Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke EOS?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke EOS?

    Ik wil mijn eerste stappen zetten in het "spiegelreflex-wereldje".
    Mijn voorkeur gaat op dit moment uit naar een EOS. Maar twijfel eigenlijk tussen 2 modellen.
    De 500D en de nog te verschijnen 1100D.
    Wie kan mij vertellen wat de grote verschillen zijn en/of maken deze uit voor een beginnend amateur?

    alvast bedankt !
    http://www.flickr.com/photos/de_pennings/

  • #2
    Re: Welke EOS?

    De 500D is in bijna alle opzichten beter... bijna, er zit bij fotokonijn 10 euro verschil op!

    Ik heb de 1000D... na 6 maand intensief fotograferen merk je wel de beperkingen en hoop je soms een 500D+ vast te hebben :-)

    Groeten
    More on Flickr:hhttp://www.flickr.com/photos/kindermans.thomas/

    Comment


    • #3
      Re: Welke EOS?

      ik zie zelf eigenlijk ook meer voordelen bij de 500D, of zou het scherm van de 1100 echt een pak beter zijn ofzo?
      leuke foto's trouwens op je flickr
      http://www.flickr.com/photos/de_pennings/

      Comment


      • #4
        Re: Welke EOS?

        de 1100D is de opvolger van de basic instapper 1000D

        de 500D staat een trapje hoger, maar is al een tijdje opgevolgd door de 550D die eerstdaags ook vervangen wordt door de 600D

        je kan met al deze toestellen aan de slag als beginner - het hangt er van af hoe zeer je door de microbe gebeten bent en hoe snel je tegen de beperkingen aanloopt

        kijk eens op de Canon-site voor de voornaamste verschillen en neem vervolgens beide eens vast in een winkel (en kijk misschien ook eens naar andere merken die binnen jouw budget liggen )
        Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

        Comment


        • #5
          Re: Welke EOS?

          Als je kijkt naar de verbeteringen tussen bv de 450, de 500, de 550, de 600 etc dan zie je het volgende:
          De verbeteringen zijn elke keer gering.
          Het aantal pixels neemt elke keer wat toe en is nu zo hoog dat je een A2 er mee kan maken. Hoe vaak heb je afgelopen jaar een A2 af laten drukken?
          De ruis neemt elke keer iets af.
          Het dynamisch bereik neemt elke keer iets toe.
          Het scherm wordt beter. Dus groter scherm, meer pixels en nu uitklapbaar etc.
          Het menu en de knoppen worden handiger.

          Omdat het aantal pixels al heel hoog is is eigenlijk het enige wezenlijke voor de foto de ruiseigenschappen en het dynamisch bereik.
          Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

          Comment


          • #6
            Re: Welke EOS?

            alvast bedankt voor de reacties.
            Ik denk dat ik ga wachten tot de 1100D in de winkel licht en dan eens vergelijken in de winkel ofzo...
            http://www.flickr.com/photos/de_pennings/

            Comment


            • #7
              Re: Welke EOS?

              Je zou ook kunnen uitkijken voor een gebruikte 40D of 50D. Die liggen over het algemeen
              toch iets beter in de hand, en voelen ook iets degelijker aan. Wat ze wellicht ook zijn.
              Deze week is mijn 50D onzacht met de straatstenen in aanraking gekomen. Misschien wat
              geluk ook, maar geen schrammetje, en alles werkt nog perfect.
              En zeg nu niet: dat overkomt mij niet, want dat had ik de week voordien al gezegd...

              Comment


              • #8
                Re: Welke EOS?

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Je zou ook kunnen uitkijken voor een gebruikte 40D of 50D. Die liggen over het algemeen
                toch iets beter in de hand, en voelen ook iets degelijker aan. Wat ze wellicht ook zijn.
                Deze week is mijn 50D onzacht met de straatstenen in aanraking gekomen. Misschien wat
                geluk ook, maar geen schrammetje, en alles werkt nog perfect.
                En zeg nu niet: dat overkomt mij niet, want dat had ik de week voordien al gezegd...
                ik volg doudeke. Zelf heb ik de 1000D en ik ben hier zeer tevreden van maar ik ben wel een beetje afkerig van de 1100D. Stel je voor! geen apart SD-kaart slot meer Een raar geplaatste flash pop-up en een beginners guide die volgens Dpreview zo traag is dat je ieder moment mist en waarbij de afbeeldingen te klein zijn. Doe mij maar de 1000D zonder video en 2MP minder. Ook al kan die maar tot ISO 1600 ipv 6400 (1100D)
                Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                hier vind je mijn foto's en hier ook

                Comment


                • #9
                  Re: Welke EOS?

                  Oorspronkelijk geplaatst door canonfreak1000D Bekijk bericht
                  maar ik ben wel een beetje afkerig van de 1100D. Stel je voor! geen apart SD-kaart slot meer
                  Wat heeft ie dan wel?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke EOS?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                    Wat heeft ie dan wel?
                    ik denk idd dat de verschillen eigenlijk verwaarloosbaar zijn. ik rijd morgen naar de winkel om daar eens te informeren
                    http://www.flickr.com/photos/de_pennings/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke EOS?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                      Wat heeft ie dan wel?
                      de kaartslot zit naast de batterij (zoals bij een compact) dus als je een batterij grip gebruikt ben je wel serieus g*sch*t*n
                      Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                      hier vind je mijn foto's en hier ook

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke EOS?

                        Als ik kijk naar je keuze, ga ik er vanuit dat je voor een klein budget zoveel mogelijk camera wil.
                        Zelf pas overgeschakeld van de 450D op de 550D, voornamelijk omdat die dezelfde beeldkwaliteit heeft als de 60D en de 7D.

                        De 1100D zou ik niet nemen:
                        - nog minder stevig dan de XXXD-reeks;
                        - geen mogelijkheid voor battery grip (da's op zich niet zo erg);
                        - zeer matig LCD-scherm 230.000 pixels vs ongeveer 900.000 op de 450D en meer dan 1.000.000 op de 550D.

                        Vergeet ook niet dat je nog lenzen nodig hebt.
                        Om zoveel mogelijk waar voor je geld te hebben, kan je best eens goed rondkijken op de tweedhandsmarkt. Er zijn constant mensen die upgraden, en hun vorige toestel (ik zeg bewust niet "oude" toestel, soms zijn ze nog in garantie) moet dan weg. Een 450D heeft ongeveer dezelfde sensorgrootte als de 1100D, is robuuster en kan je vinden voor weinig geld. Ook een 500D of een 550D kom je al eens tweedehands tegen. Of, zoals Doudeke zei, een 40D of 50D.

                        Groet,

                        Rob
                        Canon 550D; TokTok, TamTam

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke EOS?

                          Oorspronkelijk geplaatst door phreakster Bekijk bericht
                          .........
                          Ik denk dat ik ga wachten tot de 1100D in de winkel licht......
                          dan kan je lang wachten hoor....

                          zou gaan voor de 40 of 50D.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke EOS?

                            Met een lampje erin in de etalage.....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke EOS?

                              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              dan kan je lang wachten hoor....

                              zou gaan voor de 40 of 50D.
                              grt,bouk.
                              hoezo? half maart is toch de bedoeling?
                              http://www.flickr.com/photos/de_pennings/

                              Comment

                              Working...
                              X