Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aanvulling 7D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aanvulling 7D

    Eindelijk is hij toegekomen de 5DII , de eerste indrukken tegenover de 7D zijn goed .Het kan bedrog zijn maar op het eerste gezicht zijn de foto's nog beter dan de 7D.Nu kunnen we volop gaan testen wat hij in zijn marge heeft.

  • #2
    Re: aanvulling 7D

    Gefeliciteerd met je 5D MK2.

    Kan je aangeven op welke manier de bestanden van de 5D MK2 beter zijn dan van de 7D?
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: aanvulling 7D

      Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
      ............Het kan bedrog zijn maar op het eerste gezicht zijn de foto's nog beter........
      ??
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: aanvulling 7D

        Hebben hem nog maar van gisteren , zal nog veel testen vragen maar de eerste indruk is dat de beelden nog scherper zijn.

        Comment


        • #5
          Re: aanvulling 7D

          Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          ......... zal nog veel testen vragen maar de eerste indruk is dat de beelden nog scherper zijn.
          tja...laat dan maar snel eens wat zien hier op BD ?
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: aanvulling 7D

            [Mod-LesC]Omdat we het hier hebben over de 5DMkII en de 7D, heb ik de topic verplaatst van Objectieven, naar Camera's. D'er lopen wel een aantal gelijkaardige draadjes, hoor. Even zoeken in dit subforum.[/Mod]
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: aanvulling 7D

              laat ook even weten met welke lens je de foto's neemt,thanks.

              Comment


              • #8
                Re: aanvulling 7D

                Kan ik niet anders dan akkoord mee gaan...
                Ik heb ook de 5dmkII en de 7D (en 1DmkIII) naast elkaar gebruikt en de 5dmkII steekt er zonder twijfel met kop en schouders bovenuit qua pure IQ

                Maar ik vond het allemaal wat overkill aangezien ik niet meer zoveel met fotografie bezig kan zijn (nieuwe drukke job) en dan heb ik beslist om enkel de 7D te houden, het perfecte compromis...

                In mij ogen zijn de foto's van de 5dmkII veel scherper op 100%, presteert de 5dmkII iets beter qua ruis en zijn de videos ook veel scherper (vraag me echt niet hoe dat komt, maar videos met de 5dmkII zijn op mn fullhd scherm haar haarscherp tot op de pixel, die met de 7D zijn een pak minder scherp. Of het ligt aan de lens waarvan ik de videos vergelijk, 10-22 vs 17-40...)
                5DmkIII en wat glas

                Comment


                • #9
                  Re: aanvulling 7D

                  Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Hebben hem nog maar van gisteren , zal nog veel testen vragen maar de eerste indruk is dat de beelden nog scherper zijn.
                  Dat kan ik bevestigen. Als ik in PS scherpte toevoeg aan foto's uit een XXXD of XXD, zie je een groot verschil. Bij 5D2 zie ik geen verschil, zo scherp zijn de foto's.

                  Comment


                  • #10
                    Re: aanvulling 7D

                    ALs lens gebruiken we momenteel de 24/105 en de 100/400 , we zullen wel zien waar we eventueel gebrek aan hebben om een lens bij te kopen.

                    Comment

                    Working...
                    X