Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

    dag iedereen,

    ik zou graag een compact(er) toestel willen aanschaffen. momenteel heb ik een eos 400d

    ik weet niet of er een toestel bestaat dat (ongeveer) aan dezelfde voorwaarden voldoet... mag ook van een ander merk zijn.

    kan iemand mij advies geven???

    alvast bedankt.

  • #2
    Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

    Voldoet je 400D niet meer? Intussen zijn natuurlijk de 450D en de 500D gepasseerd en is de 550D de nakomeling van jouw 400D. Of staat de 600D al aan te schuiven?
    De modellen uit de xxD serie zijn wat groter. De 1000D (weet niet of daar al een opvolger voor is) is, meen ik, van ongeveer dezelfde afmetingen als jouw 400D.

    Een beter objectief zal je wel een betere beeldkwaliteit opleveren dan een nieuwe body.

    Maar misschien wil je wel naar een Bridge? Zelf heb ik (als backup naast de dSLR) een Powershot G9. Daar is intussen ook al een G10 en G11 gepasseerd en is het de G12 die je vlotjes kunt aanschaffen. Bridges hebben voordelen (terwijl -zeker die Powershot G reeks- even instelbaar blijven als een dSLR), maar je hebt, in principe een vaste (niet verwisselbare) lens. Als nadeel blijven ze minder trefzeker en snel bij low-light conditions.
    Last edited by LesC; 5 maart 2011, 13:26.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

      Oorspronkelijk geplaatst door MV2512 Bekijk bericht
      dag iedereen,

      ik zou graag een compact(er) toestel willen aanschaffen. momenteel heb ik een eos 400d

      ik weet niet of er een toestel bestaat dat (ongeveer) aan dezelfde voorwaarden voldoet... mag ook van een ander merk zijn.

      kan iemand mij advies geven???

      alvast bedankt.
      Kijk eens naar de Panasonic DMC-G1/G2/GH1/GH2.
      David Leemans
      Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

      Comment


      • #4
        Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

        ik zou graag een compact(er) toestel willen ..
        Zoek je dan nog steeds een reflex-toestel?

        Mvg,
        "Why fake it, when you can create it"

        Comment


        • #5
          Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

          Sony Nex 5/3

          Micro four thirds kamera's
          Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
          Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

          Comment


          • #6
            Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

            wat je zoekt ga je vinden in de nx reeks van samsung, kijk eens naar de nx100, de micro 4/3 systemen van olympus en panasonic en de nex 3 en 5 van sony

            volgens mij heeft samsung eenvoudigste bediening, pany en oly momenteel de meeste objectieven en sony beste beeldkwaliteit.

            als je compacte DSLR wil, met een ongeziene snelheid en beeldkwaliteit beter dan 400d, en een toestel waar je echt kunt mee filmen, dan zou ik de sony a55 een bekijken.

            Comment


            • #7
              Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

              Hou er wel rekening mee dat bij camera's met een vergelijkbaar sensorformaat, dat daarvoor de lenzen ook altijd ongeveer even groot moeten zijn.
              Bijvoorbeeld een 18-200 die speciaal ontworpen is voor een APS-C sensor, die zal bij elk merk ongeveer even groot en zwaar worden als de sensor ongeveer even groot is.

              De camerabody kunnen ze wel kleiner maken, maar de lenzen blijven even groot en zwaar.

              Een voorbeeldje van wat ik bedoel kan je hier bekijken, een 18-200 lens op een Sony NEX ziet er zo uit:
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Een voorbeeldje van wat ik bedoel kan je hier bekijken, een 18-200 lens op een Sony NEX ziet er zo uit:
                http://www.photozone.de/sony-alpha-a...y18200f3563nex
                De lenzen voor de Micro four thirds zijn kleiner bv zie het verschil tussen de Nikkor AF-S 55-200mm f/4.5-5.6 VR en de Olympus 50-200mm f/2.8-3.5 ED SWD voor een micro four thirds camera op de eerste foto http://www.photozone.de/olympus--fou...-oly_40150_456. De Canon EF-S 18-200mm (27-300mm) f/3.5-5.6 IS weegt 595g en de Olympus M. Zuiko Digital ED 14-150mm (28-300mm) 1:4-5.6 280 g

                Het nadeel inderdaad van de lenzen voor de Nex is dat ze vrij groot zijn.
                Last edited by Roosje; 6 maart 2011, 12:26.
                Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                Comment


                • #9
                  Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Hou er wel rekening mee dat bij camera's met een vergelijkbaar sensorformaat, dat daarvoor de lenzen ook altijd ongeveer even groot moeten zijn.
                  Bijvoorbeeld een 18-200 die speciaal ontworpen is voor een APS-C sensor, die zal bij elk merk ongeveer even groot en zwaar worden als de sensor ongeveer even groot is.

                  De camerabody kunnen ze wel kleiner maken, maar de lenzen blijven even groot en zwaar.

                  Een voorbeeldje van wat ik bedoel kan je hier bekijken, een 18-200 lens op een Sony NEX ziet er zo uit:
                  http://www.photozone.de/sony-alpha-a...y18200f3563nex
                  nee dat is niet zo, de flange focal distance van DSLR's is optisch gezien onnodig groot als gevolg van de spiegel in DSLR's, bij toestellen zoals nex, m4/3 en NX is dit niet het geval hierdoor kunnen objectieven compacter gemaakt worden en dit heeft ook positieve invloed op de kwaliteit. je kunt dat vergelijken met de Leica M objectieven die kwalitatief beter en compacter zijn dan van DSLR.

                  De compactheid van LEICA M (welke trouwens op nex kunnen gebruikt worden) is zowat een referentie voor bovengenoemde systemen wat grote betreft van objectieven.

                  sony NEX 18-200mm in DSLR formaat zou stuk groter en zwaarder zijn bij zelfde mechanische en optische kwaliteit, is voor zover ik weet ook het enigste objectief op de markt met ingebouwde beeldstabilisatie voor video.
                  Last edited by puerte; 6 maart 2011, 09:43.

                  Comment


                  • #10
                    Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

                    De lenzen voor Olympus zijn kleiner en compacter omdat de sensor kleiner is dan een APS-C.

                    En de Lenzen voor de Sony nex zouden ze dus kleiner kunnen maken, maar blijkbaar doet Sony dat zelf niet. Wat voordeel doe je dan?
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

                      Bart, er zijn wel degelijk kleinere lenzen . De 18-55 OSS bijvoorbeeld. Ook als je naar de lenzen kijkt die Sony dit en volgend jaar gaat aankondigen zie je duidelijk dat ze niet zo groot zijn als de 18-200 (beter bekend als 'the beast' ).

                      Sony has issued a press release about the new product developments it's showcasing at Photokina 2010. Highlights include a firmware update for the NEX series (covered in a separate news story), a prototype of a new camera that will incorporate the latest Translucent Mirror technology, accessories for A-mount cameras including a flash and vertical grip, and upcoming lenses for both A and E mounts.


                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #12
                        Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

                        Ik bezit een lumix DMC G10 van Panasonic.
                        Dit toestel is een lichtgewicht. Een vriend van me beschikt over een sony alfa. Als je het gewicht ermee vergelijkt echt een groot verschil. Toch wel belangrijk als je een compact toestel zoekt. minder gewicht is ook compact
                        Ik vind dat de kwaliteit foto zeker niet moet onder doen aan een ander toestel.

                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bumble Bekijk bericht
                          Ik bezit een lumix DMC G10 van Panasonic.
                          Dit toestel is een lichtgewicht. Een vriend van me beschikt over een sony alfa. Als je het gewicht ermee vergelijkt echt een groot verschil. Toch wel belangrijk als je een compact toestel zoekt. minder gewicht is ook compact
                          Ik vind dat de kwaliteit foto zeker niet moet onder doen aan een ander toestel.

                          Groetjes
                          alle eer aan panasonic en oly want zij zijn de grote vernieuwers die het aangedurfd hebben om met dit soort toestellen op de markt te komen die de DSLR op termijn gaan verdringen.
                          Vind persoonlijk alle toestellen goed, zowel de pany's de oly's, de samsungs en de sony's.
                          Denk dat ik hierboven ergens al aangehaald heb wat de sterke punten zijn volgens mij van iedere producent, maar beeldkwaliteit van de nex toestellen is toch nog een stukje beter dan van de rest, en leunt toch ook dichter aan tegen het 16:9 formaat dan het 4/3 formaat van pany.

                          Denk toch dat 16/9 het beeldformaat van de toekomst wordt voor huishoudelijk gebruik. (HD-TV) . Met 4/3 gebruik je voor 16:9 formaat maar een klein deel van de al kleinere sensor toz van 3/2 formaat

                          Zowel de huidige objectieven als de body van de nex zijn gemaakt van magnesium legering, en voor dit soort toestellen is dit belangrijker dan voor DSLR, steek de nex meestal in mijn vestzak, en ik weet dat het toestel dan al is tegen een schokske moet kunnen. Magnesium weegt nog altijd iets zwaarder dan plastiek, alhoewel goede kunststof kan ook heel stevig zijn.

                          Comment


                          • #14
                            Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

                            Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                            maar beeldkwaliteit van de nex toestellen is toch nog een stukje beter dan van de rest
                            Ik heb zelf de Olympus E-P1 naast mijn Nikon D90 en vind beeldkwaliteit heel erg dicht bij elkaar komen. Ik vind de kleur weergave zelfs mooier van de E-P1.
                            Last edited by Roosje; 7 maart 2011, 09:37.
                            Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                            Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                            Comment


                            • #15
                              Re: bestaat er een evenwaardig compact(er) toestel van een EOS 400D?

                              Hoi, als je je toestel wegdoet heb ik een geïnteresseerde. Men neef wil met fotografie beginnen. Ik zelf heb ook hetzelfde toestel.
                              Reactie kan op bibi77@hotmail.com

                              thanks

                              Comment

                              Working...
                              X