Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rosco gels

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rosco gels

    Vandaag heb ik dus zo'n pakje strobist collection gels ontvangen met velcro, nu zijn ze dus te kort wat ik wel wist, ik had gedacht ze te verlangen met van dat doorzichtig stickerfolie, plastificieerfolie, enkel niet zo stevig. Misschien dat de ouders het hier herkennen omdat ze dat nogal eens rond de agenda's doen van de kinderen.

    Dit doe ik dan langs 2 kanten, zou dit effect kunnen hebben op de kleurintensiteit ofzo van de gels?

    mvg

  • #2
    Re: rosco gels

    gewoon verlengen met gaffertape op de uiteinden...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: rosco gels

      ik heb het gedaan zoals je zei, enkel dan met die folie, eerst getest als alles wel goed plakt etc...

      Vind het persoonlijk zo ietsjes netter, zo zie je die grote zwarte flappen niet, maar dat is mijn visie.

      Comment


      • #4
        Re: rosco gels

        Zo heb ik het dus gedaan, zodadelijk ga ik met een alcoholstift mooi erop schrijven welke gels het zijn. Ik heb wel al gemerkt dat op fullpower het niet echt slim is de gel vlak tegen de flits te hebben dan smelten ze.

        Comment


        • #5
          Re: rosco gels

          Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
          ik heb het gedaan zoals je zei, enkel dan met die folie, eerst getest als alles wel goed plakt etc...

          Vind het persoonlijk zo ietsjes netter, zo zie je die grote zwarte flappen niet, maar dat is mijn visie.
          Ik gebruik ook altijd gaffertape -> zwart laat geen licht door, bij doorzichtige tape heb je noch kans dat waneer de gel niet goed past er wit licht doorgaat
          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

          Comment


          • #6
            Re: rosco gels

            Heren,

            Ik ben Frank Lambrechts, Sales manager voor Rosco Benelux.
            Graag had ik hier de vraag even gesteld... Is dit product voor verbetering vatbaar en zoja... dewelke?

            Met vriendelijke groeten

            Frank

            Comment


            • #7
              Re: rosco gels

              Oorspronkelijk geplaatst door Frank Rosco Bekijk bericht
              Heren,

              Ik ben Frank Lambrechts, Sales manager voor Rosco Benelux.
              Graag had ik hier de vraag even gesteld... Is dit product voor verbetering vatbaar en zoja... dewelke?

              Met vriendelijke groeten

              Frank
              Deze strobist gels zijn eigenlijk ter kort om deze degelijk te kunnen bevestigen op een flash (of je moet speciale gelhouders gebruiken).
              strobisten moeten makkelijk en snel deze gel kunnen plaatsen (vandaar gebruik van velcro of elastiek).
              Een gelhouder is meestal niet aangewezen omdat je de gel oook wil combineren met bvb een snoot of omnibounce (de gel wordt op de filter geplaatst en de snoot op omibounce erbovenop.
              deze klemt dan de zijkanten van de filter op de flash (vandaar de verlenging)).


              Een 5 cm langer zou ideaal zijn
              Last edited by zunoel; 10 maart 2011, 07:05.
              Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

              Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

              Comment


              • #8
                Re: rosco gels

                ik heb de lee-gels gekocht via flashgels in the uk en de versie van 5cm dat op hun website staat en ik heb geen problemen om deze met velcro op mijn huidige reportage-flitsers te bevestigen
                Website: http://www.svisimaging.be

                Comment


                • #9
                  Re: rosco gels

                  Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht
                  ik heb de lee-gels gekocht via flashgels in the uk en de versie van 5cm dat op hun website staat en ik heb geen problemen om deze met velcro op mijn huidige reportage-flitsers te bevestigen
                  Deze lee filters zijn 14 cm lang, de rosco strobistcollectie waarover hierboven sprake is maar 8 cm lang (vandaag mijn sugestie om deze minimum 5 cm langer te maken)
                  Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                  Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                  Comment


                  • #10
                    Re: rosco gels

                    Het probleem is, dat de strobist collection pack een SAMPLE pak is, dus gemaakt als test voor eventuele gels aan te kopen. Nu kosten die geld omdat de vraag ernaar groot is, maar een tijd terug waren die dus gewoon gratis. Daarom zijn die gels zo kort, ze moeten helemaal niet passen omdat het gewoon een "staaltje" is.

                    Een vraag van mijn kant is, dat de gels wat beter hittebestendig moeten zijn, op volle flitskracht zijn ze gewoon gesmolten na 1 keer flitsen;

                    Comment


                    • #11
                      Re: rosco gels

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sand0r Bekijk bericht
                      Het probleem is, dat de strobist collection pack een SAMPLE pak is, dus gemaakt als test voor eventuele gels aan te kopen. Nu kosten die geld omdat de vraag ernaar groot is, maar een tijd terug waren die dus gewoon gratis. Daarom zijn die gels zo kort, ze moeten helemaal niet passen omdat het gewoon een "staaltje" is.

                      Een vraag van mijn kant is, dat de gels wat beter hittebestendig moeten zijn, op volle flitskracht zijn ze gewoon gesmolten na 1 keer flitsen;
                      De Lee's waren ook sample maar deze hebben ze wel verlengt om tegemoet te komen aan de strobisten (is een gat in de markt).
                      Rosco mikt ook op dat publiek met zijn Strobist collection dus.....

                      Je mag de gels niet te hard rond je flitsers aanspannen (wat lucht tussenlaten) dan smelten ze niet
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: rosco gels

                        Oorspronkelijk geplaatst door Frank Rosco Bekijk bericht
                        ... Is dit product voor verbetering vatbaar en zoja... dewelke?
                        ...
                        Als je een verkoops-hit wil te pakken hebben bij strobisten maak ze dan vooral iets langer.

                        Wat ook handig zou zijn is dat aan 1 zijkant de referentie nr en de naam er op geprint zou staan bv abc123 golden amber - abc123 golden amber - ....

                        Aangeboden in een mooi setje met de belangrijkste correctiekleuren, hoofdkleuren en wat creatieve kleurtjes zou de max zijn.

                        Om het helemaal af te werken kan je bij het setje een boekje bijleveren met het spectraal doorlaatdiagram per filter.
                        Als je dat boekje zo gaat ontwerpen dat het ook dienst kan doen als "archiver" (waarbij je je gels er mooi in kan opbergen) dan zal dat zeker aantrekkelijk worden voor zowel de beginner als de gevorderde strobist.

                        En niet te vergeten de prijs redelijk houden natuurlijk

                        Comment


                        • #13
                          Re: rosco gels

                          Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is maar ik ga het een gooi geven.

                          Zelf ben ik pas kort bezig met mij sony hvl f58am en moet dus nog erg veel leren.
                          Maar ik ben toch van mening dat gels zoiezo nodig zijn om de kleuren te ''compenseren''

                          Kan iemand mij helpen met welke kleuren en waar ik eventueel nog meer op moet letten bij het aanschaffen?

                          En klopt het dat jullie deze gels bevestigen door de bounce er nog overheen te schuiven?
                          Greetz Twan

                          http://500px.com/TwanGroenen

                          Comment


                          • #14
                            Re: rosco gels

                            Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                            Ik weet niet zeker of dit het juiste topic is maar ik ga het een gooi geven.

                            Zelf ben ik pas kort bezig met mij sony hvl f58am en moet dus nog erg veel leren.
                            Maar ik ben toch van mening dat gels zoiezo nodig zijn om de kleuren te ''compenseren''

                            Kan iemand mij helpen met welke kleuren en waar ik eventueel nog meer op moet letten bij het aanschaffen?

                            En klopt het dat jullie deze gels bevestigen door de bounce er nog overheen te schuiven?
                            Het enige wat ik kan zegge, is experimenteer of ga een strobist-workshopje volgen

                            En de bevestiging gebeurt door de meeste met velcro
                            Je kan sets kopen met velcro dots die je op filters plakt en de andere zijde zit dan op je flitser(s)
                            Website: http://www.svisimaging.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: rosco gels

                              Oorspronkelijk geplaatst door Twannie Bekijk bericht
                              Maar ik ben toch van mening dat gels zoiezo nodig zijn om de kleuren te ''compenseren''

                              Kan iemand mij helpen met welke kleuren en waar ik eventueel nog meer op moet letten bij het aanschaffen?

                              En klopt het dat jullie deze gels bevestigen door de bounce er nog overheen te schuiven?
                              gells worden gebruikt om de kleurtemperatuur van het flitslicht te wijzigen. Niet om kleuren te compenseren.

                              vooral CTO is nuttig om flitslicht dezelfde kleurtemperatuur te geven als gloeilamp licht.

                              we bevestigen ze niet met een omnibounce, doch met velcro
                              een omnibounce is iets wat ik zelden of nooit gebruik...
                              some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                              Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                              Comment

                              Working...
                              X