Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens er nog bij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens er nog bij?

    Voor nikon D7000
    ik heb al nikor 35 f1,8
    sigma 70-200 f2,8
    en nu nog iets voor er bij, zou de tamron 28-75 iets zijn? Of nikor 24-70 (eerst nog wat sparen dan)? of toch nikor 16-85 ondanks dat deze minder lichtgevoelig is omwille van meer groothoek en dan binnen vooral de 35 mm gebruiken?
    graag iets lichtgevoeligs maar zal mijn minst gebruikte lens zijn denk ik

  • #2
    Re: welke lens er nog bij?

    Misschien verstandig om aan te geven wat je nu tekort komt, en/of waarmee je je fotografie zou willen verbreden, en het beschikbare budget?

    Kun je aangeven waarom je een Nikkor 24-70mm van 1400 euro zou willen kopen, die vervolgens je minst gebruikte lens gaat worden?

    Groet Hans.

    Comment


    • #3
      Re: welke lens er nog bij?

      Die zou ik wel 2de hands kopen ;-).
      Met wat ik nu heb kom ik misschien net iets te kort voor de gewone familiekiekjes en vakantiefoto's.
      Budget hangt er van af, ik wil weten wat ik zou willen kopen en afhankelijk van de prijs en het 2ehands aanbod is dat voor nu of voor binnen een tijdje.

      Ik neem vooral hondenfoto's in actie (met de tele) en foto's van mijn kinderen (met de 35mm), ik wil ook nog meer tuinfoto's gaan nemen en dat lukt misschien niet ideaal nu.

      Comment


      • #4
        Re: welke lens er nog bij?

        Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
        Die zou ik wel 2de hands kopen ;-).
        Met wat ik nu heb kom ik misschien net iets te kort voor de gewone familiekiekjes en vakantiefoto's.
        Budget hangt er van af, ik wil weten wat ik zou willen kopen en afhankelijk van de prijs en het 2ehands aanbod is dat voor nu of voor binnen een tijdje.

        Ik neem vooral hondenfoto's in actie (met de tele) en foto's van mijn kinderen (met de 35mm), ik wil ook nog meer tuinfoto's gaan nemen en dat lukt misschien niet ideaal nu.
        heel goedkoop, maar nog steeds erg goed: 18-70mm lensje (staat er ééntje te koop in de aanbiedingen)
        stevig, goede kwaliteit, voor pakweg 120€

        kan je niet voor sukkelen...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: welke lens er nog bij?

          Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
          i lichtgevoelig is omwille van meer groothoek en dan binnen vooral de 35 mm gebruiken?
          graag iets lichtgevoeligs maar zal mijn minst gebruikte lens zijn denk ik
          Lichtgevoelige lenzen bestaan niet.

          Comment


          • #6
            Re: welke lens er nog bij?

            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Lichtgevoelige lenzen bestaan niet.
            Ok dan, lenzen waarbij ik een klein diafragmagetal kan gebruiken en dus minder licht nodig heb. Nu goed?

            Comment


            • #7
              Re: welke lens er nog bij?

              De lenzen die je zelf voorstelt zitten niet zover af van de 35 mm die je nu hebt.
              De 24-70 is een FX-formaat lens, zal occasion toch boven 1000 euro kosten.
              Als je beperkt tot DX:
              ik roep maar iets;
              -16-85mm Nikon
              -17-50 /2.8 Tamron
              -17-55 mm 2.8 Nikon.
              -18-70 mm Nikon.
              Hier http://www.photozone.de/nikon--nikkor-aps-c-lens-tests kun je wat testresultaten vinden.

              Groet Hans.

              Comment


              • #8
                Re: welke lens er nog bij?

                De Tamron 17-50mm2.8f zonder Vc Zeer goede lens...scherp en mooi contrast...plus redelijk goedkoop.

                Grtz

                Templar
                D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens er nog bij?

                  ik zou voor de 17-55 f2.8 nikon gaan.
                  een lens die 2e hands te vinden is voor een korting.
                  ik gebruik deze lens 70% van de gevallen. en is een heel goede lens.
                  zeker omdat je al een 70-200 hebt.
                  die 55-70 gap voel je echt niet hoor.

                  hierbij dan nog een 50mm 1.8 en je hebt een set die eigenlijk alles kan.

                  op een Fx zou ik ook voor de 24-70 gaan maar op een D7000 niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens er nog bij?

                    Hmmm... dan denk ik op dit moment eerder aan de Tamron 17-50, die is prijs-kwaliteit beter dan die Nikor als ik de reviews lees.
                    Die mm gap lossen mijn benen wel op ;-).

                    Als ik nog ooit wat meer macro foto's zou willen nemen, voldoet dit dan redelijk?

                    Een andere optie waar ik nu ook aan denk is ipv een kleine zoom enkele prime lenzen er bij (vb een groothoek en een 50 mm), of werkt dat niet zo handig ivm te vaak moeten wisselen?

                    Ik vind het erg fijn dat iedereen mee denkt !

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens er nog bij?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Boutje Bekijk bericht
                      Een andere optie waar ik nu ook aan denk is ipv een kleine zoom enkele prime lenzen er bij (vb een groothoek en een 50 mm), of werkt dat niet zo handig ivm te vaak moeten wisselen?
                      een lens wisselen is nu geen traumatische ervaring ook niet he. Je gaat met een 50 mm wel dichtere close ups kunnen maken dan met die 17-50.

                      Die tamron 17-50 heb ik ook (die zonder anti-bibber) en die is super, maar de Nikkor 50mm f/1.8 is echt superder.
                      The Knight That Says Ni...kon

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens er nog bij?

                        De korste scherpstelafstand zou bij de Tamron 17-50mm 27 cm zijn, bij de Nikon 50 mm 45 cm? Of geldt die kortste afstand bij 17 mm en is die bij 50 mm langer dan de 45 cm van de Nikon?
                        De prijs van de Nikon is wel zeer interessant!

                        Comment

                        Working...
                        X