Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sigma 90mm f2.8 macro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sigma 90mm f2.8 macro

    Hallo kent er iemand deze lens of heeft er iemand ervaring mee?Zou deze lens willen kopen voor op mijn d90.Kan ze kopen 2de hands voor 125euro.Goede prijs?Ben pas begonnen met fotografie en weet er dus nog niet veel van.Heb nu 2 zoom lenzen(18-50 en 50-200) maar wil er eigenlijk nog een macro en een prime lens(50mm)bij.Groeten DH

  • #2
    Re: sigma 90mm f2.8 macro

    Niemand die iets weet over deze lens?DH

    Comment


    • #3
      Re: sigma 90mm f2.8 macro

      Ik gebruik ze niet persoonlijk maar volgens internet is dit een goede lens, scherp zoals alle macro-lenzen.

      Nadelen:

      - vergroting gaat tot 1:2 ipv 1:1 zoals de meeste moderne macrolenzen. Naar het schijnt werd er vroeger een voorzetfilter bijgeleverd om tot 1:1 te gaan maar ik vermoed dat je dan een groot deel aan kwaliteit zal moeten inleveren.

      - heel trage autofocus maar dat is voor macro eigenlijk niet van belang

      Toch best eens testen of alles naar behoren werkt, zeker de lichtmeting in combinatie met je d90

      mvg

      Eric
      D7100 x 2 en wat (oud en nieuw) glas
      Olympus XZ-1 met onderwaterhuis PT-050
      Flickr - JAlbum

      Comment


      • #4
        Re: sigma 90mm f2.8 macro

        Volgens mij bestaat die lens niet.
        Waarschijnlijk bedoel je de Sigma 105mm of de Tamron 90 mm. Beide zijn prima macro-objectieven en als je één van beide kan hebben voor een mooie prijs: niet twijfelen. Op voorwaarde natuurlijk van een prima staat.

        Groeten,
        Geert

        Update:
        Net even gegoogled.
        Blijkbaar heeft deze lens toch ooit bestaan;
        hier een test: http://www.phototestcenter.com/html/...0mm_macro.html
        Last edited by Appendix; 25 februari 2011, 11:32. Reden: Correctie

        Comment

        Working...
        X