Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze maken...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze maken...

    Welke vn de volgende combinaties kan ik het beste behouden/aankopen voor natuur, close up, wildlife en portretfotografie?

    Ik bezit een Nikon D300s

    - Sigma 70-200mm f:2.8 EX APO DG HSM + Kenko PRO 3000 1.4 converter (in bezit)

    of

    - Nikon 70-300mm f:4.5-5.6 AF-S ED-IF VR (in bezit)

    of

    - 120-400mm F4.5-5.6 DG APO OS HSM en het gat 70-120mm opvullen met een Nikkor AF-D 85mm f:1.8 en Nikkor 105mm f/2.8G ED IF AF-S VR (aan te kopen mits verkoop van bovenstaande)

    of

    - Nikkor 300mm f/4D ED IF AF-S + Kenko Pro 3000 1.4 converter en Nikkor AF-D 85mm f:1.8 en Nikkor 105mm f/2.8G ED IF AF-S VR (aan te kopen mits verkoop van bovenstaande)

    Als breedhoek heb ik Tokina 12-24mm f:4 AT-X Pro

    en als standaard heb ik Sigma 17-70mm f:2.8-4 DG OS HSM en Nikkor AF-D 50mm f:1.8

    en wat financieel budget

    Of hebben jullie andere suggesties( glas van 1500 en meer eurotjes kan ik niet betalen dus die vallen af)

    alvast bedankt voor jullie mening
    Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

  • #2
    Re: Keuze maken...

    ik zou zeggen, koop gewoon een tele-converter voor op je 300mm lens, voor landschap en close-up heb je reeds je lenzen
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Keuze maken...

      Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
      ik zou zeggen, koop gewoon een tele-converter voor op je 300mm lens, voor landschap en close-up heb je reeds je lenzen
      Heb de 300mm nog niet in bezit. Zou hem dan moeten aankopen. Zou de Kenko 1.4 hier niet op passen?
      Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

      Comment


      • #4
        Re: Keuze maken...

        Oorspronkelijk geplaatst door Woolfingale Bekijk bericht

        - Nikon 70-300mm f:4.5-5.6 AF-S ED-IF VR (in bezit)
        ik bedoelde een converter / extender voor deze

        welke er allemaal zijn, weet ik niet

        daar zullen de nikon mensen je beter op kunnen antwoorden

        vermoedelijk zal je wel voor elk brandpunt een stop verliezen maar voor wildlife maakt dit minder uit aangezien dit je tijdens de dag fotografeert
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Keuze maken...

          natuur en wildlife
          Daarvoor zou ik de 300mm en convertor gebruiken, die convertor gaat wel een stop licht weg nemen maar met de huidige camera's kan je dat nog compenseren met je iso.
          Als je daarvoor de 70-200 moet verkopen zou ik toch even twijfelen want dat is een goede all rounder. Let wel, Sigma lezen werken niet altijd samen met een niet sigma convertor.

          portretfotografie
          Daarvoor is de 50, de 85 en de 105mm heel geschikt

          close up
          daarvoor een goede macro lens zoals de 105mm of een 150mm van Sigma als je ze meer voor insecten wil gebruiken (geeft iets meer werkafstand)
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #6
            Re: Keuze maken...

            Persoonlijk zou ik het aanraden om de 120/400 te nemen dan zit je zonder het gedoe met een convertor .Ik weet niet of je toestel een cropp is anders zal de 400 mm toch te kort blijken .Ik gebruik de 100/400 op een 7D en dat geeft een heel goed resultaat.

            Comment


            • #7
              Re: Keuze maken...

              Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
              natuur en wildlife
              Daarvoor zou ik de 300mm en convertor gebruiken, die convertor gaat wel een stop licht weg nemen maar met de huidige camera's kan je dat nog compenseren met je iso.
              Als je daarvoor de 70-200 moet verkopen zou ik toch even twijfelen want dat is een goede all rounder. Let wel, Sigma lezen werken niet altijd samen met een niet sigma convertor.

              portretfotografie
              Daarvoor is de 50, de 85 en de 105mm heel geschikt

              close up
              daarvoor een goede macro lens zoals de 105mm of een 150mm van Sigma als je ze meer voor insecten wil gebruiken (geeft iets meer werkafstand)
              je hbt gelijk fotogRAF met de aankoop van een 300mm f:4 zou ik genoodzaakt zijn de 70-200 te verkopen en dan val ik met een enorm gat van 70-200mm als allround lens dus dat doet mij ook twijfelen. Anderzijds werkt de Kenko 1.4X converter perfect samen met de sigma 70-200mm maar kom ik toch nog wat mm tekort voor wildlife.( max. 420mm wegens de crop van mijn D300s) en een 2X converter wordt over het algemeen toch afgeraden.

              Zou de 70mm macr van Sigma (op mijn toestel equiv. 105mm) dan niet een betere optie zijn voor macro?

              grs Woolfingale en bedankt voor je bedenkingen
              Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

              Comment


              • #8
                Re: Keuze maken...

                Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                ik bedoelde een converter / extender voor deze

                welke er allemaal zijn, weet ik niet

                daar zullen de nikon mensen je beter op kunnen antwoorden

                vermoedelijk zal je wel voor elk brandpunt een stop verliezen maar voor wildlife maakt dit minder uit aangezien dit je tijdens de dag fotografeert
                Bedankt voor je bedenkingen. Ik ga eens nagaan of er converters/extenders bestaan voor mijn 70-300mm
                Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

                Comment


                • #9
                  Re: Keuze maken...

                  Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                  Persoonlijk zou ik het aanraden om de 120/400 te nemen dan zit je zonder het gedoe met een convertor .Ik weet niet of je toestel een cropp is anders zal de 400 mm toch te kort blijken .Ik gebruik de 100/400 op een 7D en dat geeft een heel goed resultaat.
                  Ik heb ook als eens gedacht aan de volgende set:

                  Tokina 12-24 f:4 + Nikon 24-120 f:4 + Sigma 120-400 f:4.5-5.6 + 50mm f:1,8 en 85mm f:1.8 wat denken jullie hiervan?

                  mijn toestel is inderdaad een crop (D300s van Nikon) x1,5

                  bedankt voor je bedenking François01
                  Ik heb het licht gezien!!! ... nu er nog een beeld mee maken.

                  Comment

                  Working...
                  X