Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera in regenwoud

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera in regenwoud

    Misschien een rare vraag, maar heeft iemand ervaring met de Canon 550D in een tropisch regenwoud?
    Ik zou deze in Madagascar tijdens een exploratie willen gebruiken om vnl. paddenstoelen te fotograferen maar ik vraag mij af of deze camera behoorlijk blijft functioneren bij extreme temperaturen en (lucht)vochtigheid.

  • #2
    Re: Camera in regenwoud

    Ik heb geen ervaring met de 550D in regenwoud.
    Wel met de 5DMK2. Daarvan wordt gezegd dat die niet spat waterdicht is.
    In Bali en Suriname een paar keer flink nat geworden. Tevens hoge luchtvochtigheid.
    Nooit problemen gehad.
    Ik zou me niet druk maken!
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

    Comment


    • #3
      Re: Camera in regenwoud

      Met de 550D geen ervaring maar al wel veel met de 40D en 50D in het oerwoud gezeten.
      Thailand,Maleisie,Borneo enz... bij luchtvochtigheids waarden van soms 100%.
      Nog nooit problemen gehad.. gebruik wel uw gezond verstand, en zorg voor bescherming van uw camera bij stromende regen.

      groeten,


      Rudy

      www.vogelsvanbelgie.be
      Mvg,
      Rudy
      www.vogelsvanbelgie.be

      Comment


      • #4
        Re: Camera in regenwoud

        Geen ervaring met Canon wel met Nikon.
        Tijdens onze reis in Borneo 90% luchtvochtigheid 40 graden Celcius :
        D80 : problemen met batterij contact. Ook met de originele reserve batterijen hadden we dezelfde problemen. Na het nemen van een foto moesten we het toestel telkens af en aan zetten. In Belgie terug binnengebracht, contacten laten kuisen en alles terug ok.
        D300 in Borneo : externe rubbers onderaan het toestel zijn volledig losgekomen. Nieuwe rubber laten plaatsen in Belgie en terug ok.