Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop lens

    Beste,

    Ik heb nu al enkele jaren een Canon Eos 400D, het laatste jaar ben ik mij echt gaan interesseren in fotografie en probeer ik steeds bij te leren.

    De lenzen die ik heb zijn de standaard 18-55mm lens en een Tamron 70-300mm.

    Als het beter weer wordt, neem ik graag foto's van bloempjes en insecten. Landschappen zijn ook altijd top!
    zie mijn flickr voor enkele foto's.

    Nu had ik graag eens een andere lens erbij gekocht, langs de ene kant wil ik er geen bom geld aan uitgeven maar ja het kan bijna niet anders.

    Ik had gedacht aan een groothoeklens of een macrolens. Met zeker f2.8

    Weet niet wat de beste keuze zou zijn van deze twee.

    Hopelijk kunnen jullie mij wat vooruit helpen
    Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

  • #2
    Re: Aankoop lens

    Oorspronkelijk geplaatst door SpArkLeS Bekijk bericht
    Beste,

    Ik had gedacht aan een groothoeklens of een macrolens. Met zeker f2.8

    Weet niet wat de beste keuze zou zijn van deze twee.
    Tja, dat zijn wel 2 totaal verschillende lenzen he.... Je zal zelf moeten uitmaken wat je liefst doet: landschappen of beestjes !

    Alsje gaat voor macro kan ik alleen maar de sigma 150mm macro adviseren, want die heb ik zelf en vind ik een prima lens. Er zijn trouwens veel erg goede macro-lenzen te koop. Maar voor insecten en dergelijke vind ik een 150mm toch wel handig. (een 180mm ook natuurlijk, maar dat hangt van je budget af!)
    It's not the camera that makes pictures beautiful, it's the eyes behind it...

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop lens

      Ja ik weet dat het ver van elkaar ligt, maar weet niet goed wat te kiezen.

      Misschien er toch bij vermelden dat ik liefst niet meer dan 500 euro wil uitgeven.
      Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop lens

        Je wilt inderdaad geheel verschillende zaken!

        Misschien kan dit artikel je helpen om helder te krijgen wat je eigenlijk wilt.

        Heel vaak wordt de volgende vraag gesteld: “Ik fotografeer graag mijn (klein)kinderen en de natuur en ik heb nu alleen een kitlensje. Wat moet mijn
        Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop lens

          Heb nog even nagedacht en ik denk dat ik in de eerste plaats het meeste gebruik zal maken van een groothoekobjectief.

          Deze zomer ga ik op vakantie en ben zeker van plan om mooie uitzichten te fotograferen.
          Heb in de buurt waar ik woon ook een paar ideetjes.
          Dus een groothoeklens krijgt de voorkeur.

          Maximum budget is dus 500,00 euro.

          Nog een kleine vraag, wat zouden jullie doen ofwel de 400d behouden en een nieuw objectief aanschaffen of een beetje langer sparen en een nieuwe camera kopen? Ik denk dan aan de 60D of 7D?
          Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop lens

            Oorspronkelijk geplaatst door SpArkLeS Bekijk bericht
            Heb nog even nagedacht en ik denk dat ik in de eerste plaats het meeste gebruik zal maken van een groothoekobjectief.

            Deze zomer ga ik op vakantie en ben zeker van plan om mooie uitzichten te fotograferen.
            Heb in de buurt waar ik woon ook een paar ideetjes.
            Dus een groothoeklens krijgt de voorkeur.

            Maximum budget is dus 500,00 euro.

            Nog een kleine vraag, wat zouden jullie doen ofwel de 400d behouden en een nieuw objectief aanschaffen of een beetje langer sparen en een nieuwe camera kopen? Ik denk dan aan de 60D of 7D?
            glas is belangrijker dan een body dus investeer in glas
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop lens

              Dat dacht ik ook Het wordt dus glas

              Nu alleen nog wat tips dewelke
              Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop lens

                effe op je site geweest en denk dat een 17-40mmL wel wat voor je is.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop lens

                  Als je goede gebruikte objectieven koopt kun je rond de 600 euro zowel een goede groothoek (Sigma 10-20bv) en een macrolens kopen.
                  Sony en Olympus
                  Fotoseries

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop lens

                    Oorspronkelijk geplaatst door SpArkLeS Bekijk bericht
                    ...........

                    Nu had ik graag eens een andere lens erbij gekocht, langs de ene kant wil ik er geen bom geld aan uitgeven.

                    Ik had gedacht aan een groothoeklens of een macrolens. Met zeker f2.8
                    spreekt elkaar wat tegen.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop lens

                      Ik heb dus al door dat ik wat meer dan 500 euro zal moeten uitgeven.
                      Heb wat zitten neuzen en heb deze gevonden.

                      *Canon EF 17-40mm f/4L USM - 649,00€

                      *Sigma DC EX 10-20mm f/4.0-5.6 HSM Canon - 489,00€

                      *Tamron AF 10-24mm f/3.5-4.5 Di-II LD Aspherical [IF] Canon - 459,00€

                      Zit er hier iets tussen?

                      Had nog een vraagje, ik las net in een ander topic dat het ook verstandig zou zijn om de standaard kitlens van 18-55mm te upgraden naar eentje met IS. Wat denken jullie?
                      Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door SpArkLeS Bekijk bericht
                        .........

                        Had nog een vraagje, ik las net in een ander topic dat het ook verstandig zou zijn om de standaard kitlens van 18-55mm te upgraden naar eentje met IS. Wat denken jullie?
                        waarom..je wil toch een grothoeklens?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                          waarom..je wil toch een grothoeklens?
                          grt,bouk.
                          jaja tuurlijk maar ik had zien staan dat de gewone 18-55mm lens met IS rond de 90 euro kost dus vroeg ik mij af of dat dit een interessante aankoop kon zijn samen met een groothoeklens.

                          Is er nu een goede lens bij die dat ik voorgesteld heb?
                          Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop lens

                            De Tamron 17-50 2.8 is misschien iets voor jou. Goede kwaliteit/prijs. Prima lens. Anders
                            iets bijleggen, of tweedehands Canon 17-55 2.8. Die is nog net iets beter, en hoef je nooit
                            meer te klagen, of je te beklagen, voor op een crop camera heb je in dat bereik alvast de
                            beste.
                            En dat geeft vaak ook een goed gevoel.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop lens

                              Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                              De Tamron 17-50 2.8 is misschien iets voor jou. Goede kwaliteit/prijs. Prima lens. Anders
                              iets bijleggen, of tweedehands Canon 17-55 2.8. Die is nog net iets beter, en hoef je nooit
                              meer te klagen, of je te beklagen, voor op een crop camera heb je in dat bereik alvast de
                              beste.
                              En dat geeft vaak ook een goed gevoel.
                              Argh! Ik ben al verliefd op de Canon 17-55 2.8 Het zou wel eens kunnen dat ik hiervoor wat verder spaar dan.

                              Ik had wel nog graag geweten wat jullie van deze vinden en wat het verschil is buiten het diafragma

                              Canon EF 17-40mm f/4L USM - 649,00

                              Edit: Ik zie hier zojuist dat die L wil zeggen dat het enkel geschikt is voor full frame?
                              Canon Eos 7D - Canon 17-55mm f/2.8 IS USM - Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS USM II - Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM - Canon 50mm f/1.8

                              Comment

                              Working...
                              X