Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kapel met orgel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kapel met orgel

    een oude kapel ergens in Limburg
    HDR van 5 opnames in photomatix.



    Groeten, Bert
    Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
    www.bertofotografie.be

  • #2
    Re: kapel met orgel

    meestal vind ik HDR maar niks, maar deze spreekt me wel zeer aan.

    Het lijkt wel een scene te zijn uit 1 of andere game.
    Cheers, Ben

    Comment


    • #3
      Re: kapel met orgel

      Heel knap in beeld gezet.
      De grijstinten komen mooi uit.

      groetjes

      moniq
      groetjes, moniq (BD1321BE)

      A picture paints a thousand words

      Comment


      • #4
        Re: kapel met orgel

        Heel mooi.
        Eén heel klein stapje naar rechts en je had een perfecte symmetrie gehad.
        Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

        Comment


        • #5
          Re: kapel met orgel

          beetje surrealistisch maar toch wel mooi.
          wel nieuwsgierig naar het origineel.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: kapel met orgel

            Oorspronkelijk geplaatst door HEYLO Bekijk bericht
            Heel mooi.
            Eén heel klein stapje naar rechts en je had een perfecte symmetrie gehad.
            Daar lijkt het wel op maar, geloof mij, hij is "uitgemeten". Ik ben zelfs terug geweest omdat ik zelf ook dacht dat ik fout zat maar dit is vaak een probleem met dit soort oude gebouwen. De meet- en bouwmethodes van die tijd zijn niet zo nauwkeurig als wij graag zouden willen en soms heb je afwijkingen tussen links en rechts, boven en onder enz. Als je hem richt op de onderkant van het middelste venster dan zou hij eigenlijk iets naar links moeten kiepen; kijk je dan naar de balustrade aan de onderkant dan moet hij iets naar rechts.
            Dus, je lijkt gelijk te hebben maar het is verd... moeilijk om hier een perfecte symetrie van te maken. Het gebouw is gewoon niet symetrisch.

            Groeten, Bert
            Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
            www.bertofotografie.be

            Comment


            • #7
              Re: kapel met orgel

              Oorspronkelijk geplaatst door berto Bekijk bericht
              Daar lijkt het wel op maar, geloof mij, hij is "uitgemeten". Ik ben zelfs terug geweest omdat ik zelf ook dacht dat ik fout zat maar dit is vaak een probleem met dit soort oude gebouwen. De meet- en bouwmethodes van die tijd zijn niet zo nauwkeurig als wij graag zouden willen en soms heb je afwijkingen tussen links en rechts, boven en onder enz. Als je hem richt op de onderkant van het middelste venster dan zou hij eigenlijk iets naar links moeten kiepen; kijk je dan naar de balustrade aan de onderkant dan moet hij iets naar rechts.
              Dus, je lijkt gelijk te hebben maar het is verd... moeilijk om hier een perfecte symetrie van te maken. Het gebouw is gewoon niet symetrisch.

              Groeten, Bert
              Kijk eens waar je lamp hangt.
              Het is effectiever tijd te investeren in het maken van een goede foto dan in het digitaal nabewerken van een slechte.

              Comment


              • #8
                Re: kapel met orgel

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                beetje surrealistisch maar toch wel mooi.
                wel nieuwsgierig naar het origineel.
                grt,bouk.
                Bouk, op speciaal verzoek dan het origineel. Niks aan gedaan, zo uit de camera.
                nog 2 belichtingen eronder en 2 erboven (telkens met 1 stop verschil)


                groetn, Bert
                Nikon D300s met grip + D80met grip. Sigma 10-20 3.5; 24-70 2.8; 70-200 2.8; 105 2.8 macro. Metz 58. Manfrotto.
                www.bertofotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: kapel met orgel

                  Ik vind de foto + bewerking wel geslaagd.
                  Als ik naar de 3 lampen kijk, heb ik ook de indruk dat je een tikje naar rechts mocht. Maar die lampen hangen ook niet altijd juist (heb ik al gemerkt).

                  Comment


                  • #10
                    Re: kapel met orgel

                    HDR is spectaculair maar doe mij de originele maar daar zit diepte in
                    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                    Comment

                    Working...
                    X