Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke spiegelreflex

    Ik heb een TZ 7 in mijn handtas zitten, die ik altijd bij de hand heb. Maar ik heb daar niet altijd de perfecte foto's mee. Ik denk er dus aan om eventueel ook nog een spiegelreflex bij te kopen. Nu weet ik niet goed wat een goed toestel is. Ik had gedacht aan een prijs tussen de 500 en 700 euro.
    Waarvoor zal ik het toestel vooral gebruiken:

    - huisje, tuintje, boompje - foto's (daarmee bedoel ik dus de familiefoto's zowel binnen als buiten)
    - foto's van kinderen in actie (ik geef les en op sportactiviteiten neem ik ook graag een foto voor op de blog)

    Iemand een voorstel?

  • #2
    Re: Welke spiegelreflex

    begin met een instapmodel zou ik zo zeggen

    voor de rest, ga naar een winkel en neem ze in de hand

    mogelijkheden bvb:

    sony alpha 3xx reeks
    canon xxxD reeks
    nikon dxxxx reeks dacht ik

    slechte body's bestaan er eigenlijk niet meer
    je moet je er vooral zelf goed bij voelen, daarmee bedoel ik ligging in de hand, bediening enz
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke spiegelreflex

      Ik had inderdaad al gedacht aan een canon 550D of 1000D
      of een nikon 90D

      Comment


      • #4
        Re: Welke spiegelreflex

        de 1000d is een ouder toestel intss, de 1100d is intss aangekondigd en denk ook al beschikbaar

        de 550d is wat duurder maar zal vermoedelijk ook langer meegaan dan de 1000d aangezien deze in vergelijking een trapje hoger staat

        de nikon 90d zoals jij zegt, is eigenlijk de D90
        deze is ondertussen nieuw niet overal meer beschikbaar, nu weet ik wel door hier te lezen dat dit een dijk van een toestel is in zijn klasse

        het 'voordeel' dat je hebt met canon of nikon is dat je hier meer of sneller betere objectieven zal vinden, ook 2de hands
        maar laat dit niet je volledig keuze beïnvloeden
        wat ook heel belangrijk is, is hoe het toestel in jouw hand ligt
        sony heeft ook mooie toestellen en staan eigenlijk intss een stapje verder met de A33 & A55 die geen spiegel meer bevatten maar volledig werken met een elektronische sensor en zoeker

        daarom, zoek een beetje de prijzen op van de toestellen die in jouw budget vallen met hun bijhorende kitlenzen om mee te starten, maak gebruik van de zoekfunctie hier en je zal heel wat informatie vinden en vooral gebruikerservaringen
        ga dan naar de winkel en maak een keuze op basis van de info die je gevonden hebt en hoe de body in je hand ligt e.d.

        website voor eventuele body's & objectieven: http://www.fotokonijnenberg.be
        je hebt dan ook nog fotorubens, studio73, ...
        Last edited by SVIS; 5 maart 2011, 15:36.
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke spiegelreflex

          hebben de foto's van die sony dan nog dezelfde kwaliteit als bijvoorbeeld van een canon?

          Comment


          • #6
            Re: Welke spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk bericht
            hebben de foto's van die sony dan nog dezelfde kwaliteit als bijvoorbeeld van een canon?
            Ja, alleen de gene die de camera bedient "vaak niet"

            Ik zou gewoon naar de winkel gaan en diverse camera's eens vast houden. En kiezen voor de gene die jij prettig in de hand vindt liggen. En kijken welk merk in je omgeving gebruikt wordt.

            Comment


            • #7
              Re: Welke spiegelreflex

              Ik zou gewoon naar de winkel gaan en diverse camera's eens vast houden. En kiezen voor de gene die jij prettig in de hand vindt liggen
              Dat hoor ik hier wel heel vaak en ik vind dat je je keuze niet alleen mag baseren op welke het best in de hand ligt. Specificaties vergelijken en reviews lezen, daarop moet je beoordelen.

              Deze bijv. Nikon D90 + 18-105mm, hoewel deze einde reeks is, een goed toestel. Minpunt vind ik dat die maar 12MP heeft, tegenwoordig zitten we al aan 16MP of 18MP Canon. De 18-105mm lens is heel goed en je hebt lichte tele.

              Canon : Canon_EOS_550D_EF-S_18-55_IS, minpunt : snelheid van 3.7fps, voor actie misschien iets te traag. Wel 18MP wat heel goed is waardoor je behoorlijk kan croppen voor de vogeltjes bijv.

              Sony : Sony_Alpha_SLT-A55VL_18-55.html, zeer snel :6tot10fps, 16MP,video opnemen met dit toestel gaat beter dan eender welk ander toestel/merk,built-in GPS,zelfde sensor als bijv Nikon D7000, betere Live view dan de concurrentie.

              Mijn voorkeur gaat naar de Sony, en nu is er een cashback actie van 100€, tot 31-03-2011.
              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
              Mijn bird foto's en urbex foto's

              Comment


              • #8
                Re: Welke spiegelreflex

                Kies voor de Nikon D3100 of de Canon 550D. Ik denk dat de eerste wat beter in de hand ligt, terwijl de laatste wat betere specificaties heeft (mag ook wel want deze is een stukje duurder).

                Comment


                • #9
                  Re: Welke spiegelreflex

                  Ik heb gisteren eens de canon 550d en de sony a33 in mijn handen gehad. En ik moet zeggen dat ze wel dicht bijeen liggen.
                  Pfff... wat is dat toch moeilijk om te beslissen hé

                  Wat ik me wel nog afvraag: is de kwaliteit van de foto's binnen bij allebei even goed?
                  Last edited by Zita; 6 maart 2011, 08:52.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke spiegelreflex

                    Foto's van beiden zullen wel goed zijn , maar vooral de lenzen maken het verschil . Het is te zien hoeveel geld je wil uitgeven of hoeveel gewicht je wil meedragen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke spiegelreflex

                      Oorspronkelijk geplaatst door Zita Bekijk bericht
                      Ik heb gisteren eens de canon 550d en de sony a33 in mijn handen gehad. En ik moet zeggen dat ze wel dicht bijeen liggen.
                      Pfff... wat is dat toch moeilijk om te beslissen hé

                      Wat ik me wel nog afvraag: is de kwaliteit van de foto's binnen bij allebei even goed?
                      doe de side-by-side comparison op http://www.dpreview.com en je ziet direct de verschillen om zo je keuze te maken tussen de 2

                      het voordeel van de canon gaat het 2dehands aanbod zijn van objectieven op termijn
                      het voordeel van de sony dat er geen manuele spiegel meer inzit maar een volledige elektronische sensor en zoeker waarom je minder risico loopt op slijtage (dit gaat bij de canon wel ook een pak clicks en jaren later zijn )
                      Website: http://www.svisimaging.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke spiegelreflex

                        Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                        Specificaties vergelijken en reviews lezen, daarop moet je beoordelen.
                        hehe, alsof een keuze maken een rationeel gegeven is.

                        en wat dan als het merk van de body die er super uitkomt minder lenzen heeft. Nikon en canon hebben van een aantal primes keuze tussen f/1.8 en f/1.4 (canon f/1.2) versies. Als amateur sta je daar dan mooi als je een vaste portretlens wil en enkel de peperdure f/1.4 versies bestaan.
                        The Knight That Says Ni...kon

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke spiegelreflex

                          ook een argument kan zijn, het merk dat in je omgeving veel gebruikt wordt. Dat maakt het dikwijls mogelijk om onderling lenzen en andere dingen te gebruiken.
                          (zo gebeurt het met regelmaat dat mijn zonen een lens komen lenen voor een weekend of een vakantie)
                          Albums
                          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke spiegelreflex

                            Als amateur sta je daar dan mooi als je een vaste portretlens wil en enkel de peperdure f/1.4 versies bestaan
                            Sony 50mm/F1.8 of 85/F2.8 ? zijn toch redelijk goedkoop en de 50mm is beter als de Nikon/Canon variant.
                            Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                            Mijn bird foto's en urbex foto's

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke spiegelreflex

                              ik werk met een Nikon D3S, ik zou als backup toestel direct voor een D90 gaan .... de D90 is één van de beste toestellen in zijn categorie
                              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                              Comment

                              Working...
                              X