Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D3100 of Nikon D90

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D3100 of Nikon D90

    Hey allemaal

    Ik ben nieuw hier op het forum en ik zit al direct met een vraagje...
    Ik ging normaal een nikon D90 kopen maar nu zie ik in het bladje van de makro een nikon D3100 staan...

    Heb dan wat zitten opzoeken op het net maar veel verschil zie ik niet...
    Vandaar dat ik beroep op jullie zou willen doen , kunnen jullie mij de verschillen uitleggen en welke het meest aan te raden is ?
    Groetjes !

  • #2
    Re: Nikon D3100 of Nikon D90

    ff zeggen wat men mij zei:

    D90: gezien deze een autofocusmoter in de body heeft en hierdoor ook met oudere lenzen automatisch aan de slag kan, want bij de D3100 moet je er handmatig mee aan de slag behalve met AF-S lenzen...

    Nu wat ik gedaan heb: D3100, ik had toch geen lenzen, maar schoonpa wel, sommige zijn inderdaad zonder motertje in, en moet ik dus handmatig gebruiken, maar ik klaag zeker niet van de kwaliteit van de D3100...
    Integendeel: met het geld dat ik voor een body van een d90 kon betalen, heb ik een D3100 met Kitlenzen aangeschaft....
    En ik ben er, persoonlijk, ten zeerste tevreden over.
    MAAR ik moet wel zeggen: heb nog nooit met een D90 gewerkt dus weet niet hoe die werkt

    Ik denk dus ook dat er veel afhangt van je ervaring met fotograferen en of je al al dan niet al lenzen met AF moter hebt.
    Mijn Blog
    D3100 - AF-S DX Nikkor 18-55 mm - AF-S DX NIKKOR 55-300mm f/4.5-5.6G ED VR -Nikkor AF-S 35mm f/1.8 G DX

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D3100 of Nikon D90

      Wel de vraag is hier al verschillende keren aan bod geweest. BD heeft en schitterende zoekfunctie en zal je zeker het antwoord vinden.
      Nu, kijk gewoon even onder de rubriek "Camera" (waar deze ook gepost zou moeten zijn geweest) en doorblader de laatste paar bladzijden en je zal hopen antwoorden, en meningen, vinden.

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D3100 of Nikon D90

        [Mod-LesC]Verplaatst van Algemeen naar Camera's omdat dit een duidelijke "cameravraag" is.[/Mod]
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X