Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zuid-Oost Polen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zuid-Oost Polen

    In augustus heb ik 14 dagen verlof en zou ik graag het Zuid-Oosten van Polen gaan verkennen.
    Ik ga met het vliegtuig tot in Warschau en zou graag vrij veel zien van wat er tussen Warschau-Krakau en de Wit-Russisch en Oekraïnse grens te beleven valt.

    Mijn interesses gaan vooral naar burchten/kastelen - de tweede wereldoorlog - vliegtuigen.

    Ik weet al waar de vliegtuigmusea zijn er dergelijke maar weten jullie voor de rest misschien nog enkele leuke plaatsjes die ik zeker niet mag missen?
    Auschwitz natuurlijk bezichtigen, hoe pak ik dit het beste aan wetende dat ik me ginds met het openbaar vervoer verplaats?

    Voor de rest zijn alle tips en trucs welkom, alle info kan ik gebruiken!

  • #2
    Re: Zuid-Oost Polen

    misschien wat uit de weg, maar wroclaw is ook zeer mooi. en het is maar een paar uurtjes sporen van krakow. als je de grens over steekt naar ukraïne (geen visum nodig! enkel paspoort): l'viv is ook een aanrader (ligt net over de grens).

    tip voor auschwitz: in de namiddag vanaf 3 is het gratis (als ik het mij goed herinner). men zal je vertellen dat je een gids nodig hebt om binnen te mogen, dit is niet waar. diezelfde gids gaat trouwens wat te snel naar mijn zin om alles degelijk in je op te nemen, en hij vertelt 90% hetzelfde dan de uitleg op de bordjes.
    CyberLiquid

    Comment


    • #3
      Re: Zuid-Oost Polen

      Afgelopen weekend zelf Auschwitz bezocht. Als je vanuit Krakow komt: neem een publieke bus aan het busstation (achter treinstation). Rijden ongeveer twee keer per uur en kost je slechts 20 zl heen en terug (= 5 euro voor 130 km, 2 x ruim anderhalf uur).

      Bus zet je voor het museum af. Dat museum is trouwens altijd gratis toegankelijk. Enkel de inleidende film moet je betalen. Wil je een gids in het Engels, Frans... dan betaal je natuurlijk ook. Dat bezoek duurt drie uur. Maar zoals de poster boven me zei: de uitleg staat grotendeels ook op borden als je foto's wil maken, loop je misschien liever op eigen tempo.
      I don't have a drinking problem except when I can't have a drink.

      Comment


      • #4
        Re: Zuid-Oost Polen

        Het zuiden en oosten zijn verschillend. In het oosten heb je de oerwouden en de bizons, in het zuiden het gebergte en industrie (mijnbouw).

        Als je kunt, ga naar 'morskie oko' (lett. 'zee-oog'), een meer in de bergen. En als je in het zuiden bent, ook Zakopane (lett. 'begraven', een ski-oord dat in de winter bedolven is door sneeuw), Wieliczka (zoutmijn) etc. Google die eens!

        Comment


        • #5
          Re: Zuid-Oost Polen

          Google eens op Beskid-Slaski, daar komt mijn vrouwtje vandaan ..

          en dan op afbeeldingen klikken ..ook zuiden van Polen ..

          Veel plezier ...

          btw. Auswitz is gratis hoor ...
          >>> mijn "kritiek" is altijd mijn eerlijke "mening" en nooit mijn "commentaar" <<<

          Comment


          • #6
            Re: Zuid-Oost Polen

            Als je kunt, ga naar 'morskie oko' (lett. 'zee-oog'), een meer in de bergen. En als je in het zuiden bent, ook Zakopane (lett. 'begraven', een ski-oord dat in de winter bedolven is door sneeuw), Wieliczka (zoutmijn) etc. Google die eens!
            Helemaal mee eens!

            Maar ook wroclaw is de moeite waard!!

            Comment


            • #7
              Re: Zuid-Oost Polen

              Dit is o.a. wat ik bedoel, in het zuiden. Het mooiste gebied vind ik het noord-oosten met meren en bossen.

              Comment

              Working...
              X