Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Softbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Softbox

    Waarom zit er een binnenscherm in een softbox, en hoe gebruik je deze?
    De groeten

  • #2
    Re: Softbox

    Oorspronkelijk geplaatst door Roger31 Bekijk bericht
    Waarom zit er een binnenscherm in een softbox, en hoe gebruik je deze?
    De groeten
    niet alle softboxen hebben een binnenscherm... over welke softbox heb je het precies?

    binnenschermen voorkomen hotspots, trachten de lichtspreiding te verbeteren...
    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

    Comment


    • #3
      Re: Softbox

      Ik heb mij een Jinbei 600 flitser met een Jinbei softbox van 60 x 90 aan geschaft bij een gekende winkel in de kempen.

      Comment


      • #4
        Re: Softbox

        Oorspronkelijk geplaatst door Roger31 Bekijk bericht
        Ik heb mij een Jinbei 600 flitser met een Jinbei softbox van 60 x 90 aan geschaft bij een gekende winkel in de kempen.
        Of waneer je de flits niet ver genoeg kan verminderen,vooral in kleinere studio's,hang er een binnenscherm in,want 600w is nogal wat voor kleine ruimtes.mvg
        https://ggpics.be/

        Comment


        • #5
          Re: Softbox

          Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
          Of waneer je de flits niet ver genoeg kan verminderen,vooral in kleinere studio's,hang er een binnenscherm in,want 600w is nogal wat voor kleine ruimtes.mvg
          Ik vrees dat een "binnenscherm" dit probleem zal voorkomen ... als je de flits niet genoeg kan verminderen gebruik je best een ND gel op de flitskop

          De uitleg van Koen (d_oracle) is relevanter ... een "internal baffle" zorg voor een betere lichtspreiding en zal hotspots verminderen.
          www.fotofolio.be

          Comment

          Working...
          X