Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon coolpix P300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon coolpix P300

    Dit ziet er ook niet slecht uit als concurent voor de LX-5 en S95 zou ik zeggen....plus heeft een C-mos sensor...zie linkje en zie dan naar product tour.



    grtz

    Templar
    Last edited by Templar; 3 maart 2011, 08:56.
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

  • #2
    Re: Nikon coolpix P300

    Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
    Dit ziet er ook niet slecht uit als concurent voor de LX-5 en S95 zou ik zeggen....plus heeft een C-mos sensor...zie linkje en zie dan naar product tour.



    grtz

    Templar
    Geen raw en dat is toch wel een nadeel, en zeker voor de gebruikers hier op het forum... (mensen die actief met fotofrafie bezeig zijn)

    Comment


    • #3
      Re: Nikon coolpix P300

      Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
      Geen raw en dat is toch wel een nadeel, en zeker voor de gebruikers hier op het forum... (mensen die actief met fotofrafie bezeig zijn)
      Inderdaad geen RAW maar dat is niet nodig zou een toestel voor mijn vrouwke worden...buiten geen RAW vind ik de specificaties anders wel niet slecht....ik gebruik altijd mijn reflex,maar het vrouwke wou eens iets anders vandaar deze mischien...

      grtz

      Templar
      D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
      Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon coolpix P300

        Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
        Inderdaad geen RAW maar dat is niet nodig zou een toestel voor mijn vrouwke worden...buiten geen RAW vind ik de specificaties anders wel niet slecht....ik gebruik altijd mijn reflex,maar het vrouwke wou eens iets anders vandaar deze mischien...

        grtz

        Templar
        tja, als je vrouwke een foute instelling maakt.(ik twijfel niet aan je vrouwke :-) ) Dan kan je het gemakkelijker rechttrekken in raw... maar dat wist je al, niet ?

        Comment


        • #5
          Re: Nikon coolpix P300

          Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
          tja, als je vrouwke een foute instelling maakt.(ik twijfel niet aan je vrouwke :-) ) Dan kan je het gemakkelijker rechttrekken in raw... maar dat wist je al, niet ?
          Inderdaad maar daar is ook nog zoiets als photoshop hé

          grtz

          templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon coolpix P300

            Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
            tja, als je vrouwke een foute instelling maakt.(ik twijfel niet aan je vrouwke :-) ) Dan kan je het gemakkelijker rechttrekken in raw... maar dat wist je al, niet ?
            ik heb een tijd gefotografeerd met een Coolpix P100, ook geen raw...
            maar photoshop was wel handig voor het rechttrekken hoor
            Mijn Blog
            D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

            Comment


            • #7
              Re: Nikon coolpix P300

              Oorspronkelijk geplaatst door Biohazard79 Bekijk bericht
              ik heb een tijd gefotografeerd met een Coolpix P100, ook geen raw...
              maar photoshop was wel handig voor het rechttrekken hoor
              Dus in raw werken heeft geen voordeel ? Maar het is ieder zijn keuze... de lx 5 zou ook in stappen zoemen. Meer info hierover ?

              Comment


              • #8
                Re: Nikon coolpix P300

                In RAW werken heeft zeker zijn voordelen...ge kunt veel beter nabewerking doen...maar dat is hier nu niet van toepassing,het gaat er gewoon om dat deze P300 mooie specificaties heeft(buiten geen RAW)....om menig compact het vuur aan de schenen te leggen...niet iedereen die een compact koopt trekt in RAW-format...de meeste trekken in auto-stand,ik zou al eens blij zijn moest mijn vrouw al eens proberen
                In diafragma voorkeuzestand en zo wat spelen met de scherptediepte....
                Plus ik trek regelmatig in RAW met mijn D90 maar zeker zoveel in JPG-formaat ook omdat de foto's er zo al goed uitzien en ik ze toch telkens licht bewerk met elementh 7

                Grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon coolpix P300

                  Oorspronkelijk geplaatst door Dirk007 Bekijk bericht
                  Dus in raw werken heeft geen voordeel ? Maar het is ieder zijn keuze... de lx 5 zou ook in stappen zoemen. Meer info hierover ?
                  Ik zeg niet dat in raw werken geen voordeel is, maar poster zegt duidelijk

                  Inderdaad geen RAW maar dat is niet nodig zou een toestel voor mijn vrouwke worden...
                  Mijn Blog
                  D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

                  Comment

                  Working...
                  X