Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Picture styles

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Picture styles

    Wie gebruikt picture styles? Ik gebruik deze op Canon D52. Je kunt ze met software bewerken maar niks schaadt om meteen in de camera het juiste resulaat te benaderen.


    Portret
    Scherpte 2
    Verzadiging 1

    Standaard
    Scherpte 4
    Verzadiging 2

    Landschap
    Scherpte 6
    Verzadiging 3

    De andere instellingen laat ik ongemoeid. Contrast pas ik aan met curven.

    Overigens zie ik in monochrome geen verschil tussen geelfilter en geen filter. Ik gebruik daarom oranjefilter in zwart-wit. Ergens een truuk gelezen dat als je in RAW trekt, je monochroom kunt gebruiken om door de zoeker in zwart-wit te kijken. Dat leidt minder af en zo kun je beter op compositie concentreren.

  • #2
    Re: Picture styles

    De zoeker kijkt door de lens, dus dat zal zeker niet zwart-wit worden ongeacht de picture style settings, of het trekken in RAW.
    Als je foto's in RAW maakt dan kun je de style achteraf alsnog aanpassen. De Styles worden meer gebruikt om direct invloed te hebben op JPG.

    Ron
    Canon 5D Mark II, Canon 450D

    Comment


    • #3
      Re: Picture styles

      Oorspronkelijk geplaatst door kraaijer Bekijk bericht
      ........ of het trekken in RAW.
      Als je foto's in RAW maakt dan kun je de style achteraf alsnog aanpassen. De Styles worden meer gebruikt om direct invloed te hebben op JPG.
      dus als je in RAW schiet, kan je je camera gewoon op de fabrieksinstelling laten staan.
      en heeft de picture-styles geen invloed?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Picture styles

        Oorspronkelijk geplaatst door Hocus Focus Bekijk bericht
        Ergens een truuk gelezen dat als je in RAW trekt, je monochroom kunt gebruiken om door de zoeker in zwart-wit te kijken. Dat leidt minder af en zo kun je beter op compositie concentreren.
        Niet door de zoeker maar op het schermpje.
        Door de zoeker kijk je via via door de lens en dat kan niet zwart-wit worden.

        Comment


        • #5
          Re: Picture styles

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          dus als je in RAW schiet, kan je je camera gewoon op de fabrieksinstelling laten staan.
          en heeft de picture-styles geen invloed?
          grt,bouk.
          ja

          ___

          Comment


          • #6
            Re: Picture styles

            Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
            ja
            het zijn twee vragen hoor.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Picture styles

              Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              dus als je in RAW schiet, kan je je camera gewoon op de fabrieksinstelling laten staan.
              en heeft de picture-styles geen invloed?
              grt,bouk.
              Yup, en dat is wel gaaf want met de bijgeleverde RAW software van CANON (Digital Photo Professional) kun je dan die styles gaan toepassen op de RAW voordat je ze converteerd naar JPG.

              Ik gebruik de styles alleen voor zwart-wit omdat ik dan op mijn scherm de zwart-wit conversie al kan zien en dat geeft een goed idee.

              Maar zoals gezegd de styles hebben geen invloed op de RAW zelf en kun je de fabrieks instelling idd gebruiken.
              Canon 5D Mark II, Canon 450D

              Comment


              • #8
                Re: Picture styles

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                dus als je in RAW schiet, kan je je camera gewoon op de fabrieksinstelling laten staan.
                en heeft de picture-styles geen invloed?
                grt,bouk.
                antwoorden zijn respectievelijk
                ja - neen.
                eender welke picture style geeft hetzelfde RAW beeld

                maar, wat ik geleerd heb van Bart Heirweg, * Fuse * op het forum hier. Ze hebben wél invloed op de weergave op je lcd scherm, en ik dacht ook op de weergave van de (het) histogram. (blijkbaar heeft het iets te maken met het feit dat de lcd een jpg nodig heeft om te kunnen weergeven, en die wordt wél via de picture styles berekend.)

                don't shoot me if I'm wrong!!

                Ch.
                www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                Comment

                Working...
                X