Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ploegfoto in sporthal

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ploegfoto in sporthal

    Hallo,

    Graag had ik enkele tips ontvangen hoe ik best ploegfoto's kan maken in een sporthal.

    Materiaal ter beschikking -
    Fuji S5 - 16-85 lens - 35mm f,18 - sb600 flits

    - Kan iemand mij zeggen welke instellingen best te gebruiken?
    - Kan iemand zeggen of ik dit best via strobist materiaal kan uitvoeren?
    (heb dit wel nog niet)
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

  • #2
    Re: ploegfoto in sporthal

    Ik zou de flitser op een statiefje plaatsen en werken met een doorflitsparaplu. Ik weet niet of de SB600 een pc-port heeft, maar als dat niet het geval is kan je werken met een apart flitsschoentje dat dit wel heeft. Door te werken met een syncrokabel bespaar je jezelf de kost van radiotriggers. Die zijn wel nuttig, maar als je verder geen "strobist-ambitie" hebt zeker niet nodig.

    Maak verder niet de fout om je flits te dichtbij de groep te zetten. Beter verder weg en flitskracht hoger (en tragere recycle tijd) dan flits dichtbij en snellere recycle-tijden. Door je flits te dichtbij te plaatsen (wat vaak intuïtief gebeurt) wordt het moeilijker iedereen gelijkmatig en correct te belichten.

    Afhankelijk van de aanwezige verlichting in de sporthal (waarschijnlijk fluorescent) misschien nog een filtertje voor de flitser om de kleurtemperaturen dichter bij mekaar te brengen.

    Alle extra's zoals tegenlichtjes als "rimlights" zijn mooi, maar niet noodzakelijk. Met beschreven basic setup lukt het zeker...

    Hopelijk van enig nut,

    Roeland
    www.135mm.be
    @135mm_leuven
    info@135mm.be

    Comment


    • #3
      Re: ploegfoto in sporthal

      Bij nabeschouwing zou je zelfs de doorflitsparaplu kunnen weglaten en gewoon de flits "bare" gebruiken ook...
      www.135mm.be
      @135mm_leuven
      info@135mm.be

      Comment

      Working...
      X