Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Roltrap

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Roltrap

    Mijn versie van eeen bekend stukje roltrap...

    Last edited by Soeki Wan; 25 februari 2011, 20:52.

  • #2
    Re: Roltrap

    Ik kan de bewerking wel smaken (al zie ik een vervelende dwars streep op 1/3 boven in de foto).
    Symmetrie kan iets beter als je naar de beneden hoeken kijkt.
    Verder heb ik mijn twijfels bij de onscherpte op de roltrap en je keuze van sluitertijd.
    Ondanks mijn kritische blik, vind ik het geheel toch mooi

    Comment


    • #3
      Re: Roltrap

      vind hier vooral de kleuren erg mooi.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Roltrap

        Sluit me aan bij mijn voorgangers, sterke kleuren!
        gr. Jos
        Visit: http://forum.belgiumdigital.com/f10/...ge-470563.html

        Comment


        • #5
          Re: Roltrap

          aangezien het in de showcase staat ga ik ded diplomatie achterwege laten,
          en hard eerlijk zijn....

          de vervorming hier vind ik niet goed, er ontstaat o.a. een bolvorming aan de treden waardoor de trap zijn karakteristieken verliest, het oogt ook onnatuurlijk.
          de belichting vin ik ook niet goed, ze is te fel waardoor enerzijds de kleuren vervormd zijn en anderzijds het spiegeleffect van de plafondlamppen niet in verhouding staat met de gehele belichting van het beeld.
          de symmetrie ontkracht hier de compositie.

          sorry voor mijn kritiek, maar ze is niet kwaad bedoeld.

          Comment


          • #6
            Re: Roltrap

            Oorspronkelijk geplaatst door Abrimont Bekijk bericht
            aangezien het in de showcase staat ga ik ded diplomatie achterwege laten,
            en hard eerlijk zijn....

            de vervorming hier vind ik niet goed, er ontstaat o.a. een bolvorming aan de treden waardoor de trap zijn karakteristieken verliest, het oogt ook onnatuurlijk.
            de belichting vin ik ook niet goed, ze is te fel waardoor enerzijds de kleuren vervormd zijn en anderzijds het spiegeleffect van de plafondlamppen niet in verhouding staat met de gehele belichting van het beeld.
            de symmetrie ontkracht hier de compositie.

            sorry voor mijn kritiek, maar ze is niet kwaad bedoeld.
            Geen probleem met de kritiek hoor, daarom post ik zodat ik meningen hoor, wat het ook moge zijn. Wil er bij deze wel bij vertellen dat ie met een 15mm fisheye getrokken is en dat ik een sluitertijd van ongeveer één seconde heb gebruikt.. Uiteraard is deze nadien flink "onder handen" genomen om dit resultaat te bekomen. Maarja smaken kunnen ( en maar goed ook) verschillen.

            Comment


            • #7
              Re: Roltrap

              ik vind het een vette foto, kan fisheye foto's meestal wel smaken
              mooie kleuren ook.

              Waar is deze roltrap te vinden dan?
              1DII | 5D | 15 FE | 17-40 | 100 2.8 | 70-200 | 120-300 | 055XDB | NDG 4,8 | ND1000.

              Comment


              • #8
                Re: Roltrap

                de vervorming hier vind ik niet goed, er ontstaat o.a. een bolvorming aan de treden waardoor de trap zijn karakteristieken verliest, het oogt ook onnatuurlijk.
                ik treed de opmerking van Abrimont bij.

                zoals bij vele foto's, biedt ook bij deze foto de fisheye geen meerwaarde.
                meestal wordt de fisheye ingezet als effectbejag.
                waardoor de naturel van de foto verloren gaat.

                Comment

                Working...
                X