Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sony F42AM trigger

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sony F42AM trigger

    Hey bd'ers!

    ik ben -wat had je gedacht- nieuw op gebied van off camera lighting en heb mij de sony F42AM flits aangeschaft. Dit is een draadloze flits dat als slave triggert dmv de master build in flits. (heb ik het zo goed, ja dacht ik toch )

    Nu zou ik graag iets aanschaffen om mijn flits te triggeren zonder dat mijn master (build-in) moet afgaan...

    heb al gehoord/gelezen dat dit kan via radiogolven of infrarood, maar weet niet welke opties beschikbaar zijn voor de sony alfa-series...

    ikzelf bezit dus de F42AM flits en de A700 body. Kunnen jullie mij verder helpen met keuzes die ik heb hieromtrent? Ook in de sticky is het niet echt duidelijk voor sony...

    alvast bedankt!
    groetjes,
    Hans
    Last edited by Hanzzz; 22 februari 2011, 18:51.
    Nikon D7000 / Nikkor 17-55mm F2.8 / Sigma 70-200mm F2.8 / Sigma 10-20mm F4-5.6 / nikkor 50mm F1.4
    My travel photography site

  • #2
    Re: sony F42AM trigger

    check zeker deze thread

    Je kan versies van de RF-602 vinden op ebay of anders schaf je het tussenstuk aan: deze
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: sony F42AM trigger

      Je hebt intussen ook triggers die rechtstreeks op de hotshoe en flash van Sony passen zonder tussenstuk, oa Pixel heeft deze.
      Sony A550 + glas

      Comment


      • #4
        Re: sony F42AM trigger

        Oorspronkelijk geplaatst door fly-stefan Bekijk bericht
        Je hebt intussen ook triggers die rechtstreeks op de hotshoe en flash van Sony passen zonder tussenstuk, oa Pixel heeft deze.
        Youngnuo heeft deze intss ook volgens ik gezien heb op ebay, voor de RF-602 toch
        Website: http://www.svisimaging.be

        Comment


        • #5
          Re: sony F42AM trigger

          Idem vraag ivm de sony 58AM:

          Als ik deze koop, zou het goed moeten zijn voor de Sony (A700)?
          Momenteel in opleiding dus erg bedankt voor uw kritiek!
          ---------------------------------------------------------------------------------------
          Sony A700 met enkele glaasjes, reportageflits, statief, Elinchrome 4Dlite set

          Comment


          • #6
            Re: sony F42AM trigger

            Oorspronkelijk geplaatst door Focus007 Bekijk bericht
            Idem vraag ivm de sony 58AM:

            Als ik deze koop, zou het goed moeten zijn voor de Sony (A700)?
            niet volledig, je hebt het tussenstuk nodig zoals ik hierboven al vermeldde

            of je een versie voor nikon of canon koopt van de RF-602, maakt niet uit
            Website: http://www.svisimaging.be

            Comment


            • #7
              Re: sony F42AM trigger

              Een SG 3IR van Nikon en een vijl om de flitsschoenmaat van dat ding aan te passen. Gaat in de flitsschoen en blokkeert al het zichtbare licht van de pop-up met behoud van de sturing en instellingen.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment

              Working...
              X