Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon SX 30

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon SX 30

    Hallo iedereen,

    Ik heb sinds enkele maanden de canon powershot SX30.

    Alleen ben ik niet tevreden over de foto's van bewegende beelden. Altijd onscherp en waas rond de armen en benen van de kids.

    Ik heb zowel in automatische als in sport stand hetzelfde probleem.

    Ligt het aan de instellinge dan is er iets aan te doen, ligt het aan het toestel dan heb ik een miskoop gedaan.

  • #2
    Re: Canon SX 30

    Voor bewegende beelden moet je een filmcamera nemen...

    Terzakee gebruikte sluitertijden zijn te lang om beweging te bevriezen.
    Remedie:
    Stand Av, vergeet auto en derglijke
    ISO waarde omhoog.
    Diafragma geheel open.

    Helpt dat niet dan houdt het op en moet je aan zwaarder geschut denken.

    Comment


    • #3
      Re: Canon SX 30

      Misschien ware het toch geraadzamer geweest indien u voordien hier eens had gevraagd
      welke camera te kopen voor spelende, ravottende kinderen. Want zelfs indien u, de op
      zicht, best wel goede tips van Keescanon opvolgt, geeft zo'n toestel nog problemen. Ze
      zeggen dan wel dat u moet leren anticiperen, maar begin daar maar eens aan bij kinderen;
      ook al baart oefening kunst.

      Comment


      • #4
        Re: Canon SX 30

        Zo'n camera's zijn niet ideaal voor snel bewegende onderwerpen omdat de tijd tussen het afdrukken van de ontspanknop te groot is....dit hebben bijna alle compacts en bridge's wel....je kan natuurlijk hem op manueel zetten en zo wat proberen of zoals men al aangaf op de sluitertijd en zo verder proberen....
        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

        Comment


        • #5
          Re: Canon SX 30

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          Zo'n camera's zijn niet ideaal voor snel bewegende onderwerpen omdat de tijd tussen het afdrukken van de ontspanknop te groot is..
          Is helaas niet het punt waar het in dit geval om gaat....

          Comment


          • #6
            Re: Canon SX 30

            Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
            Is helaas niet het punt waar het in dit geval om gaat....
            Nee maar het is wel de realiteitprobeert gij maar eens met gelijk welke bridge of compact snel bewegende onderwerpen of kinderen vast te leggen zonder beweging in de foto....tot op heden van vandaag...forget it!!!!

            Ze zouden de mensen mischien eens wat meer vragen voor wat ze specifiek hun camera gaan gebruiken vooraleer ze iets aanprijzen en ge achteraf niet tevreden bent.

            ik heb toch ook gezegt dat ze mischien eens moet proberen in de manuele stand of de sluitertijdstand...en zo wat moet proberen....maar de reactie tijd tussen het afdrukken en de foto gaat ge nooit zo snel krijgen als bij een reflex...

            Grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #7
              Re: Canon SX 30

              Is het mogelijk om met deze camera degelijke foto's te nemen van karts en wagens in rijdende toestand?

              Comment


              • #8
                Re: Canon SX 30

                Zeker, maar de kans dat het goede/bevredigende plaatjes worden is niet zo groot....
                Lees de bovenstaande technische argumenten eens door.....

                Comment


                • #9
                  Re: Canon SX 30

                  Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                  Nee maar het is wel de realiteitprobeert gij maar eens met gelijk welke bridge of compact snel bewegende onderwerpen of kinderen vast te leggen zonder beweging in de foto....tot op heden van vandaag...forget it!!!!
                  Dat is mij toch al vaak gelukt
                  Een probleem met de huidge camera's is de lens. Die wordt steeds lichtzwakker en er zijn maar heel weinig reviews die daar rekening mee houden.
                  De SX30 heeft een F2.7-F5.8 lens, mijn 5 jaar oude FZ7 een F2.8-F3.3
                  Een groot verschil dus.
                  Nu heeft Olympus zelfs een camera uitgebracht met een F3.0-F6.9 lens
                  Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon SX 30

                    De SX30 is in elk geval een heel populaire camera. Dat blijkt uit talloze user reports op het net en ook via digicamshop : hij was vorige week op stock, en eergisteren plots uitverkocht. Dus ik m'n e-mailadres opgegeven om verwittigd te worden wanneer er weer stock was. Deze namiddag een mailtje gekregen dat ie weer op voorraad was en ik kijk nu vanavond op de site van digicamshop : weer uitverkocht.

                    Ik zou het nog moeten geloven dat ie populair is, dus zo slecht of traag zal ie wel niet zijn...
                    Trouwens, is hier werkelijk niemand (buiten TS) die dit toestel heeft ? Wat zijn de ervaringen ermee voor huis, tuin en keukengebruik ?
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon SX 30

                      Ondanks de beperkingen staat deze camera op mijn verlanglijstje.
                      Van de ultrazooms is de SX30 veruit de beste. Wat mij tegenhoudt is de hoge prijs die sinds de introductie nauwelijks is gedaald.

                      Bij cameranu.nl is de camera in voorraad en is ze zelfs met verzendingskosten een paar euro goedkoper.
                      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon SX 30

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                        Ondanks de beperkingen staat deze camera op mijn verlanglijstje.
                        Van de ultrazooms is de SX30 veruit de beste. Wat mij tegenhoudt is de hoge prijs die sinds de introductie nauwelijks is gedaald.

                        Bij cameranu.nl is de camera in voorraad en is ze zelfs met verzendingskosten een paar euro goedkoper.
                        De SX30 is in vergelijking met de Fuji HS20 en de Sony HX100 niet duur. 369 euro bij digicamshop, gratis thuisgeleverd. De Nikon P500 is nog nieuw en kost ietsje meer, maar ben niet zo voor Nikon als het op compact/bridge aankomt. Voor DSLR zijn ze top (heb er tenslotte één gehad) maar hun compact toestellen doen het minder goed dan de concurrentie.
                        Heb toch gelezen dat de SX30 snel scherpstelt en dat de 'traagheid' eigenlijk over de burst mode gaat (1fps is inderdaad wel traag). Maar eigenlijk heb ik burst mode nooit gebruikt op m'n D60, dus ga ik die nu ook niet gebruiken wegens niet nodig. Dus tenzij Fuji de videomodus 'herstelt' met een firmware update of tenzij de Nikon P500 van m'n schoonpa me volgend weekend kan overtuigen, wordt het de SX30.
                        Enkel het feit dat de SX30 naar alle waarschijnlijkheid al in september wordt vernieuwd (SX40 ?) houdt me wat tegen. Kan het niet helpen, maar heb ergens het gevoel dat je met de SX30 een 'oud' toestel koopt (is tenslotte al uit sinds september 2010).
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon SX 30

                          Die is een 8 maand oud, dan is er absoluut geen fatsoenlijke foto meer me te maken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon SX 30

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            De SX30 is in vergelijking met de Fuji HS20 en de Sony HX100 niet duur. 369 euro bij digicamshop, gratis thuisgeleverd. De Nikon P500 is nog nieuw en kost ietsje meer, maar ben niet zo voor Nikon als het op compact/bridge aankomt. Voor DSLR zijn ze top (heb er tenslotte één gehad) maar hun compact toestellen doen het minder goed dan de concurrentie.
                            Heb toch gelezen dat de SX30 snel scherpstelt en dat de 'traagheid' eigenlijk over de burst mode gaat (1fps is inderdaad wel traag). Maar eigenlijk heb ik burst mode nooit gebruikt op m'n D60, dus ga ik die nu ook niet gebruiken wegens niet nodig. Dus tenzij Fuji de videomodus 'herstelt' met een firmware update of tenzij de Nikon P500 van m'n schoonpa me volgend weekend kan overtuigen, wordt het de SX30.
                            Enkel het feit dat de SX30 naar alle waarschijnlijkheid al in september wordt vernieuwd (SX40 ?) houdt me wat tegen. Kan het niet helpen, maar heb ergens het gevoel dat je met de SX30 een 'oud' toestel koopt (is tenslotte al uit sinds september 2010).
                            Begin dit schooljaar al uitgekomen en nog steeds geen nieuwer model uit???? Moet door Fukushima komen. Vergeet het, dat kan alleen 2mp en met 3 seconde shutterlag zijn.
                            Sony en Olympus
                            Fotoseries

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon SX 30

                              Lol, maar geef toe, nu een toestel kopen en binnen enkele maanden de opvolger zien liggen in de winkel met betere specs voor een vergelijkbare prijs. En wachten tot september om een fototoestel te kopen en de zomer laten voorbijgaan... kweenie.
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment

                              Working...
                              X