Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS400D vs Lighttent.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EOS400D vs Lighttent.

    Hoi,
    Ik heb onlangs een lighttent gekocht.
    http://www.lighttent.eu/100cm-2x96w-...ght-p-169.html
    Nu wou ik is informeren hoe ik met een Eos400D de beste resultaten krijg.
    Ik wil productfoto's maken voor onze zaak.
    Gaande van potten en pannen, tot messen en schotels, kleine dingen en grotedingen.

    Ik heb zelf erg weinig ervaring met fotografie...De tent leek me een makkelijke alternatief om foto's te maken zonder achtergronden.
    Maar hoe stel ik het beste mijn toestel in?

    Alvast bedankt.
    Canon EOS 400D
    EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 + EF 70-300mm f/4-5.6 IS USM
    Speedlite 430ex

  • #2
    Re: EOS400D vs Lighttent.

    Oorspronkelijk geplaatst door thunder1001 Bekijk bericht
    Maar hoe stel ik het beste mijn toestel in?
    Zoals je het anders zou doen.... de basis blijft gelijk.
    - Zorgen dat je qua diafragma niet op de uitersten van je lens gaat werken, anders wordt die te soft en productfotografie, net zoals macro vereist scherpte.
    - Gezien het continu lichten zijn kun je dus makkelijk je belichting instellen; Je toestel zal het wel behoorlijk meten.
    - Bereken je DOF, zodat je je ganse voorwerp scherp hebt - kan een probleem vormen voor grotere objecten (in combinatie met je diafragma)
    - Positioneer je lampen zo dat je geen (hinderlijke) reflecties krijgt op je producten. Inox en zo is niet makkelijk te fotograferen.
    -....

    Maar persoonlijk denk ik dat je minstens één lamp tekort zal komen. In vele gevallen moet je je product aan minstens twee zijden kunnen belichten en als de achtergrond in beeld komt ben je best af door die afzonderlijk te gaan (over)belichten.

    Probeer gewoon eens. post je resultaten met EXIFs en dan kunnen we je waarschijnlijk beter helpen, dan met zo'n algemene vraag.
    Success