Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

    Ik begin er meer en meer uit te geraken welk toestel ik wil, dit staat reeds vast.
    Nu weet ik niet waar het te kopen. Bij Selexion-dealers hebben we de beste service natuurlijk, maar die betaal je vét . Op internet zijn de goedkoopste oplossingen te vinden, maar zonder service. In Fnac zag ik de lens die ik wilde alsook body, voor een respectabele prijs (niet de goedkoopste, maar verre van de duurste). Nu zijn in het in Fnac vrijdag 25/02 en zaterdag 26/02 ledendagen, waarbij je nog eens extra 10% korting krijgt, wat het dubbel zo interessant maakt!
    Wat zijn jullie ervaringen met aankopen van dergelijk materiaal in de Fnac? Service na verkoop e.d.
    Laten jullie me iets weten? Bedankt voor de hulp in ieder geval

  • #2
    Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

    Ik heb geen ervaring met aankopen in de fnac en dat omdat de mensen me daar nooit een fatsoenlijke uitleg kunnen geven. Daar wordt zoveel verkocht, boeken, pc's, tv's... Fototoestellen zijn maar een heel klein deeltje van hun assortiment. In de Carrefour verkopen ze ook verschillende modellen en lenzen. Ik koop mijn materiaal liever in een winkel waar ze enkel en alleen zulk materiaal verkopen en er dan ook iets over kunnen vertellen en waar ze je kunnen antwoorden op vragen.
    Ik zou me ook meteen vragen stellen bij hun dienst na verkoop.

    Ik kijk ook enorm naar prijsverschillen en wil absoluut geen cent teveel betalen, want die kan ik dan weer in mijn spaarpotje voor het volgende item steken.
    Mijn favoriete winkels zijn fotokonijnenberg in turnhout of studio73. Zij hebben ook meestal de beste prijzen. Maar ik heb evengoed al eens iets bij een "kleine" fotograaf gekocht omdat ik niet wou wachten.
    Ook eens kijken over de grenzen met Duitsland en Nederland kan voordelig zijn.

    Langs de andere kant, als ze daar opeens iets hebben wat ik zo graag wil en dan ook nog eens aan 100 euro goedkoper, dan zou ik er ook wel binnenwandelen, maar dat is me toch nog nooit overkomen, integendeel. Het is er meestal een stuk duurder.

    Alvast veel plezier met je nieuwe aankoop, als je het toestel hebt!
    Canon 5DII en 400D - EFS 18-55 en 55-250 IS - EF 50mm f/1.4 USM - EF 100mm f/2.8 L Macro IS USM - EF 24-70 f/2.8 L USM

    Comment


    • #3
      Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

      hey,

      ik weet niet waar je woont ofzo maar kijk ook eens naar winkels zoals konijnenberg of studio 73. Daar kan je wel toestelen vinden aan normale prijzen. bij Fnac heb ik altijd de indruk dat ik te veel betaal(nooit geen fotomatriaal gekocht daar) (heb dan wel geen lidkaart dus ik weet niet of de prijzen dan beter meevallen?) en hun dienst na verkoop heb ik al een paar keer nodig gehad al een paar keer goed geweest maar ook al een keer slecht...

      wat je ook zou kunne overwegen is om naar een kleinere zaak bij jouw in de buurt te gaan, je gaat iets meer betalen (een beetje onderhandelen kan geen kwaad ) maar dan weet je dat je dichtbij terecht kan met al je vragen wanneer je iets niet snapt van je toestel

      ik heb mijn eerste toestel (pentax) bij mij in de buurt gekocht en ik ben er enkele keren terug gegaan met vragen, onderhoud (sensor reinigen enz) en telkens vriendelijk onthaald geweest en steeds gratis
      mijn canon komt van bij konijnenberg (is min. 1uur rijde voor mij) maar de prijs viel goed mee en ik heb de nodige uitleg gekregen die ik wou. Omdat ik denk dat ik de basis van fotografie onder de knie heb dankzij mijn pentax heb ik gekozen voor een "goedkope"vakwinkel wat verder weg(op zo een grote aankoop kan dat toch enkele euro's besparen). ik ga er wel eens langs gaan wanneer er een groot onderhoud gedaan moet worden (en er solden zijn ).

      persoonlijk zou ik bij die "hypermarkten" (zoals fnac, photohall,...) enkel mijn baterijen of zak kopen wanneer ik dit echt snel nodig heb. anders gewoon konijnenberg (of studio) online bestellen nadat ik in de fnac een beetje heb rondgekeken om mijn keuze te maken

      maar dit is louter mijn persoonlijke mening
      Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen

      Comment


      • #4
        Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

        Fotokonijnenberg ook al in overweging genomen. Maar is vanuit Brugge net iets te ver. Misschien online kopen dan. Het prijsverschil met een kleine zelfstandige loopt toch serieus op hoor
        - op body tot 250 euro
        - op flits 100 euro
        - op lens tot 250 euro
        Alles samen loont het toch de moeite Fnac in overweging te nemen. De uitleg heb ik overal rondgevraagd bij kleine zelfstandige, bij de ene goed onthaald, bij de andere minder... Dan de toestellen nog eens goed bekeken in Fnac, eens vastgenomen, bekeken hoe goed ze in de hand lagen enzo... Keuze toestel staat min of meer vast, nu enkel nog onderhandelen over waar te kopen.
        Over de ledenkaart bij Fnac: dit weekend 10% korting op alle aankopen. Op Canon 60D met lens 15-85 en flits erbij scheelt dit toch al een serieus stuk dacht ik?
        Qua sensorreiniging en dergelijke doet Fnac dit?

        Comment


        • #5
          Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

          prijzen van fotografiemateriaal in Fnac zijn veeeeeeeeel te hoog!
          Kijk beter naar de winkels die hier aangehaald zijn.
          Art & Craft
          Studio 73
          foto rubens
          konijnenberg
          ...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

            Waarom geen winkels in het Brugse? Als ik kijk naar Selexion vind ik de fnac toch goedkoop hoor? Natuurlijk niet zo goedkoop als internetwinkels, maar toch de moeite.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

              ik heb mij al veel afgevraagd waarom geen winkels in het Leuvense

              Mar ik zou inderdaad overwegen om naar een van de grotere vakwinkels te gaan. maak er desnoods een daguitstapje van
              Canon 7D + enkele lensjes actief op zoek naar L lenzen

              Comment


              • #8
                Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

                Net eens aan het kijken op de site van Art en Craft, die zou ik nog durven overwegen, wist niet dat deze in Mariakerke was. Dit is nog het overwegen waard.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

                  heb zelf ook al veel materiaal aangekocht bij art&craft goede service goed aanbod in materiaal op sommige artikelen goedkoper dan konijn kom zelf uit blankenberge en a&c is toch de dichtste en de goedkoopste

                  Mvg Neil
                  Canon. http://www.500px.com/nds

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

                    Oorspronkelijk geplaatst door Brechtje Bekijk bericht
                    Net eens aan het kijken op de site van Art en Craft, die zou ik nog durven overwegen, wist niet dat deze in Mariakerke was. Dit is nog het overwegen waard.
                    Hier een zeer tevreden klant bij Art&Craft, ik heb er in de laatste twee jaar voor ongeveer 15 Keuro aan fotomateriaal gekocht, en er kan soms ook nog wat van de prijs af, eens bellen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

                      Hallo Brechtje,

                      Ik zou gewoon het Internet afstruinen voor een deftig prijsje.
                      Voor je het weet heb je honderden Euro's teveel betaald... ook bij de Fnac... voor een service die je nooit gebruikt...?
                      Foto Konijnenberg en Art & Craft zitten redelijk aan een mooie prijs.
                      Door 10% korting komt Fnac een beetje in de buurt.
                      Heb je Saturn in Brugge of Mediamarkt in Oostende al geprobeerd?
                      Reiskosten (met name brandstof) worden ook steeds duurder...

                      In de bijna 10 jaar dat ik digitaal fotografeer heb ik nog maar één maal een beetje service nodig gehad.
                      En die had ik destijds ook nog zelf georganiseerd.
                      Ik had het toestel via Internet in het buitenland gekocht.

                      Succes Adrie

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

                        Art & Craft lijkt me de beste optie vanuit Brugge.

                        L.
                        http://lievendevlaminck.wordpress.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Hier een zeer tevreden klant bij Art&Craft, ik heb er in de laatste twee jaar voor ongeveer 15 Keuro aan fotomateriaal gekocht, en er kan soms ook nog wat van de prijs af, eens bellen.
                          tevreden wel, maar of er iets van de prijs afkan, dat moet ik nog de eerste keer meemaken. Had net een 5D II gekocht, en moest ook nog betalen voor een stofdoekje van 2 euro.
                          soit, uitleg krijg je er wel, ze hebben zowat alles in huis, je mag het betasten, op je body zetten, ... geen klagen hoor.

                          Ch.
                          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

                            Indien ik materiaal nodig heb, ga ik naar Konijn. Ook van Brugge uit. Maak er dan een
                            dagje Antwerpen van.
                            En 's avonds altijd weer blij dat ik in Brugge woon.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuw fototoestel aankopen in Fnac

                              Volledig akkoort met doudeke, ik ben van het Kortrijkse en twijfel zeker niet naar Konijn te rijden. Je kan simpelweg reserveren zo ben je zeker dat het voor je klaarligt, maar als je ziet dat het toch niet je ding is en voor een alternatief kiest, dan wordt er absoluut niks over gezegd. Ongelooflijk wat ze daar allemaal in stock hebben - mochten ze mij in hun magazijn eens een kwartiertje loslaten...
                              Canon EOS60D - 50/1.4 - 17-50/2.8 - 70-200/2.8 L

                              Comment

                              Working...
                              X