Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe start!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe start!

    Hallo,

    Door 11 jaar geleden de verkeerde studiekeuze te maken zit ik nu wat vast. Heb altijd het gevoel gehad dat ik iets met fotografie moest doen.
    En voilà...nu moet het er toch maar eens van komen want heb er voorlopig wat tijd voor.
    Heb nog geen toestel aangekocht omdat ik maar een budget van 400 € heb en daar kan ik niet erg veel mee doen.
    Ben dus op zoek naar een goed en betrouwbaar tweedehands toestel (Sony A290L of Canon EOS 1000D,...)

    Wie kan me helpen?

    Hartelijk dank,

    Yolanda

  • #2
    Re: Nieuwe start!

    Waarom geen Canon 40D of een Nikon D200?
    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe start!

      Het zou handig zijn wat je wilt gaan doen met je camera + objectieven. Immers, je verwachtingen bepalen je keuzes.

      Wanneer je een gebruikte camera wilt kopen dan zou ik niet een Sony adviseren. Pas de allerlaatste Sony's hebben een beeldchip met weinig ruis. Tevens is het aanbod van gebruikte objectieven van Canon en Nikon veel groter.

      De foto wordt sterk bepaald door het objecitef. Bij het maken van je keuzes zou ik daar veel aandacht aan schenken.

      Kortom, graag aangeven wat voor een soort fotografie je wilt gaan bedrijven en hoe hoog je kwaliteitseisen zijn.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe start!

        Hallo,

        Heb vooral interesse in mensen, kust, mooi licht, steden, landschap. Misschien is dat ook weer wat te vaag, maar wil eerst wat proberen en dan zie ik wel wat mij het meest boeit.

        Yolanda

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe start!

          fuji?

          400 is natuurlijk wel erg weinig als je meer wilt dan een lens
          hoe meer f**k hoe meer vreugd

          **=ol

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe start!

            Oorspronkelijk geplaatst door Masschi Bekijk bericht
            Waarom geen Canon 40D of een Nikon D200?
            daarvoor zulde alleen maar den body voor vinden zenne voor het budget dat ze heeft
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe start!

              Ik heb mijn startersuitrusting in de aanbieding, alles vier jaar oud en in perfecte staat : Canon EOS 400D, een Sigma tele 70-300, een statief, een flitser 430 EX, en nog een aantal accessoires. Voor 400 euro kan je dan al een camera plus een en ander (naar keuze) hebben ...

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe start!

                voila lenske derbij en we zijn vertrokken. Zowat het eerste dat ik tegenkwam na 15 seconden zoeken, kan je jaren mee voort.

                The Knight That Says Ni...kon

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe start!



                  L.
                  http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe start!

                    Oorspronkelijk geplaatst door Goossens Yolanda Bekijk bericht
                    Ben dus op zoek naar een goed en betrouwbaar tweedehands toestel (Sony A290L of Canon EOS 1000D,...)
                    Als ik me niet vergis, staat er hier op het forum bv. een a350 met een of twee kitlenzen te koop.
                    Ook al is het budget niet groot, dan kan je inderdaad al starten .
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe start!

                      DAT is die van mij a350 met 3 lenzen . Voor 400€ is het van u
                      sony a580 minolta macro 50mm 2.8 minolta 28-85 sigma 50 -500 sony 28-105met wild angele lens +macro(stablitz) sony hvl-f42am tamron 90mm macro

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe start!

                        De foto's die je wil maken, daarvoor is een kitlens meestal al voldoende.
                        Een tweedehands DSLR met een kitlens (meestal 18-55mm) zou je wel moeten kunnen vinden voor dat budget. (Bij Canon is het wel aan te raden om een IS-versie te zoeken van de 18-55 omdat die optisch duidelijk beter is dan de eerste EF-S 18-55 die nog op de 300D en 350D zat.)

                        Als je dan later meer mogelijkheden (tele, macro, meer breedhoek), dan heb je nog voldoende mogelijkheden.

                        Welk merk, dat is minder belangrijk.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment

                        Working...
                        X