Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nummering foto's Canon 400 D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nummering foto's Canon 400 D

    hallo,
    door een vergissing is mijn nummering vorig jaar ineens weer op 0 gesprongen.
    nu zit ik met dubbel genaamde bestanden op mijn computer.
    tot hiertoe geen probleem , maar gisteren ondervond ik dat als ik een foto wil openen in een map , een andere foto op mijn scherm komt...
    hoe kan ik dit oplossen ?
    en hoe kan ik dit in mijn camera instellen zodat het probleem zich niet herhaalt ?
    met dank !

  • #2
    Re: nummering foto's Canon 400 D

    Oorspronkelijk geplaatst door katie449 Bekijk bericht
    hallo,
    door een vergissing is mijn nummering vorig jaar ineens weer op 0 gesprongen.
    nu zit ik met dubbel genaamde bestanden op mijn computer.
    tot hiertoe geen probleem , maar gisteren ondervond ik dat als ik een foto wil openen in een map , een andere foto op mijn scherm komt...
    hoe kan ik dit oplossen ?
    en hoe kan ik dit in mijn camera instellen zodat het probleem zich niet herhaalt ?
    met dank !
    Ik denk dat het geen vergissing is maar dat je camera aan 10.000 Kliks zat dan gaat hij terug naar 0 .Ik maak mappen aan op mijn computer ( In mijn afbeeldingen) en geef ze een naam en zet er de Datum bij .Zo moet ik minder zoeken naar een bepaalde afbeelding

    Groetjes
    Albert

    Comment


    • #3
      Re: nummering foto's Canon 400 D

      kijk je settings na in je menu, daar ga je een optie terugvinden in principe voor de bestandsnamen, deze zal vermoedelijk niet meer op continu staan
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: nummering foto's Canon 400 D

        Je gooit toch geen 10.000 foto's in één map??

        Maak een boomstructuur aan met verschillende mappen naargelang het soort foto's dat je hebt gemaakt (bij mij is dat familie, natuur, sport, muziek....), en geef elke submap een duidelijke naam (begin met de datum, dan staan ze meteen in de juiste volgorde) zodat je de juiste foto gemakkelijker terug kan vinden.

        Als je daar nu na 10.000 foto's pas aan begint, dan zal je er wel wat werk aan hebben.

        Bij de meeste Canon-modellen loopt de nummering tot 9.999, en dan begint die terug op 0. Als je alle foto's in dezelfde map gooit, dan zal je na een tijd de melding krijgen dat er al een bestand met dezelfde naam in die map staat...
        De foto's worden automatisch gedownload naar de map "mijn afbeeldingen", maar dat kan je aanpassen zoals je zelf wil (via de Zoombrowser EX is dat zo geregeld).
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: nummering foto's Canon 400 D

          Neem hier eens een kijkje, http://www.herve-thouzard.com/the-rename
          met dit programma kan je bestanden hernoemen met een hele waaier van mogelijkheden, en 't is nog gratis ook
          Grtz
          Daniël

          Comment

          Working...
          X