Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe camera

    Hallo, ik ben op zoek naar een spiegelreflexcamera.
    Momenteel fotografeer ik met een panasonic DMC-FZ18.
    Ik ben op zoek naar een camera dat geschikt is voor dierenfotografie. Ik zit in de paardensport en dus op zoek naar een fototoestel waar je goed bewegingsfoto's mee kunt nemen. Ik wil ook graag portretfoto's kunnen nemen. Het is vooral bedoelt om buiten te fotograferen, maar het zou ook leuk zijn om binnen te kunnen fotograferen. Ik ben ongeveer 2 jaar bezig met fotografie, maar nog nooit met een spiegelreflex camera. Ik ken er toch een beetje van en zou misschien later cursussen volgen. Ik heb geen idee wat voor camera ik moet kiezen, heb al nagedacht over de Canon EOS 1000D, maar ik spaar liever een beetje langer dan dat ik een miskoop doe...
    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: nieuwe camera

    Spaar iets langer en ga voor een EOS 550D met 18-55 kitlens. Indien je een tele nodig hebt om bv wedstrijden te fotograferen kan je achteraf een 55-250 bijkopen. Met die set kom je al een heel eind!
    Canon EOS 550D + EF-S 18-55mm IS + EF-S 55-250mm IS + EF 50mm f/1.8 MKII + Metz Mecablitz 58 AF-1 en Panasonic Lumix DMC-TZ5 compactje

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe camera

      aangezien je spreekt over sport, zou ik vooral gaan kijken naar de FPS dat je toestel aan kan

      daarvoor ben je al beter af met de 550d, deze kan meer aan 3,7 fps

      ook de 60d is een mogelijkheid maar een duurderde prijsklasse, 5,3 fps
      in deze klasse vind je ook de 7d (8 fps)

      je kan ook gaan kijken naar een tweedehands 40d (6,5 fps) of 50d (6,3 fps)

      check zeker dpreview

      kijk ook eventueel zeker naar de andere merken zoals nikon, sony, pentax, ...
      ik dacht dat sony een dslr of dslt met de hoogste fps heeft

      ook raad ik je zeker aan om langs een winkel te gaan, bvb konijnenberg en de toestellen in de hand te nemen, dit is ook een belangrijke factor

      blijf sowieso in het crop-segment in jouw geval, hier win je mm's mee als je naast de renbaan staat

      en hou deze regel in het hoofd: een slechte body bestaat in de tegenwoordige tijd nog amper, goed glas maakt het verschil en de persoon achter het toestel
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe camera

        Als je bij Sony gaat kijken zijn dit de meest interessante toestellen: de A580 en de A55. Je hebt ook de goedkopere afgeleiden (A560 en A33), maar die hebben een veel kleinere buffer, dus daar ben je niet zo veel mee...

        Persoonlijke keuze voor jouw geval als je Sony kiest: de A580 .
        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe camera

          Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
          Als je bij Sony gaat kijken zijn dit de meest interessante toestellen: de A580 en de A55. Je hebt ook de goedkopere afgeleiden (A560 en A33), maar die hebben een veel kleinere buffer, dus daar ben je niet zo veel mee...

          Persoonlijke keuze voor jouw geval als je Sony kiest: de A580 .
          Kun je met dit fototoestel ook goed portretten nemen? heb gezocht naar voorbeeldfoto's maar niet echt veel gevonden.
          bedankt voor je reactie

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe camera

            Uiteraard. Het AF-systeem is daar meer dan capabel genoeg voor, je kan snel achtereenvolgende foto's nemen,...

            Maar voor portretten is een lens eigenlijk nog belangrijker, denk ik...een Sony 50mm f/1.8 SAM bijvoorbeeld zou een aanrader zijn voor portretten .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe camera

              INderdaad, een toestel dat een niet onaardig aantal foto's/seconde maakt is hier wel aangeraden, maar ook kijken dat het toestel nog wel vrij goed presteert op en hogere ISO. Maar zeker ook de lens/lenzen.
              Ik zit zelf in de paardensport, en ik weet maar al te goed hoe slecht de meeste binnenpistes van de gemiddelde maneges verlicht zijn.
              Ik heb zelf een 70-200 in combinatie met een 1D Mark II. Op grote evenementen, zoals Jumping Mechelen, is het echt goed doenbaar om vrij goede foto's te maken. Maar in een gewone piste, die niet zo goed verlicht is, dan moet die ISO zodanig hoog dat het niet mooi meer is (ok, die Mark II is een ruisbak op hoge ISO).

              Als je over een beperkt budget beschikt (net zoals ik), dan is het misschien ook de moeite waard om eens naar de hierboven vernoemde duurdere modellen te kijken, en die eventueel 2de hands te kopen (dat heb ik ook gedaan, zowel de body als de lenzen).

              mvg,
              Bart

              PS: ik ben heel het weekend in Gent, op Flanders Horse Expo. mocht je ook gaan, dan mag je 't altijd laen weten, en kan je 's wat foto's nemen met mijn toestel.
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe camera

                In jouw geval denk ik aan : Nikon D7000(6fps), Canon EOS 7D(8fps), Sony A55(6tot10fps) .
                Wil je een goede betaalbare portretlens dan moet je bij Sony zijn met de 50mm/F1.8 die al direkt bruikbaar is vanaf F1.8 in tegenstelling tot de Nikon/Canon variant die pas een deftige resolutie hebben vanaf F2.8.
                Dan heb je nog een lichtsterke tele nodig, ik denk aan een Tamron 70-200/F2.8.
                Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                Mijn bird foto's en urbex foto's

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe camera

                  Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                  In jouw geval denk ik aan : Nikon D7000(6fps), Canon EOS 7D(8fps), Sony A55(6tot10fps) .
                  Wil je een goede betaalbare portretlens dan moet je bij Sony zijn met de 50mm/F1.8 die al direkt bruikbaar is vanaf F1.8 in tegenstelling tot de Nikon/Canon variant die pas een deftige resolutie hebben vanaf F2.8.
                  Dan heb je nog een lichtsterke tele nodig, ik denk aan een Tamron 70-200/F2.8.
                  Ik vrees er een beetje voor dat die 7D en D7000 een beetje buiten het budget van Chrlooott zullen vallen (tenzij uitgekeken wordt naar 2de hands).
                  Ok, ik weet ook wel dat wat TS wil nu niet meteen in de klasse "500€ voor body met lens" zit. Maar ik denk dat als er een beetje wordt uitgekeken, er ook betaalbaarder alternatieven bestaan.
                  Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe camera

                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Ik vrees er een beetje voor dat die 7D en D7000 een beetje buiten het budget van Chrlooott zullen vallen (tenzij uitgekeken wordt naar 2de hands).
                    Ok, ik weet ook wel dat wat TS wil nu niet meteen in de klasse "500€ voor body met lens" zit. Maar ik denk dat als er een beetje wordt uitgekeken, er ook betaalbaarder alternatieven bestaan.
                    inderdaad, ik ben 16 jaar en ga niet meteen een camera van 1000 euro kopen, ik ben wel bereid om nog wat langer te sparen. Ik heb nog eens wat rondgezien en ben misschien ook wel geïntresseerd naar de pentax k10D, iemand hier ervaring mee? Binnen doet die het misschien minder, maar buiten is toch het belangerijkste. Als iemand meer informatie over deze camera heeft hoor ik het graag. Ken er zelf te weinig van om zomaar een reflex camera te kopen!
                    ik wil iedereen in ieder geval al bedanken voor de reacties!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pentax K10D

                      Heeft er iemand ervaring met de pentax K10D? en weet iemand waar ik deze eventueel kan kopen? Ik heb gezocht in de grotere winkels maar nergens verkopen ze hem. Ik hoor graag jullie meningen over deze camera! Alvast bedankt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pentax K10D

                        Oorspronkelijk geplaatst door Chrlooott Bekijk bericht
                        Heeft er iemand ervaring met de pentax K10D? en weet iemand waar ik deze eventueel kan kopen? Ik heb gezocht in de grotere winkels maar nergens verkopen ze hem. Ik hoor graag jullie meningen over deze camera! Alvast bedankt.
                        Hoi,
                        ik heb effe gegoogled naar die Pentax ( http://www.dpreview.com/reviews/pentaxk10d/ ) en ik denk niet dat je deze nog zal vinden. Althans niet nieuw, want het is een model dat werd geïntroduceerd in 2006. We zijn nu intussen toch al zo'n 5 jaar verder, hé

                        groetjes,
                        Bart
                        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pentax K10D

                          Oorspronkelijk geplaatst door Chrlooott Bekijk bericht
                          Heeft er iemand ervaring met de pentax K10D? en weet iemand waar ik deze eventueel kan kopen? Ik heb gezocht in de grotere winkels maar nergens verkopen ze hem. Ik hoor graag jullie meningen over deze camera! Alvast bedankt.
                          Indien deze camera je wat lijkt, kan je beter op zoek naar een tweedehandse Pentax K20D. Die ziet er identiek uit, maar is wat beter uitgewerkt: wat meer functies, wat sneller en wat betere beeldkwaliteit voor mijn gevoel, en vooral beter aan alle technologie aangepast. De K20D was voor mij wat de K10D eigenlijk had moeten zijn vanin 't begin... Met name mijn K10D had in 't begin wat last met de AF met Pentax's nieuwe (later geïntroduceerde) SDM objectieven. Calibratie (waarvoor de camera binnen moest) loste dat op, dus 't is geen blijvend probleem, maar de kans bestaat dat er nog ongecalibreerde toestellen op de markt rondhangen, en 't zou jammer zijn dat je "herstellingskosten" aangerekend krijgt.

                          Nee hoor, zet je vizier maar op de K20D dan...

                          Wim
                          Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                          Comment

                          Working...
                          X