Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beetje rare keuze.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beetje rare keuze.

    De Canon 35 1.4L of een Fuji X100 ?
    Mijn Kamera is een 5D mark1.
    gr, eb

  • #2
    Re: Beetje rare keuze.

    Dat is niet zo'n makkelijke vraag. Maar die vreemde keuze begrijp ik dan wel weer. Ik
    heb ooit voor de keuze gestaan de 35 2.0 of een Lumix LX5.
    (Dit is wel lichtjes van een andere orde maar het idee er achter is misschien hetzelfde.)

    Bedoeling was voornamelijk straatfotografie. Daarvoor vond ik mijn 17-55 2.8 lens veel
    te intimiderend. Eigenlijk mijn 50D ook. Maar met dat kleine lensje (35 2.0) er op zou
    dat al veel minder het geval zijn.
    Uiteindelijk ben ik gegaan voor de 35 2.0. En dat was toch niet je dat. (mijn 17-55 was
    op 35 mm sneller en beter dan die prime.) Maar vooral: ik had nog altijd het gevoel te
    veel in het oog te lopen.
    Heb dan die 35 weer verkocht en een LX5 gekocht. Daar ben ik een heel stuk gelukkiger
    mee. Onopvallend. Altijd mee. Veel hoger fun gehalte. Ideaal voor op reis. Enzovoort.
    Dus indien dit het idee er achter is.

    En wie zou er nu eigenlijk niet die Fuji X100 willen, denk ik dan maar. Maar of die beter
    is dan je 5D met een 35 1.4 durf ik wel betwijfelen.

    Comment


    • #3
      Re: Beetje rare keuze.

      Met een ful frame camera kan je veel meer spelen dan met camera's voorzien van kleinere sensor. Als beperken van scherptediepte onderdeel is van jouw stijl van fotografie dan zal fotograferen met een camera voorzien van een kleine sensor tot teleurstellingen leiden.
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Beetje rare keuze.

        Aps-c sensor en een 2.0 lens gaan echt wel wat mogelijkheden bieden op gebied van scherptediepte.

        Ik heb die kleine Fujifilm camera gisteren voor t eerst tegengekomen en kan er maar eenb ding obver zeggen.

        IK WIL ER EEN!!!

        Maar of ik er een 35 f/1.4 voor zou laten, da s een andere vraag
        The Knight That Says Ni...kon

        Comment


        • #5
          Re: Beetje rare keuze.

          Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
          Met een ful frame camera kan je veel meer spelen dan met camera's voorzien van kleinere sensor. Als beperken van scherptediepte onderdeel is van jouw stijl van fotografie dan zal fotograferen met een camera voorzien van een kleine sensor tot teleurstellingen leiden.
          "klein" is relatief. Het is een APS-C sensor

          Comment

          Working...
          X