Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filters

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filters

    Worden er soms filters gebruikt bij portretfotografie met flitsers, dit om de huidvlekken en dergelijke een beetje te verdoezelen, zo ja de welke, en op de lens op de flitsers of op beide?
    De groeten

  • #2
    Re: Filters

    Meestal op de flitsers, de meest gebruikte filters zijn CTO en CTB, CTO geeft veel warmere kleuren.
    Je kan online een testpakket bestellen van rosco, hier zitten zowel correctiefilters als effectfilters in.

    www.cameratools.nl heeft deze geloof ik, houdt er wel rekening mee dat je deze wrs moet verlengen met gaffertape of eender welke tape en zal moeten bevestigen met velcro.

    Ik heb mijn set besteld op:


    en volgens mij heb ik nog nooit zo snel iets uit de UK ontvangen...
    (rosco strobist collection)

    Comment


    • #3
      Re: Filters

      Hoe zit het dan met mijn softbox, te groot om filter op toe te passen.

      Comment


      • #4
        Re: Filters

        Oorspronkelijk geplaatst door Roger31 Bekijk bericht
        Hoe zit het dan met mijn softbox, te groot om filter op toe te passen.
        dan moet je gaan kijken voor een eventuele bevestigingsmanier van grote filters

        kijk op flashgels zeker eens
        ik vermoed dat ze de filters ook wel in groot formaat zullen verkopen

        en dan ga jij moeten zoeken om deze te bevestigen op een studioflitser
        er zal wel een manier bestaan om dit te doen en het nog in de softbox te houdn als je deze dan effectief nog wenst te gebruiken
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: Filters

          Oorspronkelijk geplaatst door Roger31 Bekijk bericht
          Hoe zit het dan met mijn softbox, te groot om filter op toe te passen.
          maakt toch geen verschil je zet je gel op je flitser en daarop je softbox
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Filters

            Als je een Canon 580 EX of EX II gebruikt dan is dit mss wel handig voor je.
            Dan hoef je niet te prutsen met velcro.

            Grtz,
            Ozric
            The first blow fells not the tree!

            Comment


            • #7
              Re: Filters

              Oorspronkelijk geplaatst door Roger31 Bekijk bericht
              Worden er soms filters gebruikt bij portretfotografie met flitsers, dit om de huidvlekken en dergelijke een beetje te verdoezelen, zo ja de welke, en op de lens op de flitsers of op beide?
              De groeten
              huidvlekken verdoezelen doe je met make-up

              de bewuste filters dienen om de algemene kleurtemperatuur aan te passen... dat lijkt me voor huidvlekken niet zo'n goed idee...
              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

              Comment


              • #8
                Re: Filters

                Oorspronkelijk geplaatst door d_oracle Bekijk bericht

                de bewuste filters dienen om de algemene kleurtemperatuur aan te passen... dat lijkt me voor huidvlekken niet zo'n goed idee...
                Tenzij je 10 vellen 1/1 stop ND's plaatst ... volgens mij ga je dan geen "huidvlekken" meer zien
                www.fotofolio.be

                Comment


                • #9
                  Re: Filters

                  Oorspronkelijk geplaatst door Roger31 Bekijk bericht
                  Worden er soms filters gebruikt bij portretfotografie met flitsers, dit om de huidvlekken en dergelijke een beetje te verdoezelen, zo ja de welke, en op de lens op de flitsers of op beide?
                  De groeten
                  De enige filters die gebruikt werd om huidstructuur te verminderen waren de zogenaamd softfocus filters (vroeger waren er zelfs softfocus portretlenzen).

                  Maar die zijn nu in onbruik geraakt (in PS kun je veel mooiere en selectievere dingen doen)
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Filters

                    Pas op, het is geen onzinnige vraag. Ik werk in de belichtingssector voor evenementen en inderdaad, er bestaan correctiefilters die de zichtbaarheid van cellulitis gaan verminderen, ik zeg wel verminderen, het effect is minimaal. Lee nummers weet ik nu niet te zeggen.
                    Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

                    Comment


                    • #11
                      Re: Filters

                      "pale gold" van Rosco zou ook moeten werken om de huid een betere toon te geven.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Filters

                        Heren,

                        Neem eens een kijkje op [URL="www.rosco.com/uk/filters/ecolourplus.cfm"]
                        Door vinden jullie alles terug, ook bij technotes literature kan je Guide to Color filters en Filter facts downloaden.

                        Als je een specifieke vrag hebt kan je mij altijd mailen.
                        frank@rosco.com

                        Ik kan deze brochures ook opsturen per post.

                        Met vriendelijke groeten

                        Frank

                        Comment

                        Working...
                        X