Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Feestje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Feestje

    Binnenkort kan ik foto's gaan trekken op een galabal. Zoals je al kan denken zal er weinig belichting zijn.
    Neem je de foto's dan met flits of enkel met een hoge ISO en lage sluitertijd.
    Hebben jullie eventueel tips?

    [Mod-LesC]Verplaatst van Camera's naar Tips&Trucs, waar deze vraag beter tot z'n recht kan komen[/Mod]
    Last edited by LesC; 26 februari 2011, 15:38.

  • #2
    Re: Feestje

    Beste zijn lichtgevoelige lenzen, minimum f2.8
    Als je er niet tegenop ziet om lenzen te wisselen, kun je ook primes gebruiken (f1.8 of f1.4)
    Probeer flits te vermijden, en met hoge ISO alleen ga je er niet geraken, vrees ik.
    Nikon Df

    Comment


    • #3
      Re: Feestje

      en ik zou in RAW gewerken voor optimale kleurbeheersing.

      En als je besluit te gaan flitsen, hie vaardig ben je met flitsen?
      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

      Comment


      • #4
        Re: Feestje

        Oorspronkelijk geplaatst door Underclass_Hero Bekijk bericht
        Binnenkort kan ik foto's gaan trekken op een galabal. Zoals je al kan denken zal er weinig belichting zijn.
        Neem je de foto's dan met flits of enkel met een hoge ISO en lage sluitertijd.
        Hebben jullie eventueel tips?
        parties en events: camera in manuele mode, externe flits gebruiken en recht-toe recht-aan flitsen... F8 zodat je onderwerp scherp is, Lange sluitertijd zodat je wat omgevings licht meepakt en ISO omhoog als je sluitertijd overdreven land begint te worden (lager dan pakweg 1/10, tenzij je die effecten wilt)

        lichtgevoelige lens kan ook, maar dan spreken we van een f1.4 en ISO 3200 en hoger...
        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

        Comment


        • #5
          Re: Feestje

          als er te weinig licht is ga je dat zelf moeten maken. Het is beter je flits goed te leren gebruiken dan hem zoveel mogelijk te vermijden.
          The Knight That Says Ni...kon

          Comment


          • #6
            Re: Feestje

            Binnenkort kan ik foto's gaan trekken op een galabal. Zoals je al kan denken zal er weinig belichting zijn.
            Neem je de foto's dan met flits of enkel
            parties en events: camera in manuele mode, externe flits gebruiken en recht-toe recht-aan flitsen... F8 zodat je onderwerp scherp is, Lange sluitertijd zodat je wat omgevings licht meepakt en ISO omhoog als je sluitertijd overdreven land begint te worden (lager dan pakweg 1/10, tenzij je die effecten wilt)

            lichtgevoelige lens kan ook, maar dan spreken we van een f1.4 en ISO 3200 en hoger...
            F8 zodat je onderwerp scherp is?
            Waarom zou je zoveel licht de vuilbak in smijten om je onderwerp volledig scherp te hebben, de af assist beam van de zorgt toch voor correcte scherpstelling...

            Diafragma zo groot mogelijk, iso zo hoog mogelijk en sluitertijd zo lang mogelijk (volledig manueel instellen) en flits op ettl laten flitsen, meer moet je niet weten voor goede foto's op feestjes of bals.

            Ik verander altijd maar 1 ding bij zulke foto's en dat is de sluitertijd, die je aanpast naargelang de situatie op dat moment (veel licht,weinig licht, veel beweging, weinig beweging...)
            5DmkIII en wat glas

            Comment


            • #7
              Re: Feestje

              Bedankt voor de nuttige antwoorden^^, ik zal mijn werk er eens van maken

              Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
              F8 zodat je onderwerp scherp is?
              Waarom zou je zoveel licht de vuilbak in smijten om je onderwerp volledig scherp te hebben, de af assist beam van de zorgt toch voor correcte scherpstelling...

              Diafragma zo groot mogelijk, iso zo hoog mogelijk en sluitertijd zo lang mogelijk (volledig manueel instellen) en flits op ettl laten flitsen, meer moet je niet weten voor goede foto's op feestjes of bals.

              Ik verander altijd maar 1 ding bij zulke foto's en dat is de sluitertijd, die je aanpast naargelang de situatie op dat moment (veel licht,weinig licht, veel beweging, weinig beweging...)

              Comment


              • #8
                Re: Feestje

                kijk hier eens naar:
                hello, mijn neef geeft binnen een dikke maand zijn chrisostomos-fuif met het school en hij vroeg me of ik daar wat foto's kon komen nemen. Uiteraard heb ik toegezegd maar wilde wel wat tips omtrent partyfotografie hebben... Het gaat daar vrij donker zijn met veel lichteffecten vermoed ik. Komt een hele resem DJs optreden.
                Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
                hier vind je mijn foto's en hier ook

                Comment


                • #9
                  Re: Feestje

                  Ik fotografeer met de canon 550d. Maar werk nog steeds met de 15-55mm f/3.5-5. Ben best wel tevreden van deze lens, maar heb nog nooit foto's genomen op feestjes. Een nieuwe uitdaging dus. Mijn vraag is: Is deze lens geschikt voor dit soort fotografie?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Feestje

                    Heel simpel :

                    Een beetje afhankelijk van het beschikbare licht werk je met primes zonder flits.
                    sluitertijd (TV) = lens mm x cropfactor. laat het diafragma zelf regelen en zorg voor Iso-waarde dat je exposer op "0" staat.

                    Met flits (flitscompensatie - 1) , (MANUEEL) : iso 800 - f 5.6 - 1/20ste ( liefst met groothoeklens ) vanaf 16mm tot 24mm.
                    CANON 1DX - CANON 5D MKIII - CANON eos R - EF 35 1.4L - EF 50 1.4 - EF 85 1.2L - EF 135 2.0L - EF 24 - 70 2.8L - EF 70-200 2.8 IS II - EF 16-35 4.0L - 600EX RT - 430EX RT

                    Comment

                    Working...
                    X