Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera of nieuwe lens?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera of nieuwe lens?

    een klein vraagje,
    ik ben nu in het bezit van een d90, heeft het veel zin om mij een d7000 aan te schaffen of kan ik mijn centen beter investeren in wat betere lensen???

    groeten,

    David
    Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

  • #2
    Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

    Oorspronkelijk geplaatst door davidbranson55 Bekijk bericht
    een klein vraagje,
    ik ben nu in het bezit van een d90, heeft het veel zin om mij een d7000 aan te schaffen of kan ik mijn centen beter investeren in wat betere lensen???

    groeten,

    David
    ligt er gewoon aan wat wil je fotograferen ???
    Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
    http://www.google.com/profiles/dieder.plu

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

      Mis je iets aan de D90, of ben je ergens niet tevreden over? Zo niet, besteedt dan je geld aan een goed objectief dat past bij hetgeen je wil fotograferen...
      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

        Oorspronkelijk geplaatst door Endorfine Bekijk bericht
        Mis je iets aan de D90, of ben je ergens niet tevreden over? Zo niet, besteedt dan je geld aan een goed objectief dat past bij hetgeen je wil fotograferen...
        Inderdaad, ofwel gewoon je centen aan de kant houden voor de opvolger van de D7000, of voor de opvolger daarvan .
        Een body is altijd een slechte "investering" behalve voor wie er zijn brood mee verdient. Zo'n ding verliest veel te snel zijn waarde.
        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

          eigenlijk mis ik ni echt iets aan mijn d90 maar ik lees links en rechts dat de d7000 zoveel beter is. maar ik veronderstel dat ik met de d7000 niet beter foto's ga maken.
          mijn voorkeur gaat vooral uit naar natuurfotografie daarom dat ik dacht aan een 150-500 of een 50-500
          Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

            Oorspronkelijk geplaatst door davidbranson55 Bekijk bericht
            eigenlijk mis ik ni echt iets aan mijn d90 maar ik lees links en rechts dat de d7000 zoveel beter is. maar ik veronderstel dat ik met de d7000 niet beter foto's ga maken.
            mijn voorkeur gaat vooral uit naar natuurfotografie daarom dat ik dacht aan een 150-500 of een 50-500

            voor natuurfotografie en met een telezoom lens , dan kan je wel ééns overwegen om de overstap te maken , ik zelf heb het enkele weken geleden gedaan de overstap van de D90 naar de D7000 en daar heb ik zeker geen spijt van
            Nikon D7000 en D7100 -- Sigma AF 150-500mm f5-63 DG OS HSM Nik . Canon G10
            http://www.google.com/profiles/dieder.plu

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

              ja maar ik ga wel moeten kiezen he, de camera of de lens
              Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

                Oorspronkelijk geplaatst door davidbranson55 Bekijk bericht
                ja maar ik ga wel moeten kiezen he, de camera of de lens
                De lens, altijd. Een toplens is voor het leven. Een topcamera is top tot zijn opvolger eraan zit te komen.
                TOYO-FIELD 45AII - Arrax 88 - Yashica Mat 124 G - Pentacon six - Voigtländer Bessa III - Nikon D700 - Nikon D300S - 17,2kg glas om dat alles te doen werken!

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

                  Hier zou ik ook gaan voor de betere lens. Niet alleen omdat het een betere investering is,
                  het is ook een betere keuze. Nu zal die D7000 wat sneller zijn en het ook wel iets beter
                  doen op hogere iso's, maar onder gewone omstandigheden vraag ik me echt af of je het
                  verschil kan zien?
                  Trouwens de D90 was een goed toestel. Dus IS een goed toestel. Daar doet de nieuwste
                  telg niets van af; ook al zijn er verbeteringen. Maar daar zorgen de fabrikanten wel voor.
                  Elke generatie kleine verbeteringen. En wij maar kopen...

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

                    Wat Doudeke zegt, om te beginnen.

                    om verder te gaan: koop een goede lens. Beeldkwaliteit begint bij de lens, dus...
                    The Knight That Says Ni...kon

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

                      Koop dat mooie objectief dat je wil gaan gebruiken voor natuurfotografie, en laat de D7000 links liggen. Op het moment dat je echt bent uitgekeken op je D90, ligt de opvolger van de D7000 dan al waarschijnlijk in de winkels...
                      Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

                        Niet twijfelen; betere lens.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Appendix Bekijk bericht
                          Niet twijfelen; betere lens.
                          en mee eens.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe camera of nieuwe lens?

                            Bedankt voor de tips he
                            ik ga de d7000 aan mij laten voorbij gaan en mijn centen investeren in mooi glas.
                            wie weet koop ik binnen een paar jaar dan de opvolger van de d7000 met mijn mooi glas
                            Fujifilm x-s10, fuji 35mm 2.0 , fuji 60mm 2.4 , fuji 16mm 2.8, fuji 16-80 , fuji 55-200

                            Comment

                            Working...
                            X