Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!! problemen met fotobestanden: ineens 2 kleine bestanden ipv 1 groot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Help!! problemen met fotobestanden: ineens 2 kleine bestanden ipv 1 groot

    Hallo allemaal!

    ik ben op reis en heb een probleem met mijn foto's die ik op een dvd wil branden. De fotobestanden zijn allemaal zo rond de 3, 4 of 5 KB.

    HET PROBLEEM: Elke keer dat ik mijn USB stick open in een internetcafe om de foto's op een DVD te branden zie ik van elke foto een file verschijnen met 2 foto's van kleine afmetingen

    Ook zijn alle foto's die ik gedraaid had weer op hun kant

    Voorbeeld: mijn foto IMG_2801 is 3.275 KB groot op mijn laptop (2592 x 3888) en als ik het bestand van de USB open heb ik ineens 2 bestanden: vcm_s_kf_repr_882x588.jpg en vcm_s_kf_m160_160x106.jpg Op de laptop gebruik ik windows live photo galary

    Ik heb de foto's 3 keer van de USB gewist en opnieuw upgeload in verschillende programma's maar niks helpt

    Wie weet wat dit is? ik ben heel bang dat ik mijn hoge resolutie foto's kwijt ben
    ik heb de foto's al van mijn memory cards gewist om plaats te maken voor andere foto's.

    Ik ben nog een paar maanden in Azie en als ik mijn laptop kwijtraak heb ik geen foto's meer vandaar dat ik een back up wil maken.

    alvast bedankt voor jullie hulp!

    groetjes,
    Gretha

  • #2
    Re: Help!! problemen met fotobestanden: ineens 2 kleine bestanden ipv 1 groot

    koop daar ergens een kleine externe harde schijf die je aan je laptop hangt en kopieer je foto's daar ook op
    nog compacter dan hopen dvd's te schrijven
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Help!! problemen met fotobestanden: ineens 2 kleine bestanden ipv 1 groot

      Het ziet ernaar uit dat je zowel de thumbnails als (hopelijk) de highres foto's ziet. En qua afmetingen van die highres foto's: over welke camera gaat het? Vermoedelijk kun je verschillende bestandsgroottes instellen, naast RAW misschien ook mRAW en sRAW, ipv de grootste JPG (L) ook kleinere JPG formaten...
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: Help!! problemen met fotobestanden: ineens 2 kleine bestanden ipv 1 groot

        Is je laptop misschien een Sony Vaio?? Deze zou de oorzaak van het probleem zijn.

        Zie post 23 en 26 in volgende link

        http://www.elementsvillage.com/forum...t=38979&page=3

        Comment


        • #5
          Re: Help!! problemen met fotobestanden: ineens 2 kleine bestanden ipv 1 groot

          Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
          koop daar ergens een kleine externe harde schijf die je aan je laptop hangt en kopieer je foto's daar ook op
          nog compacter dan hopen dvd's te schrijven
          tenzij hij/zij misschien de dvd's via post naar 't thuisland stuurt zodat hij/zij bij een overval niet alles kwijt zou zijn.

          Comment


          • #6
            Re: Help!! problemen met fotobestanden: ineens 2 kleine bestanden ipv 1 groot

            Probeer de camera eens direct aan de computer te hangen met een usb-kabel. Windows herkent wellicht de bestanden niet goed in de normale verkenner.

            Comment

            Working...
            X