Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips Zuid west US

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips Zuid west US

    Iemand tips voor fotografische must sees in het zuid westen van de us?

    Ik ben er nog nooit geweest en zijn van plan om deze zomer een trip te maken door de nationale parken ginder achter...

    alle info welkom! thx!

    P.
    Dare to be different than the pack...
    https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

  • #2
    Re: Tips Zuid west US

    AAAAH ZW USA, superfantastisch!

    Natuur:
    Yosemite, Zion NP, Bryce NP, Arches NP, Dead Valley NP, Monument Valley, Grand Canyon, Canyon de Chelly, Canyonlands NP en zo veel meer
    en vooral de onovertroffen Highway 1

    Als je kan en het past in route; Mesa Verde NP

    Steden; San Francisco is te gek en heel fotogeniek (vergeet alcatraz niet), Venice Beach, Malibu, Las Vegas,...

    ALs je wil kan ik je tips geven hoor als je vragen hebt, laat maar weten!

    Comment


    • #3
      Re: Tips Zuid west US

      absolute aanrader : Upper en/of Lower Antelope Canyon
      Helicoptervlucht over Grand Canyon is ook adembenemend
      Kustweg van San Francisco naar beneden tot....
      en Las Vegas moet ge ook gezien hebben natuurlijk!! te gek

      grtz
      Daniël

      Comment


      • #4
        Re: Tips Zuid west US

        Oorspronkelijk geplaatst door grootmogol Bekijk bericht
        AAAAH ZW USA, superfantastisch!

        Natuur:
        Yosemite, Zion NP, Bryce NP, Arches NP, Dead Valley NP, Monument Valley, Grand Canyon, Canyon de Chelly, Canyonlands NP en zo veel meer
        en vooral de onovertroffen Highway 1

        Als je kan en het past in route; Mesa Verde NP

        Steden; San Francisco is te gek en heel fotogeniek (vergeet alcatraz niet), Venice Beach, Malibu, Las Vegas,...

        ALs je wil kan ik je tips geven hoor als je vragen hebt, laat maar weten!
        Tips zijn natuurlijk welkom! heb je daar reeds eerder gefotografeerd? en zo ja waar kan ik de beelden zien. Ben momenteel nog alles aan het uitstippelen, probleem is het besef van tijd en afstand, weet niet goed wat ik waar moet voorzien van tijd....
        Dare to be different than the pack...
        https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

        Comment


        • #5
          Re: Tips Zuid west US

          Er zijn hier al heel wat tips op het forum verschenen rond het Zuid-Westen. Het is ook een gebied wat nooit verveelt, en daarom is het ook belangrijk wat jouw wensen zijn. Als je voor de eerste keer gaat is de "Grand Circle" zeker een aanrader, dan zie je veel en het is doenbaar van afstand: bv vanuit Las Vegas naar Zion NP, van daar naar Bryce Canyon, dan door naar Lake Powell (met oa Antelope Canyon, maar véél meer te doen/zien dan dat je zou denken), dan Capitol Reef en Grand Staircase Escalante, Moab met Arches NP, Canyonlands NP etc (veel te zien, wij hebben dit jaar voor Moab alleen bijna een week uitgetrokken), Monument Valley (klassiek, wel overge-exploiteerd), Grand Canyon en dan terug naar Vegas.

          Je kan ook de klassiekers wat meer links laten liggen en wat minder kilometers doen want op veel plaatsen is er meer te zien als je net iets meer moeite doet.

          Er zijn wel wat plaatjes op m'n site van vorige reizen. In october alvast weer die richting uit; nu voornamelijk Colorado, nog even naar Moab, en een klein stuke New Mexico (Bisti Badlands).

          Gigantisch veel info hier

          Succes
          Web: http://www.hanscouwenbergh.be
          Like my page! https://www.facebook.com/HansCouwenberghPhotography?ref=hl

          Comment


          • #6
            Re: Tips Zuid west US

            Oorspronkelijk geplaatst door parrotman Bekijk bericht
            Er zijn hier al heel wat tips op het forum verschenen rond het Zuid-Westen. Het is ook een gebied wat nooit verveelt, en daarom is het ook belangrijk wat jouw wensen zijn. Als je voor de eerste keer gaat is de "Grand Circle" zeker een aanrader, dan zie je veel en het is doenbaar van afstand: bv vanuit Las Vegas naar Zion NP, van daar naar Bryce Canyon, dan door naar Lake Powell (met oa Antelope Canyon, maar véél meer te doen/zien dan dat je zou denken), dan Capitol Reef en Grand Staircase Escalante, Moab met Arches NP, Canyonlands NP etc (veel te zien, wij hebben dit jaar voor Moab alleen bijna een week uitgetrokken), Monument Valley (klassiek, wel overge-exploiteerd), Grand Canyon en dan terug naar Vegas.

            Je kan ook de klassiekers wat meer links laten liggen en wat minder kilometers doen want op veel plaatsen is er meer te zien als je net iets meer moeite doet.

            Er zijn wel wat plaatjes op m'n site van vorige reizen. In october alvast weer die richting uit; nu voornamelijk Colorado, nog even naar Moab, en een klein stuke New Mexico (Bisti Badlands).

            Gigantisch veel info hier

            Succes
            thx so much!
            Dare to be different than the pack...
            https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

            Comment


            • #7
              Re: Tips Zuid west US

              Zie op

              (Staat wel in de verkeerde orde : laatste eerst ) als je wil kan ik het geheel wel in word-formaat doorsturen, ik moet dat nog wel ergens staan hebben.
              foto's kan je vinden op :

              hoogtepunten : helicoptervlucht over de gand canyon, antelope canyon en als stad San Francisco
              Zeker een flinke groothoek meenemen, spijtig had ik die toen nog niet.
              Grtz
              Daniël

              Comment


              • #8
                Re: Tips Zuid west US

                De enige (in mijn ogen meest bruikbare) tip die ik je kan geven is : Ga zo lang mogelijk.
                Het is zo waanzinnig mooi daar.

                Comment


                • #9
                  Re: Tips Zuid west US

                  Oorspronkelijk geplaatst door danyboy Bekijk bericht
                  Zie op

                  (Staat wel in de verkeerde orde : laatste eerst ) als je wil kan ik het geheel wel in word-formaat doorsturen, ik moet dat nog wel ergens staan hebben.
                  foto's kan je vinden op :

                  hoogtepunten : helicoptervlucht over de gand canyon, antelope canyon en als stad San Francisco
                  Zeker een flinke groothoek meenemen, spijtig had ik die toen nog niet.
                  Grtz
                  Daniël
                  Great info! thanks!!!!
                  Dare to be different than the pack...
                  https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tips Zuid west US

                    Oorspronkelijk geplaatst door MichelG Bekijk bericht
                    De enige (in mijn ogen meest bruikbare) tip die ik je kan geven is : Ga zo lang mogelijk.
                    Het is zo waanzinnig mooi daar.
                    zal beperkt zijn tot drie weken..... maar als het me bevalt kan ik nog altijd terug hé!
                    Dare to be different than the pack...
                    https://500px.com/pieter_73/galleries/random-landscapes

                    Comment


                    • #11
                      Bezoek eens het forum op allesamerika.com en de website ontdek-Amerika.nl hier vindt je veel voorbeeldroutes, reisverslagen,...

                      Voor we goede tips kunnen geven is het belangrijk hoe lang je in het westen bent, welke regio in het westen, periode... Ik heb reeds 3 keer een maand geweest en ben er nog niet op uit gekeken. Zelf rekende ik altijd een dag voor een verplaatsing, kan gaan tot 1000km op een dag... En dan blijf ik 2 tot 3 dagen op die locatie.

                      Mvg Wim

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tips Zuid west US

                        Zoals bij zovele positieve ervaringen in de vorige reacties, ik kan dit alleen bevestigen: deze reisbestemming is fantastisch en is een 'must' in de vorm van 'once in a lifetime to be visited'. Wij hebben in Juni2009 een autorondrit van 5500Km langs de meeste bezienswaardigheden gedaan en hierbij link naar een fotoselectie --> http://jalbum.net/browse/user/album/649534/
                        Ik wens jullie een fantastische reis en, ja zeker, voor reis- en natuurfotografie uitstekende gelegenheden. Groeten, Johnny

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tips Zuid west US

                          Ook wij hebben een rit van 5700km gemaakt in 3 weken tijd.
                          Kleinigheidje: onze reis was niet voorbereid. We hadden een ticket gekocht op San Jose en dachten dat we in Costa Rica terecht zouden komen. Groot was onze verbazing toen we met onze zomer kleding in winters US terecht kwamen.
                          Op de luchthaven dan maar een wagen gehuurd en met behulp van een gehuurde gps en een ter plekke gekochte Lonely Planet toch een geweldige reis gemaakt doorheen 4 staten. Voordeel van een gps is dat je de nodige tijd goed kan inschatten om ter plekke je planning te maken. Slaapplaats nodig op het allerlaatste moment? Gewoon 'motel' intypen en de gps doet de rest.
                          Nog niet vermeldt door de voorgangers: de zee olifanten langs de kustweg. Zeker de moeite waard.
                          Natuurlijk kan elk park een fotograaf een week lang verwennen, maar je zal keuze's moeten maken. Een losse planning zonder gereserveerde slaapplaatsen is dan wel handig. In het hoogseizoen is dit misschien een beetje moeilijker.
                          Onze route: San Jose, Yosemite, Kings Canyon, Death Valley, Las Vegas, Zion NP, Bryce Canyon, Arches NP, Natural Bridges, Monument Valley, Lake Powell (met natuurlijk ook Antelope Canyon en de Horseshoe Bend), Grand Canyon, LA (even een viendin daar gedag zeggen) en zo terug via de kustweg.
                          Om even een idee te geven van wat mogelijk is op 3 weken tijd. Maar er is nog zóveel meer te zien ...
                          Neem voldoende geheugen mee en een statief.
                          Foto's (nog niet in volgorde) vind je op m'n site www.fotoleyman.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tips Zuid west US

                            Hou er rekening mee dat in de drukkere, lees toeristische gebieden zoals rond de parken en waar recreatiegebieden zijn, je moeite kan hebben om een slaapplaats te vinden in het weekend. Amerikanen gaan dan zelf vaak weekendje weg. Wij hebben een paar keer gehad dat we verder moesten rijden om motel te vinden.
                            De prijzen gaan ook de hoogte in bij hogere bezetting.
                            Op voorhand reserveren kan een uitweg zijn, je hebt dan iets minder vrijheid.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Tips Zuid west US

                              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter_73 Bekijk bericht
                              Ben momenteel nog alles aan het uitstippelen, probleem is het besef van tijd en afstand, weet niet goed wat ik waar moet voorzien van tijd....
                              Voorzie veel rijplezier: De Sebring Cabrio bracht me op tijd waar ik wilde, en niks last van de wind.

                              Comment

                              Working...
                              X