is ze. Heel leuk om te doen en mooie zichten en geen geldklopperij.

                          Djienbe

                          Comment


                          • #14
                            Re: North-West USA and Rockies

                            Onze Noord-west USA (en deel Canada) foto's en tips op onze blog: http://pmcanada.wordpress.com/

                            Onze tips voor de Rockies (Rocky mountain NP, Yellowstone, Grand teton): http://pietost.wordpress.com/
                            Check out our travel experiences in the British Columbia, Canada. http://pmcanada.wordpress.com

                            Comment


                            • #15
                              Re: North-West USA and Rockies

                              onze route in 2010:
                              seattle (2) - Forks ( zoek hiervoor een andere verblijfplaats om de rainforest te bezoeken) - victoria - vancouver (3) - kamloops - Jasper (2) - canmore (2) (buurt van banff-uitstap calgary) - kalispell - west yellowstone (2) - jackson - twin falls - pendleton -portland - seattle


                              Ps: ik heb ook nog een aantal recente boeken (en kaart) ter beschikking.
                              stuur PM als geinteresseerd.

                              Prettige voorbereiding
                              Last edited by Heembeek; 12 maart 2011, 09:01.

                              Comment

                              Working...
                              X