Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweede gordijn flitsen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweede gordijn flitsen...

    Hoi allen,

    Ik ga stilaan de eerste schuchtere stapjes zetten in het strobisme.
    Wat mij al zeer lang op het systeem werkt, is mijn portemonnee, die is niet al te groot en bevat dus niet zo extreem veel geld, zodat ik een beetje naar de goedkopere systemen moet kijken.
    Cactus V4 genoot mijn aandacht. Al pakken reviews gezien en gelezen intusssen en deze wordt het dan....

    Ik heb echter een technisch vraagje, is het mogelijk (met Canon 430 EX II) te syncen op het tweede gordijn? Op de camera uiteraard wel, maar kan het ook off-camera, met behulp van de stekelige plant?

    Bedankt...
    Jan

  • #2
    Re: Tweede gordijn flitsen...

    bljikbaar niet...

    FF Googelen levert dit op:
    http://www.flickr.com/groups/strobis...7617329174663/

    Comment


    • #3
      Re: Tweede gordijn flitsen...

      Nee het kan niet, ik heb de v4.
      Wat je op je camera instelt maakt niets uit, je moet de flits volledig manueel instellen want ook ttl wordt niet ondersteund.

      Yannick

      Comment


      • #4
        Re: Tweede gordijn flitsen...

        Je kunt dit wel. Namelijk door de pop-up flits als trigger te gebruiken. Stel deze in op het tweede gordijn. Je kunt de pop-up flits afschermen van je onderwerp, maar het toch gebruiken om de andere flitsen te triggeren... Je zou de pop-up ook kunnen omschermen met het stukje plastic dat voor de infra-rood sensor zat van je oude tv-remote. Eens proberen, niks te verliezen
        Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

        Comment


        • #5
          Re: Tweede gordijn flitsen...

          Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
          Je kunt dit wel. Namelijk door de pop-up flits als trigger te gebruiken. Stel deze in op het tweede gordijn. Je kunt de pop-up flits afschermen van je onderwerp, maar het toch gebruiken om de andere flitsen te triggeren... Je zou de pop-up ook kunnen omschermen met het stukje plastic dat voor de infra-rood sensor zat van je oude tv-remote. Eens proberen, niks te verliezen
          Owké", valt te proberen, probleem is echter wel dat de flits eerst een meetflits afvuurt. Met deze opmerking kan je mij nu natuurlijk helemaal als groentje zien , maar kan je dat afzetten?

          Comment


          • #6
            Re: Tweede gordijn flitsen...

            Als je in manuele mode Av, Ts, M werkt, doet de flits dat dan ook? In het menu kan je dat waarschijnlijk afzetten?
            Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

            Comment


            • #7
              Re: Tweede gordijn flitsen...

              Het zal lukken als je de 430 met een optische trigger laat afgaan, dat kan zo'n klein blokje zijn met een foto-elektrische cel waar je de 430 in plaatst, maar het zal ook wel lukken met de ST-E2 trigger op de camera. Of het met de ingebouwde flits werkt zal afhangen of je de preflits kan uitschakelen of niet?

              Nadeel van optisch triggeren is de zender en ontvanger elkaar moeten zien.

              MVG, Jeff C.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Tweede gordijn flitsen...

                Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
                Je kunt dit wel. Namelijk door de pop-up flits als trigger te gebruiken. Stel deze in op het tweede gordijn. Je kunt de pop-up flits afschermen van je onderwerp, maar het toch gebruiken om de andere flitsen te triggeren... Je zou de pop-up ook kunnen omschermen met het stukje plastic dat voor de infra-rood sensor zat van je oude tv-remote. Eens proberen, niks te verliezen
                Bij Canon kan enkel de 7D dit dacht ik
                Bij de andere modellen kun je de popupflitser niet gebruiken voor remote flitsers aan te sturen (correct me if i'm wrong).
                Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                Comment


                • #9
                  Re: Tweede gordijn flitsen...

                  Oké, bedankt, tijd voor het experiment.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tweede gordijn flitsen...

                    Het wireless systeem van Canon ondersteunt geen second curtain. Enkel on shoe of met een TTL flitskabel werkt second curtain.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tweede gordijn flitsen...

                      Oorspronkelijk geplaatst door Psychodweep Bekijk bericht
                      Het wireless systeem van Canon ondersteunt geen second curtain. Enkel on shoe of met een TTL flitskabel werkt second curtain.
                      Spijtig dat Canon zo wienig geinvesteerd heeft in hun flitssysteem .

                      Als ik het vergelijk met Nikon, daar kun je dit allemaal wel.

                      Nu ja, voor alles is een oplossing, je kan eventueel gebruik maken van E-ttl triggersystemen.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tweede gordijn flitsen...

                        Spijtig genoeg zijn de ETT-L triggers (de pocket-wizards ed) te duur, tenzij er hier sponsors zijn.

                        Vandaar gaat de aankoop "cactus" zijn, vanwege vrij goeie kritieken en een lange flitskabel voor die gevallen waar ik moet flitsen op tweede gordijn en hig speed.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tweede gordijn flitsen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
                          Bij Canon kan enkel de 7D dit dacht ik
                          Bij de andere modellen kun je de popupflitser niet gebruiken voor remote flitsers aan te sturen (correct me if i'm wrong).
                          60d en 600d kunnen dit nu ook.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tweede gordijn flitsen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door NuchterJan Bekijk bericht
                            Hoi allen,

                            Ik ga stilaan de eerste schuchtere stapjes zetten in het strobisme.
                            Wat mij al zeer lang op het systeem werkt, is mijn portemonnee, die is niet al te groot en bevat dus niet zo extreem veel geld, zodat ik een beetje naar de goedkopere systemen moet kijken.
                            Cactus V4 genoot mijn aandacht. Al pakken reviews gezien en gelezen intusssen en deze wordt het dan....
                            ik adviseer je eerder een RF602 trigger te kopen, die zijn goedkoper en beter qua functionaliteiten en betrouwbaarheid. De RF602's zijn de populairste en goedkoopste triggers van het ogenblik.
                            D'r is trouwens ook al een cactus V5 uit.
                            De cactus V4 heeft in 't verleden nogal wat compatibiliteits problemen gehad met Canon camera's. Men beweert dat dit in de huidige versies opgelost is.
                            some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                            Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tweede gordijn flitsen...

                              Hartelijk dank voor de info.

                              Comment

                              Working...
                              X