Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) op Small Frame

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) op Small Frame

    Misschien een domme vraag maar werkt dit objectief ook op een Small frame? Ik heb een nikon D3000. Wat doet dit dan?
    Last edited by So-fie; 24 februari 2011, 10:21.

  • #2
    Re: Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) op Small Frame

    Aangezien deze lens een ingebouwde focusmotor heeft, zal ze prima werken op jouw D3000. Zeer goede lens, scherp en lichtsterk. Heb ze zelf ook enkele jaren op een DX camera gebruikt.

    Het nadeel op een DX-camera (small frame zoals jij het noemt) is dat omwille van de cropfactor het bereik van de lens (brandpuntsafstand) zich zal verleggen. De lens zal zich gedragen als een 42-112mm lens, en dan kom je meestal breedhoek te kort.

    Het is echter wel een ideale portretlens op een DX camera.
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) op Small Frame

      opgelet.... de eerste versie van de Tamron 28-75F2.8 heeft geen ingebouwde AF-motor.
      -> oeps... blijkbaar de titel niet bekeken... want dan zie ik dat jij spreek over die met ingebouwde AF....
      Last edited by TomLambrechts; 24 februari 2011, 11:45. Reden: oeps... niet goed gekeken naar de titel
      Nikonian

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) op Small Frame

        De Tammy 28-75 mm/f2.8 is een fijn en compact objectief wat het optisch goed doet op zowel een DX- en een FX-camera
        Veel Nikon met een snuifje Tamron en Sigma.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) op Small Frame

          Jullie stellen mij gerust. Direct na mijn bestelling begon ik alweer te twijfelen. En nu nog met spanning wachten tot de lens arriveert.

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) op Small Frame

            Niet twijfelen!
            Ik heb ze nu een jaar, en nog geen seconde spijt van gehad.
            Hier in combinatie met een nikon D60(dus vergelijkbaar met D3000).

            Heb ze gisteren nog gebruikt voor een shootje:
            - http://forum.belgiumdigital.com/f76/...ie-354871.html
            - http://forum.belgiumdigital.com/f41/...st-354935.html

            Comment


            • #7
              Re: Kan een Tamron 28-75mm f/2.8 op een Small Frame?

              Oorspronkelijk geplaatst door So-fie Bekijk bericht
              Misschien een domme vraag maar werkt dit objectief ook op een Small frame? Ik heb een nikon D3000. Wat doet dit dan?
              Deze lens maakt op small frame (of crop) een foto, waarbij het lijkt of die met een langer brandpunt is gemaakt.

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) op Small Frame

                Ik heb ze en nu testen!!!

                Comment


                • #9
                  Re: Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) op Small Frame

                  Als je een storing krijgt met „F--" niet dadelijk paniekeren!
                  Even afhalen en terug opzetten!
                  Na een tijdje gaat dit over!
                  Nikon D800E / D700 / D3200 / OLY PEN en allerhande lenzen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) op Small Frame

                    Ik heb deze sinds zaterdag en ben er reuze tevreden over! zeer scherp en snel lensje. Voor die prijs...
                    Heb er al wat portretten en producten mee geschoten... very very nice!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tamron 28-75mm f/2.8 XR Di LD IF Nikon (Built-in AF) op Small Frame

                      Dit weekend eventjes vlug uitgetest op mijn kindjes.

                      (Ik hoop dat ik dit hier zo mag plaatsen?)
                      Last edited by So-fie; 15 mei 2012, 11:05.

                      Comment

                      Working...
                      X