Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lichtgevoelige lens voor meerdere doeleinden?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lichtgevoelige lens voor meerdere doeleinden?

    Hallo!
    Ben nieuw op dit forum, na een poosje meegelezen te hebben zal ik nu ook maar even een vraagje posten

    Ben nu zo'n 3 jaar in het bezit van een Sony Alpha 100 DSLR camera met de bijbehorende Sony lenzen:
    18-70 mm 3.5 -5.6 en de 75-300 mm 4.5 - 5.6

    Nu heb ik best wat vrienden in de muziek en vind ik het leuk om tijdens optredens foto's te maken.. Dus kleinschalige concerten/optredens binnen.
    Met de betreffende lenzen krijg ik geen mooie resultaten.

    Nu had ik al begrepen dat lichtgevoelige lenzen een heel verschil maken.
    Mijn budget is tot max 400-500 euro.
    Welke lenzen raden jullie mij dan aan?
    Het zou helemaal mooi zijn als de lens wat allround is in gebruik.. Dus dat ik het ook kan gebruiken voor gewone opnamens binnen en bijvoorbeeld schemering buiten etc etc

    Ik gebruik voornamelijk de groothoek lens, ook tijdens optredens omdat ik dan vooraan sta. Wel zoom ik graag wat in af en toe.. dus geen lens met een vast brandpunt (heet dat zo? leek speaking

    Heb zelf al zitten denken aan de Sigma 24-70 f2.8
    zit ik dan in de goede richting te denken? Of hebben jullie nog andere suggesties/tips?
    -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

  • #2
    Re: Welke lichtgevoelige lens voor meerdere doeleinden?

    het voordeel aan de vaste brandpunten / primes zijn hun lichtsterkte en laag gewicht
    natuurlijk in jouw geval is dit praktisch niet haalbaar

    die F2.8 op zoom is inderdaad een stuk lichtsterker, alleen de lens die je aanhaalt is niet echt breedhoek, al valt het nog net wel onder die noemer

    kijk vooral eens in je huidige arsenaal foto's op welke afstand je voornamelijk hebt gefotografeerd om na te gaan of dit geen problemen geeft, want 17-24 is toch 7mm breedhoek die je mist en dit lijkt mss in waarde niet veel maar is het zeker in realiteit wel
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: Welke lichtgevoelige lens voor meerdere doeleinden?

      Heb even nagekeken wat ik het meeste gebruik en inderdaad denk ik dat 18-55 mm dan geschikter is.
      Dan word het alweer een heel ander verhaal

      Word er ook veel gebruik gemaakt van de externe flitsers met optredens e.d.?
      -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

      Comment


      • #4
        Re: Welke lichtgevoelige lens voor meerdere doeleinden?

        daar heb ikzelf geen ervaring mee

        het is een mogelijkheid om dit te gaan gebruiken maar de mogelijkheden zijn natuurlijk ook beperkt, zeker qua afstand
        ook is het niet altijd overal toegelaten

        sowieso, die 70mm zoom is het probleem niet he
        als je een zoom kan vinden, bvb 17-70 in f2.8 ben je nog beter af he want dan kan je nog meer zoomen als met je huidige kitlens
        al zal dit voor sony niet zo makkelijk worden

        mss een mogelijkheid:
        http://www.fotokonijnenberg.be/produ...c-os-sony.html => deze gaat wel boven je budget maar je zal voor de f2.8-versies in deze range er altijd bijna boven zitten

        http://www.cameranu.nl/artikel/91214..._HSM_Sony.html => dezelfde lens in andere winkel

        Tamron => deze valt compleet in je budget, laat je hierbij ook zeker niet tegenhouden qua verzending, deze winkel werkt correct, snelle en correcte verzending, degelijke bescherming / inpakking

        Je kan ook altijd gaan zoeken achter oude minolta-lenzen aangezien de meeste hiervan dezelfde vatting hebben als de sony alpha-serie
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke lichtgevoelige lens voor meerdere doeleinden?

          hmmm begin toch te twijfelen welke zoom lens ik wil..
          ideaal zou zijn 18-70 mm met vaste 2.8
          Maar die bestaat voglens mij niet voor de Sony idd.

          Dan word het toch kiezen tussen 17-50 en 24-70
          Weet niet waar ik goed aan doe dan

          ps gezien het budget denk ik dat ik voor het merk Tamron zal gaan
          -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

          Comment


          • #6
            Re: Welke lichtgevoelige lens voor meerdere doeleinden?

            je kan ook kijken op termijn voor beide he
            begin bvb met de vervanger van je kitlens en dan nadien koop je bvb als het budget het toelaat de 2de bij

            zo ben ik het ook van plan maar dan eerst de 28-75 in mijn geval en dan nadien de breedhoek 17-50/55, dit omdat ik de breedhoek momenteel vooral nodig heb in mijn 'studio' en aangezien ik daar toch met flitsers werk, gebruik ik zelden een diafragma lager dan 6.3

            de 17-70 is inderdaad in elk merk een probleem hoor, toch in de continu f2.8
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Welke lichtgevoelige lens voor meerdere doeleinden?

              inderdaad, denk dat ik eerst voor de 24-70 ga en dan op termijn voor de breedhoek.
              Bedankt voor je adviezen in ieder geval!
              -Sony a580, Tamron 17-50mm f2.8, Tamron 70-200mm f2.8, Sony 50mm f1.8

              Comment


              • #8
                Re: Welke lichtgevoelige lens voor meerdere doeleinden?

                graag gedaan, daarom is het ook een forum he

                automatich ga je als je die 24-70 eerst gaat nemen, ook zien of je voldoende breedhoek gaat hebben he en of je dus bijgevolg de 17-50 dient aan te schaffe
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: Welke lichtgevoelige lens voor meerdere doeleinden?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Laga Bekijk bericht
                  hmmm begin toch te twijfelen welke zoom lens ik wil..
                  ideaal zou zijn 18-70 mm met vaste 2.8
                  Maar die bestaat voglens mij niet voor de Sony idd.
                  Die bestaan bij geen enkel merk.
                  Technisch is het vast mogelijk, maar in goede kwaliteit en betaal- en draagbaarbaar niet.

                  Comment

                  Working...
                  X