Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tips voor in het voetbalstadion bij avondwedstrijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tips voor in het voetbalstadion bij avondwedstrijden

    Beste mensen. Ik maak deze nu snel even aan. Ik zal me daarna voorstellen in een ander topic.

    Aangezien ik dadelijk voor de 1e keer een avondwedstrijd ga schieten met de D300 en 70-300 VR ben ik nog op zoek naar wat tips qua instellingen.

    Ik zal van tevoren zeggen dat ik ga schieten in RAW zonder JPEG ernaast. Moet hier toch een keer aan dus waarom niet gelijk.

    S of M:
    Daarnaast zet ik m wel op S en niet op M omdat ik dat nog niet aandurf. Moet me nog even iets meer inlezen over diafragma.

    ISO waarde:
    Ik denk dat ik de ISO waarde op 800-1600 ga zetten.

    Sluitertijd:
    Zal rond de 250 gaan worden. Zal tussendoor een paar keer testen met meer of minder maar denk dat rond de 250 goed moet zijn.

    ISO ruisonderdrukking:
    Moet ik deze aanzetten of juist uit laten? Lees hier diverse meningen over. Ikzelf neig naar uit aangezien ik meerdere malen heb gelezen dat je de ruis achteraf er wel uit kan halen.

    Witbalans:
    Hier druk mee aan het spelen geweest en denk dat ik dat pas in ga stellen in het stadion zelf. Gisteren een video bekeken over de D300 waarin hier veel aandacht aan werd geschonken.

    AF veldstand
    Tot heden heb ik altijd de enkelpunts AF gebruikt totdat ik las dat dit voor sport niet de juiste stand is? heb m dan ook op dynamisch veld-AF gezet met 21 punten. 3D tracking heb ik geprobeerd maar daar ga ik denk ik ruzie mee krijgen.

    Lichtmeting:
    Welke is bij avondwedstrijden verstandig? Ik neig naar 3d aangezien bij spot je minder licht krijgt en je dus de sluitertijd moet verlagen wat weer geen optie is. Zie ik dit goed?

    AF-C prioriteit:
    Is het wijs om deze op "scherpstelling" te zetten? Ben bang dat ik daardoor misschien wat foto's ga missen die wellicht "minimaal onscherp" ook nog voldoende zijn om te tonen.

    Nu mijn vraag. Lijkt dit er een beetje op af zijn er dingen die ik beter aan kan passen of even moet proberen in het stadion.

    Alvast bedankt!
    www.fctwente.nu

  • #2
    Re: Tips voor in het voetbalstadion bij avondwedstrijden

    Niemand die mij kan voorzien van tips & tricks?
    www.fctwente.nu

    Comment

    Working...
    X