Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony SLT A55

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony SLT A55

    'k zat nog met enkele vragen en weinig tijd om langs fanc te gaan.

    De scherpstel motor vor de lens, zit die in de body of de lens?

    Heeft het aan of uit staan van de GPS een invloed op het aantal te nemen foto's qua batterijduur

    Welke snelheid van geheugenkaart moet er gehaald worden. Hoe sneller hoe duurder maar is dit echt nog zinvol om extreme snelheden te hebben?

    Moet er rekening gehouden worden met een crop factor van de lens?

    Ik vind deze niet zo snel terug in de gebruikersmanual...

    mvg,
    Geert

  • #2
    Re: Sony SLT A55

    De scherpstel motor vor de lens, zit die in de body of de lens?
    die zit in de body, maar sommige lenzen hebben een eigen motor (zoals SAM en SSM bij de duurdere)

    Heeft het aan of uit staan van de GPS een invloed op het aantal te nemen foto's qua batterijduur
    ja (zal wel in het boekje staan)

    Welke snelheid van geheugenkaart moet er gehaald worden. Hoe sneller hoe duurder maar is dit echt nog zinvol om extreme snelheden te hebben?
    Sony memory stick Pro HG-Duo HX of Sony SDHC class 4 volstaan en worden gegarandeerd, ook voor filmen; bij andere merken zou ik naar class 6 of hoger gaan

    Moet er rekening gehouden worden met een crop factor van de lens?
    ja, niet omwille van de lens, maar omwille van de APS-C sensor in de body, dus 1,5x
    Sony α450[/B] ~ 50 F1.4 ~ 85 F2.8 ~ 16-80 F3.5-4.5 ZA ~ 70-300 F4.5-5.6 G ~ Minolta 70-210 F3.5-4.5 | HVL-F20AM ~ HVL-F58AM | FDA-ME1AM ~ STP-GB1AM ~ MC protector VF-62MPAM ~ e.a. te koop

    Comment


    • #3
      Re: Sony SLT A55

      Welke snelheid van geheugenkaart moet er gehaald worden. Hoe sneller hoe duurder maar is dit echt nog zinvol om extreme snelheden te hebben?
      Ik had eerst een class6 Sandisk en nu een class10, in de camera heb ik geen verschil gemerkt bij 5fps of zelfs 7fps. Bij het downloaden naar de PC gaat het wel duidelijk sneller. Maar misschien dat bij de A55 en 10fps dat het wel uitmaakt, ik weet dat niet.
      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
      Mijn bird foto's en urbex foto's

      Comment


      • #4
        Re: Sony SLT A55

        Met de Sony Memory Stick PRO-HG Duo HX zou de a55 het snelst presteren, wegschrijven zou volgens gebruikers haast 3x vlugger zijn dan met een Sandisk Extreme III SDHC.

        Heb je die snelheid nodig, hangt er vanaf wat je er wil mee doen, maar voor beweging (sport, spelende kinderen etc.) kan het zeer handig zijn, en je kunt het ook gebruiken voor meer creatieve doeleinden.

        Comment


        • #5
          Re: Sony SLT A55

          Ik heb net deze: (http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ml#post3024951) te koop gezet.

          Laat maar iets weten als je geinteresseerd zou zijn. De camera is nog als nieuw.

          Comment


          • #6
            Re: Sony SLT A55

            Oorspronkelijk geplaatst door Oswald Bekijk bericht
            Ik heb net deze: (http://forum.belgiumdigital.com/f11/...ml#post3024951) te koop gezet.

            Laat maar iets weten als je geinteresseerd zou zijn. De camera is nog als nieuw.
            waarom verkoop je die
            Canon 1000D, 18-55, 50, Metz 36-AF5, Sigma 150mm F2.8 Macro OS, Nissin Di700
            hier vind je mijn foto's en hier ook

            Comment


            • #7
              Re: Sony SLT A55

              Ik heb altijd een voorliefde gehad voor de betere compact.
              Ooit heb ik een 450D gekocht en nadien weer verkocht omdat mijn G9 praktischer was.
              Vooral omdat ik veel met de fiets reis.

              Mijn G9 was intussen aan vervanging toe (flits werkt niet meer en een paar andere ongemakken) dus toen ik de cashback actie op de A55 zag dacht ik bingo.

              Versta me niet verkeerd, de A55 is een geweldig toestel, maar de 10fps heb ik niet nodig en voor de dingen waar ik hem voor gebruik is de nieuwe olympus xz-1 die ik op het oog heb waarschijnlijk evengoed. Lichtsterke lens, vrij grote sensor ietsje meer zoom en vooral supercompact.
              Voor een simpele breedhoek-nachtscene zal hij waarschijnlijk niet veel onderdoen voor de A55 omdat deze wijdopen 4x minder ISO nodig heeft dan de A55 met kitlens.

              Ik heb nog overwogen er een tamron 17-55 2.8 bij te kopen, maar financieel en qua gewicht was dat niet haalbaar.

              Comment


              • #8
                Re: Sony SLT A55

                Bij camera's waarmee je ook kan filmen is de minimale snelheid van het geheugenkaartje wel belangrijk (staat in de gebruiksaanwijzing). Als je er een te traag geheugenkaartje in steekt dan kan je niet filmen op de best mogelijke kwaliteit.

                Voor foto's is de snelheid van het geheugenkaartje meestal niet zo belangrijk omdat de meeste camera's tegenwoordig een flinke buffer hebben waarmee je al een redelijk aantal foto's kan maken voor de camera begint te vertragen.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: Sony SLT A55

                  Alles wordt stillaan duidelijker.

                  Alleen over de 18-55 kit lens lees ik tegenstrijdige dingen.
                  Bij de ene is het een van de betere (kit lenzen..) bij de andere is het gewoon rotzooi.

                  Misschien later een 2de hands lens bij kopen voor tele etc.

                  Waar moet je op letten (krassen, ok dat zie je zo maar zijn er nog dingen?)



                  @Oswald
                  Bedoeling is deze met fnac bonnen te kopen. Ik heb die nog liggen en die moeten dit jaar op.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony SLT A55

                    Alleen over de 18-55 kit lens lees ik tegenstrijdige dingen.
                    Bij de ene is het een van de betere (kit lenzen..) bij de andere is het gewoon rotzooi.
                    Die lens is de betere vergeleken met de Nikon en Canon variant, velen gaan dit niet graag horen maar het is zo, kijk zelf maar Sony 18-55.
                    Natuurlijk heb je nog betere lenzen, vb Sigma 17-50/F2.8 die heel sterk presteert, of een Sony 16-80/F3.5-4.5 CarlZeiss, maar die hebben ook een bijhorend prijskaartje.
                    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                    Mijn bird foto's en urbex foto's

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony SLT A55

                      Optisch is de 18-55 inderdaad een vrij goede lens, qua bouw zit ze natuurlijk niet in het topgamma van materiaalkeuze, maar ze zal zeker jarenlang prima dienst doen, en je krijgt ze van Sony ook bijna gratis...
                      Lijkt me een evidente keuze voor wie begint.

                      (edit: Alex was me blijkbaar net voor. Kijk in elk geval eens naar de review onder zijn link.)
                      "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                      Comment


                      • #12
                        Re: Sony SLT A55

                        Ik heb tot nu toe nog geen probleem ondervonden met mijn sandisc extreme class 4 kaartjes (heb eentje van 8 gb en eentje van 4 gb)
                        Ik film wel niet zo veel of het is eens een zeer kort stukje voor de fun.
                        Als lens heb ik er de Tamron 18 - 250 opzitten. Ben ik voor wat ik ermee doe zeer content van.
                        Eerlijk is eerlijk ten opzicht van mijn vroegere A100 'zuipt' de A55 wel batterij. Eentje extra aanschaffen is geen overbodige luxe...
                        Nico Greetz u !!! :-)

                        Jaja ik heb nu een A77II en vind hem super !!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Sony SLT A55

                          Niet dat ik de mijne er per se nog meer mee wil promoten, maar fnac is ontzettend duur wat digitale cameras betreft. Toen ik mijn A55 kocht zelfs 100 euro duurder dan de betere online shops. Ik zou mijn bonnen anders besteden, tenzij je er natuurlijk een fortuin aan hebt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Sony SLT A55

                            wat belangrijk is het wegschrijven van de buffer als je in 10fps mode werkt, buffer is op die manier vlug vol.
                            Het wegschrijven van die buffer gaat met de Sony Memory Stick PRO-HG Duo HX tot bijna 3x sneller. dan met bvb sandisk extreme III kaart.

                            Wil je veel en snel actie fotograferen raad ik je de memory stick pro duo aan.
                            Voor te filmen is een sandisk kaartje voldoende.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Sony SLT A55

                              Het wegschrijven van die buffer gaat met de Sony Memory Stick PRO-HG Duo HX tot bijna 3x sneller. dan met bvb sandisk extreme III kaart
                              Ben je daar zeker van ? Ik dacht dat die Sony Memory Stick maar tot 20MB/S konden lenzen en schrijven terwijl de Class10 Sandisk tot 30MB/s gaat. Ik heb trouwens mijn twijfels of die snellere kaarten iets uitmaken in de camera, heb het zelf ondervonden.
                              Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                              Mijn bird foto's en urbex foto's

                              Comment

                              Working...
                              X