Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Reptielen fotograferen in de Zoo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Reptielen fotograferen in de Zoo

    Beste forumleden,

    IK fotografeer graag reptielen in de Zoo,het probleem is dat ik niet genoeg snelheid haal
    de vraag is hoe ik dit het best zou oplossen ?
    momenteel gebruik ik :
    Olympus fototoestel en lenzen,LR3 voor bewerking
    WB met grijkaart,ISO 800 Diafragma 4 voor toch wat dof te hebben.geen flits
    met zonnekap zo recht mogelijk op het glas.
    Hebben mij aangeraden extrene flits of ander fototoestel aan te schaffen.
    Flitssen door glas??

    graag jullie advies,

    marc

  • #2
    Re: Reptielen fotograferen in de Zoo

    Globaal gezien pak je het goed aan, alleen die flitser zou ik achterwege laten. Hoe je dat ding ook wil gebruiken, als er glas tussen de flitser en het reptiel zit krijg je zeker veel licht weerkaatsing en dat zie je weer terug op je foto.
    Het beste is kijken of je het diafragma nog verder open kan zetten (hangt natuurlijk van het gebruikte objectief af), maar veel makkelijker is het verder omhoog schroeven van de ISO.
    Ik probeer zelf in een ZOO ook wel eens wat foto's te maken van terrarium bewoners, en gebruik dan een lichtsterk objectief in combinatie met een Nikon D700. Hierbij wordt dan in sommige gevallen de ISO waarde zelfs op 4000 ingesteld om nog een acceptabele sluitertijd te krijgen...
    Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

    Comment


    • #3
      Re: Reptielen fotograferen in de Zoo

      reptielen kunnen zodanig stil stil zitten dat een statiefke en een sluitertijd van een halve of hele seconde wonderen kunnen doen. Ik denk dat je die luxe met geen enkel ander soort beest hebt.
      The Knight That Says Ni...kon

      Comment


      • #4
        Re: Reptielen fotograferen in de Zoo

        Beste forum leden ,
        als de reptielen stil ligen gaat het wel voor ze te fotograferen,maar na een 100 tal foto's
        van een reptiel wil je ze nu graag met bek open of tong uit bek.
        En dit is dan niet meer haalbaar met sluiter van 1/8 bewegings onscherpte.
        maar reeds dank voor de reacties.

        groetjes marc,

        Comment

        Working...
        X