Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon/nikon telelens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon/nikon telelens?

    Momenteel heb ik (naar mijn mening) niet de ideale fotouitrusting..

    Wat heb ik:
    mark 3
    sigma 10-20
    sigma 150
    sigma 20 1.8
    canon 24-85
    canon TC 1.4
    canon 500 4.5 L (net verkocht)
    2* 580 ex II en 1* 430ex I
    tussenringen, etc etc.

    Nu, die 500mm heb ik net verkocht omdat ik niet super tevreden was over de kwaliteit op 4.5, was pas bruikbaar vanaf 6.3 vond ik.
    Dus: ik heb geen telelens meer
    Ook: de 10-20 geeft veel vignetting op mijn mark 3, dus ik heb geen deftige groothoek. Ik heb al gedacht om bvb een canon 16-35 te kopen, dat geeft me wat meer groothoek, maar toch nog wat te weinig naar mijn mening. Een sigma 12-24 is ook geen optie want die heeft geen filterdraad. Oplossing: 5D? = redelijk prijzig, en dan hou ik minder budget over voor een tele...

    voor een telelens... Een 300 F4 heb ik al gehad, dat was een zeer leuke lens, maar wat weinig tele. Een 400 5.6 is ook leuk, maar 5.6 is al een klein diafragma he...
    Misschien zou ik een 400 F4 van canon kunnen kopen voor 3500, maar dan zou heel het budget op zijn. (Dus dan is mijn groothoekprobleem nog niet opgelost).

    Overzie ik een oplossing?
    Ik wil niet definitief overschakelen op een 5D bvb, want dan haal ik maar 4bps meer, wat weinig is...

    Alle tips zijn welkom!
    Website

  • #2
    Re: canon/nikon telelens?

    7D misschien , ben er zeer tevreden van en kost minder dan een 5DII en je kan je lenzen blijven gebruiken.Is totaal verschillend van de 5DII en heeft een razendsnelle AF.

    Comment


    • #3
      Re: canon/nikon telelens?

      Alvorens iets zinnigs te kunnen schrijven, zou je kunnen aangeven waar jij je camerauitrusting voor gebruikt? Dus welke takken van fotografie?
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: canon/nikon telelens?

        Een Mark III is toch een prima camera, ik begrijp ook niet waarom je de 500 4.5 hebt verkocht

        Sigma 10-20 en 150 zijn voor het APS-C formaat, uiteraard heb je vignettering
        De 24-85 is voor een sub-kleinbeeld filmformaat gemaakt, prima op een crop en wschl ook nog wel op een APS-H

        Probeer toch maar eens een plan te maken wat je wil doen en welke lenzen hiervoor nodig zijn
        Last edited by palombian; 28 februari 2011, 11:33. Reden: typo (stond even perplex)

        Comment


        • #5
          Re: canon/nikon telelens?

          Ik snap het eerlijk gezegd niet zo goed , je hebt een heel goede camera en je had een heel goede lens… Als je beter wil dan die 500F4.5L dan zul je moeten kijken naar een 500F4L IS ( versie 1 of 2 ) maar dat zal je minstens enkele duizenden euro’s kosten. Je budget is dus niet toereikend. Als je in het 500mm bereik iets zal willen dat even goed is dan die lens die je van de hand hebt gedaan dan ben je er denk ik aan voor de moeite…. Persoonlijk zou ik die nooit weg hebben gedaan, de enige reden die ik kan bedenken om zo’n lens weg te doen is het feit dat als ze stuk gaat je ze in de vuilbak kan kieperen…
          Wat betreft groothoek, als je een Sigma 10-20 op een 1.3 crop gaat zetten die daar niet voor geschikt is dan is het natuurlijk niet vreemd dat je met vignettering gaat zitten… Misschien een 17-40L overwegen, vrij goedkoop en goed.
          1D-X/ 6D /Sigma 50Art/85L/100L IS macro /16-35L IS /24-70LII /70-200F2.8L IS II/180L Macro /300F2.8L IS /500F4L IS /1.4xext /2x ext

          Comment


          • #6
            Re: canon/nikon telelens?

            mijn 150mm geeft geen vignetting hoor, enkel mijn 10-20 wat inderdaad normaal is. Maar dat is de enige oplossing denk ik om een echte groothoek op mijn toestel te hebben (buiten dan de 12-24 zonder schroefdraad).

            Daarom speelde ik met het idee om over te schakelen naar een echte fullframe zodat ik bvb een 17-40 kon gebruiken oid.
            Voor foto's als deze te kunnen maken wil ik echt wel de milimeters, want zoiets kan je niet samenvoegen tot panorama ofzo he...

            Ik heb de 500mm weg gedaan om 3 redenen:
            - Ik kon hem voor een héééél erg mooie prijs verkopen
            - als hij valt, is hij 0 euro waard, zelfs MF werkt dan niet meer
            - de scherpte was pas goed vanaf 6.3, het verschil met 4.5 bvb was gigantisch.

            Heeft iemand ervaring met de 400 F4 DO IS van canon? Op het net lees je beide dingen: pro of contra.


            Ik gebruik mijn materiaal voornamelijk voor natuurfotografie.
            Last edited by mr macro; 1 maart 2011, 16:11.
            Website

            Comment


            • #7
              Re: canon/nikon telelens?

              Begin eens gewoon gelijk iedereen met een 100-400 of een 400 5.6

              Comment

              Working...
              X