Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony nex 5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony nex 5

    Ben er over aan het nadenken om al mijn fotomateriaal weg te doen om dat ik er veel te weinig gebruik van maak of kan maken en mij een sony nex 5 aan te schaffen.
    We gaan ook graag wandelen en dat is dit toestel misschien ook veel fijner en makkelijker om mee te dragen.
    Heeft er eigenlijk al iemand ervaring met dit toestel?

  • #2
    Re: Sony nex 5

    Oorspronkelijk geplaatst door crush Bekijk bericht
    Ben er over aan het nadenken om al mijn fotomateriaal weg te doen om dat ik er veel te weinig gebruik van maak of kan maken en mij een sony nex 5 aan te schaffen.
    We gaan ook graag wandelen en dat is dit toestel misschien ook veel fijner en makkelijker om mee te dragen.
    Heeft er eigenlijk al iemand ervaring met dit toestel?
    Heb een jaar geleden een nex set gekocht, na een 5DmkII en een 7D. Nog geen moment spijt van gehad. Een nex kan je echt meenemen overal, de beeldkwaliteit is op dslr niveau, de bediening is wennen, maar eens je het door hebt, is een dslr een antiek toestel.
    Ik zou zeggen, ga naar een shop, en probeer dat ding eens uit.

    Comment


    • #3
      Re: Sony nex 5

      gebruik de nex5 reeds geruime tijd, en ik moet zeggen dat ik het liever gebruik dan eender welk toestel uit mijn verzameling DSLR's.
      als ik een DSLR vastneem na geruime tijd de NEX gebruikt te hebben is het precies of ik terug naar de middeleeuwen , DSLR is zwaar en lomp en dan vraag ik me af waarom toch, is dat echt nog nodig in dezen tijd.

      AF is trager dan van DSLR voor de rest zie ik persoonlijk niet zo direct nadelen.
      Een afneembare electronic viewfinder, welke je op de positie van de flitser plaatst, zou welkom zijn, tijdens lancering heeft men vermeld dat die er ging komen maar ik weet niet of dit zo zal zijn, maar ik hoop het in alle stilte.

      Gebruik hem meestal met 16mm f 2,8 lens, steek hem dikwijls met die lens erop gewoon in mijn vestzak, heel handig.

      Momenteel zijn er 3 objectieven in E-mount 16mm f 2,8 - 18-55mm en 18-200mm, komen nog 4 of 5 objectieven bij dit jaar en sigma heeft ook een objectief in de pipeline voor de NEX en waarschijnlijk nog andere producenten

      via adapter(s) kun je eender welke lens van eender welke fabrikant (nikon,canon,pentax, zeiss, leica ....) op het toestel plaatsen alsook de sony a-mount objectieven.

      video kwaliteit is zeer goed alsook beeldkwaliteit voor foto's
      Last edited by puerte; 5 maart 2011, 17:58.

      Comment


      • #4
        Re: Sony nex 5

        'k Heb sinds een paar maanden een Nex 5 + 18-55 en verkoop nu mijn Sony A350 + lens sony 18-250 die in de kast blijft liggen omdat die veel te zwaar is.
        De kwaliteit van de foto's is heel goed. Het is wel even wennen om de instellingen te veranderen. Omdat de camera zo klein is moet je voor bijna alles via het scherm naar de instellingen.
        Nu nog een goede, niet te zware macrolens en ik ben super content.
        'k Heb wel gelezen dat Sony de toestemming heeft geven aan andere merken om lenzen te maken voor de Nex 5 vanaf april 2011, dus nog even geduld
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: Sony nex 5

          Ik doe mijn DSLR materiaal niet weg voor de Nex...maar de Nex heeft de plaats van mijn DSLR ingenomen voor zowat alle "gewone" kiekjes...Dat is dus zowat 90% geworden

          Heerlijk toestelletje...

          Comment


          • #6
            Re: Sony nex 5

            Portmixus, hier nog zo enen .

            Mijn DSLR met 70-400 erop zit in mij CompuTrekker voor als ik ga spotten ofzo, maar momenteel heb ik weinig tijd (student = altijd te weinig tijd) en voor de paar keer dat ik een foto neem voldoet de NEX prima . Hij is eigenlijk zelfs beter dan mijn DSLR, maar mijn A350 is wel niet meer van de recentste...

            Zal wel blij zijn als er wel nieuwe lenzen komen...de 50mm bijvoorbeeld .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Sony nex 5

              Je kan er blijkbaar ook foto's in raw mee trekken?

              Comment


              • #8
                Re: Sony nex 5

                Uiteraard - RAW, RAW + JPEG, JPEG en JPEG (fine), je kan kiezen . De mijne staat op RAW + JPEG.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #9
                  Re: Sony nex 5

                  Oorspronkelijk geplaatst door Portmixus Bekijk bericht
                  Ik doe mijn DSLR materiaal niet weg voor de Nex...maar de Nex heeft de plaats van mijn DSLR ingenomen voor zowat alle "gewone" kiekjes...Dat is dus zowat 90% geworden

                  Heerlijk toestelletje...
                  Vrijwel gelijkaardig bij mij

                  doet me wel twijfelen...
                  maar redenen om het niet te doen: binnenshuis gebruik met flits, telelenzen, voorlopig nog beperkt aanbod lenzen
                  Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony nex 5

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sony63 Bekijk bericht
                    Vrijwel gelijkaardig bij mij

                    doet me wel twijfelen...
                    maar redenen om het niet te doen: binnenshuis gebruik met flits, telelenzen, voorlopig nog beperkt aanbod lenzen
                    De flits van de nex heb ik nog nooit gebruikt, liever iso 3200 of zelfs 6400.....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony nex 5

                      Of handheld twilight mode/anti motion blur . Spijtig dat de NEX niet draadloos dat flashje kan aansturen, dat zou pas leuk zijn .
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony nex 5

                        Bij mij ook een aanzienlijke plaats ingenomen naast de 5Dmk2, zo erg dat ik enkel nog primes ga gebruiken op de canon en het zoom gebruik aan de nex over laat.
                        Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                        https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony nex 5

                          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                          Of handheld twilight mode/anti motion blur . Spijtig dat de NEX niet draadloos dat flashje kan aansturen, dat zou pas leuk zijn .
                          Dat vind ik een groot gemis! Het zou voor Sony anders een goede zaak zijn en extra reden zijn om meer alpha-flitsen te verkopen als ze nu eens de bestaande alpha-flitsen (dan bedoel ik de f36 to f58 modellen) draadloos zouden kunnen aansturen!!

                          Dat zou in mijn geval 95% ipv 90% van de kiekjes betekenen

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony nex 5

                            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                            De flits van de nex heb ik nog nooit gebruikt, liever iso 3200 of zelfs 6400.....
                            gebruik flitsje ook niet maar heb het wel eens effe uitgeprobeerd, en dat presteert zekers niet slecht.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony nex 5

                              Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                              Of handheld twilight mode/anti motion blur . Spijtig dat de NEX niet draadloos dat flashje kan aansturen, dat zou pas leuk zijn .

                              daar word ik geloof ik aan gewerkt...volgens een vriend van mij kan je via een zendertje je nex laten meesturen met de studiobelichting, maar wanneer het op de markt komt weet ik niet.

                              Ik had vroeger een DSRL, maar door mijn handicap kreeg ik het steeds moeilijker en moeilijker om die te hanteren ( gewicht ). Ik wilde namelijk niet helemaal inboeten op kwaliteit en toen hebben we gemerkt dat de NEX 5 niet veel inboet in kwaliteit. mijn man fotografeert nog met de dsrl en als je zijn fotos vergelijkt ( 15mpxl ) en de mijne, zelfde instellingen en omstandigheden, mag je ze gerust naast elkaar leggen. Het gebekvecht die op foras te zien zijn, is zeker niet tof om te lezen.
                              Je gewone dsrl wegdoen zou ik persoonlijk niet doen, maar het is, wat mij betreft een waardige vervanger en/of aanvuller.

                              Comment

                              Working...
                              X